משתמש:Tzufla/דרדס חתול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרדס חתול[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרדס חתול ("Шайлушай" בשפה המדעית) הוא יצור כחול ממשפחת הדרדסים אשר מצוי בעיקר ביערות פרו הוא ידוע בציד השבלולים שלו, הוא צד אותם בעזרת שיפוד קטן ולאחר 3 ימים אוכל אותם ביחד עם כל שבט דרדסי החתול.

גילה אותו לראשונה לואי אגאסי חוקר הטבע בשנת 1823, באותה תקופה חיו 2,060 דרדסי חתול וכיום חיים על כדור הארץ 6,345.

תמונה של דרדס חתול ביערות פרו משנת 2016

רקע היסטורי (פנטזיה אשר עוברת בדורות בפרו במשך מאות שנים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרדס חתול הוא יצור מתוך ההיסטוריה המסתורית של מדינת קסמים ופנטזיה, שבו אחד פעם התגונן וחי בארץ קסמים מוזרה. כשעה ראשונה הפריע במשך זמן רב עבור רוב התושבים, הוא הפך לאחד מדמויות היצורים המוכרות והחשובות ביותר בהיסטוריה של הארץ.

דרדס היה כחול בגובהו ובעורו, אך מהיום הראשון שהגיע אל הארץ הקסומה הצטבר בו הרבה יותר מאשר צבעו. הוא היה גם זה שאמץ את הכובע הלבן המודרני המכונה היום ככובעו החשוב, ובזכותו הכירו בו התושבים והמבקרים במדינת הקסמים.

דרדס חתול התפרסם בעיקר בתור אפשרות ניהיליסטית שניתן לו לספק לכל מי שרק ישאל מהו המשמעות העמוקה של החיים והיותו. הוא התעסק בשאלות מורכבות ובפילוסופיה, ונכלל ברשימת החיות החכמות ביותר במדינת הקסמים. כשאפשרויותיו הלמותיות הופעלו, הוא חיפש את התשובות לשאלותיו במקומות עמוקים ביותר במדינת הקסמים.

למרות המון פאנטזיות ודמיונות הנסתפקות בסיפוריו, לדרדס חתול היה השפע עצום על התרבות הקסומה שנבנתה במדינת הקסמים. הוא הופך לסמל של החקר הפילוסופי, והוא התבונן בשאלות כמו: "מהו המשמעות האמיתית של הזמן?" ו"האם יש גבורה במהפך או בהתנגדות לו?" במהלך חייו, הוא הוציא את תושבי מדינת הקסמים מהרגליים שלהם ועזר להם להתעמק בשאלות אלו ואחרות רבות.

המסע הפילוסופי של דרדס חתול לא נגמר למותו, ולכן הוא ממשיך להשפיע על תושבי מדינת הקסמים גם לאחר שעזב את העולם הזה. תושבי הארץ הקסומה מזכירים אותו תמיד בכינוי "הפילוסוף בכובע הלבן", והם מנסים להבין את החיים ואת הסביבה שמסביבם באמצעות שאלותיו ורעיונותיו העמוקים. אף אחד לא יכול לדעת בוודאות אם דרדס חתול ממשיך לחיות בעולם אחר או אם הוא פשוט השאיר אחריו מורשת פילוסופית שנפרטה גם לאנשים בעולם האמיתי

תיאור מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדרדס חתול הוא יצור כחול (וזו גם הסיבה שהכינוי שלו כולל "דרדס") עם מבנה גוף דומה לשל בן אדם אך קטן יותר (40 ס''מ).

הפנים שלו מזכירות פנים של חתול ומשם קיבל את ה"חתול" בכינוי שלו, ראשו לבן ודומה לפטריה, כפות הידיים שלו גדולות ביחס לשאר גופו ואזור הרגליים שלו לבן ונראה ממש כמו מכנסיים

בדרך כלל הוא שם את השיפוד עם החילזון שלו על תיק קטן שהוא יוצר בעצמו בטבע ושם על הגב.