לדלג לתוכן

משתמש:Travelman/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Travelman.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Travelman.


נווה עמל היא שכונה בהרצליה שנוסדה באמצע שנות ה-60 של המאה העשרים. כיום היא מונה כ-8,500 תושבים. היא משתרעת על שטח של כ-1,500 דונם (בקירוב).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בזמן קום המדינה, בשטח השכונה הוקמו מעברות כדי לקלוט את גל העלייה שהיה לאחר קום המדינה. כמה שנים אחר כך, בשטח השכונה הוקמו בתים כדי לשכן את הפועלים הרבים שהיו אז בהרצליה. עקב כך קיבלה השכונה את שמה, נווה עמל. בשכונה השתכנו גם יהודים דתיים - מסורתיים שעלו מארצות ערב וכיום הם מהווים חלק ניכר מאוכלוסיית השכונה.

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכונה ממוקמת על רכס הכורכר השלישי, בחלק המזרחי של הרצליה, וגובלת בשכונת יד התשעה (שביב) מצפון, בשדרות ירושליים ממערב, בתעשייה הצבאית (תע"ש) מדרום ובמערב וצפון מערב בשדות של היישובים רמות השבים, גבעת חן ורעננה.

סמיכות לתעשייה הצבאית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת דרכה של השכונה, הסמיכות לתעשייה הצבאית עזרה מאוד לתושבי השכונה, ולהרצליה בכלל, שהייתה נגישה אליהם ועקב כך יכלו תושבי השכונה לעבוד בה בלי לדאוג למרחק. בשנת 2012 מחו תושבי השכונה על הלכלוך שמייצרת התעשייה הצבאית ועל זיהום אוויר שממנו הם נאלצים לסבול.

מבנה השכונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השכונה מאופיינת בבתים פרטיים צמודי קרקע, למרות שבחלק קטן ממנה יש בנייני מגורים ובתים משותפים. הרחובות המרכזיים בשכונה הם רחוב ברל כצנלסון ורחוב י. ל. פרץ. בשכונה נמצאים מרכז הטניס של הרצליה, שבה מאמנת קבוצת בני הרצליה, ובית פוסטר הרצליה, שהוא גם מתנ"ס קהילתי לשכונה. בשכונה פועלים כמה גנים, שלושה בתי ספר, שהם וולפסון ורמב"ם שבהם פועל חינוך ממלכתי דתי ובית ספר א. ד. גורדון לאומניות, ותיכון אחד. בשכונה הוקם פארק נווה עמל, או בשמו האחר, פארק רבין, ועיריית הרצליה מרבה להפעיל בו אירועים קהילתיים והופעות לקהל הרחב. בשכונה פועלת קופת חולים כללית ונמצאים בה גנים ציבוריים רבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]