משתמש:Tamarubi28/עמרי לוטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמרי לוטן ( נולד ב - 10 בפברואר 1960),יליד ירושלים, מכהן משנת 2016 כמנכ"ל מפעל הפיס. כיהן בעבר כמנכ"ל קבוצת נגב קרמיקה,כמשנה למנכ"ל קבוצת אסם (נסטלה ישראל), כנשיא חטיבת המזון המוכן בקבוצה וכמנכ"ל טבעול.

ביוגרפיה

עמרי לוטן ( נולד ב - 10 בפברואר 1960), מנכ"ל מפעל הפיס. כיהן בעבר כמנכ"ל קבוצת נגב קרמיקה, כמשנה למנכ"ל קבוצת אסם (נסטלה ישראל), כמנכל חטיבת המזון המוכן בקבוצה וכמנכ"ל טבעול. בנוסף, כיהן בשורה של תפקידי שיווק בחברת פרוקטר אנד גמבל בהולנד, אנגליה, סמנכ"ל שיווק אירופה כמו גם סמנכ"ל פיתוח עסקי גלובלי בחטיבה חומרי הניקוי .

בעל יותר מ -30 שנות ניסיון בתעשיית FMCG כמנהל בכיר בחברות כמו - Procter & Gamble ו- Nestle.עמרי כיהן בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים בפרוקטר אנד גמבל העולמית, בהם סמנכ"ל פיתוח עסקי בחטיבת חומרי הניקוי, סמנכ"ל שיווק אירופה, מנהל שיווק בבריטניה, מנהל שיווק בהולנד ועוד.

בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ארסמוס ברוטרדם (הולנד) ותואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב.בעל תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה.


במהלך כהונתו בנה שלל מותגים במגוון של קטגוריות (חיתולים, אבקות ונוזלי כביסה, משקאות, מוצרי בריאות ויופי, חומרי ניקוי, מזון מן הצומח וסלטים ים תיכוניים ובארצות מרובות (הולנד, בריטניה, ישראל, אירופה, ארה"ב, דרום אמריקה, עולמי).

לאורך הקריירה שלו, הוביל עסקים לצמיחה משמעותית תוך שיפור השורה התחתונה. יתר על כן, עסק רבות בפיתוח העתיד בפרויקטים/מותגים גלובליים עם השלכות תפעול גלובליות. הפרויקטים הללו הושקו  - 15 שנים האחרונות, ואופיינו על ידי מחקר והבנת צרכנים גלובלית - פיתוח מוצרים בהתאם - מציאת פתרונות ייצור כמו גם פיתוח תוכנית ההרחבה העולמית. לבסוף, הוביל את הרכישה ולאחר מכן מיזוגים של חברות שונות. לוטן כיהן בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים בפרוקטר  & גמבל העולמית ביניהם: סמנכ"ל פיתוח עסקי (גלובלי) בחטיבת חומרי הניקוי, סמנכ"ל שיווק אירופה, מנהל שיווק בבריטניה, מנהל שיווק בהולנד ועוד.

בין לבין, ולאחרונה, הוביל גם חברות תעשייתיות הפועלות בתחום הפלסטיק ו / או המים (פלסטרו והעונגפלאסט). המשותף לשניהם היא השאיפה לעזור לסביבה, התמודדות עם המחסור במים, כמו גם ניהול חברה ישראלית עם אוריינטציה גלובלית.

בשנים 1988-1999 עבד בפרוקטר אנד גמבל, שם שימש גם מנהל מותג פמפרס ומנהל חטיבת היופי בהולנד. בהמשך עבר לנהל את חטיבת חומרי הניקוי באנגליה, ואחר כך היה מנהל השיווק של החטיבה באירופה כולה. התפקיד האחרון שלו בפרוקטר אנד גמבל היה סמנכ"ל פיתוח עסקי בעולם.

בשנים 2000-2007 כיהן כמנכ"ל חברת טבעול, מקבוצת נסטלה אסם. במהלך כהונתו, הצעיד לוטן את טבעול קדימה, המכירות בתקופה זו גדלו ב-50% והרווח גדל פי חמש. לוטן הפך את טבעול מיצואנית לחברה גלובלית, בנוסף יזם ובנה את המפעל החדש של טבעול בצ'כיה ובכך חיזק עוד יותר את יכולתה להתחרות בעולם. במהלך התקופה בה שימש כמנכ"ל הושלמה המכירה של טבעול לאסם, בסיס הצמיחה הפכה להיות אירופה ורווחיות החברה גדלה פי 5. 

בשנים 2008-2017 כיהן כמשנה למנכ"ל קבוצת אסם ומנכ"ל חטיבת המזון המוכן. היה אחראי לפיתוח עסקי ופרויקטים מיוחדים. היה אחראי על עסקי טבעול, צבר ובונז'ור בישראל ובעולם.

בשנת 2007-2008 מונה כמנכ"ל חברת פלסטרו מערכות השקיה, חברה רב לאומית, המייצרת ומשווקת מערכות השקיה ברחבי העולם.

בין השנים 2014-2015 כיהן כיו"ר דירקטריון חברת העוגנפלסט.

בשנת 2015 מונה לתפקיד מנכ"ל קבוצת נגב.

מונה למנכ"ל מפעל הפיס בשנת 2016, לאחר שהתמודד מול נשיא גולן טלקום לשעבר אורן מוסט וסמנכ"לית השיווק של בנק מזרחי־טפחות נעמה גת היו בין 64 המועמדים שהגישו את מועמדותם במכרז המחודש לתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס. מוסט וגת הם שניים מארבעת המועמדים שהגיעו לקו הגמר במכרז הקודם שהוציא מפעל הפיס לאיתור מנכ"ל, שהוקפא בתחילת השנה מטעמים לא ידועים. באופן לא רשמי נטען כי המכרז הוקפא בשל לחצים פוליטיים וחוסר הסכמות בין הצדדים המעורבים בבחירת המנכ"ל: יו"ר מפעל הפיס, השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה.

"מפעל הפיס הוא מפעל חברתי התורם באופן שיטתי ומושכל תרומה משמעותית לחברה הישראלית. בשל החשיבות והמשמעות החברתית, מלווה את המנהלים והעובדים בארגון תחושת שליחות המהווה את הרוח הנושבת במפרשי העשייה."[1]

"הדומיננטיות והמרכזיות של מפעל הפיס מעמידה אותנו במקום שאליו נשואות עיניים רבות, הן ציבוריות והן שלטוניות, מכאן מחויבותנו ואחריותנו לפעול בשקיפות מרבית."[2]

כברת דרך ארוכה עבר מפעל הפיס מיום היווסדו, בחודש אוגוסט של שנת 1951, ודרך ארוכה ומאתגרת עוד נכונה לו. פני החברה הדינמיים, הטכנולוגיה המתפתחת בקצב מואץ, צרכי הציבור המשתנים - כל אלו מחייבים את עובדי ומנהלי מפעל הפיס להיות קשובים, ערניים, עדכניים ויצירתיים בגיבוש והעמדת מענה הולם לצרכי הציבור והשלטון המקומי והמרכזי.

באוגוסט 2019, אינרום תעשיות בנייה הודיעה היום על מינויו של עמרי לוטן, המכהן כמנכ"ל מפעל הפיס, למנכ"ל החברה הבת נירלט צבעים. המינוי יכנס לתוקף לקראת סוף ספטמבר חיים אישיים

עמרי בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת ארסמוס ברוטרדם (הולנד) ותואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב.בעל תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון במדעי המדינה ופסיכולוגיה. נשוי ליעל לוטן ולהם ארבע בנות. מתגורר ביפו.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה][עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.themarker.com/career/1.3084025עמרי לוטן נבחר לתפקיד מנכ"ל למפעל הפיס - קריירה - TheMarker

עמרי לוטן מונה למנכ"ל מפעל הפיס- (https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3699167,00.html)

עמרי לוטן ימונה למנכ"ל מפעל הפיס - (Ynethttps://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4861366,00.html)

עמרי לוטן - גלובס (https://www.globes.co.il/news/%D7%A2%D7%9E%D7%A8%D7%99_%D7%9C%D7%95%D7%98%D7%9F.tag)

עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס, בוועידת החינוך של ירושלים :(https://www.kolhair.co.il/education/66020/)

ספונסר - אפריקה תעשיות מינתה את עמרי לוטן למנכ”ל קבוצת נגב (https://www.sponser.co.il/Article.aspx?ArticleId=57313)

עמרי לוטן, מנכ"ל מפעל הפיס, בוועידת החינוך של ירושלים: "אני שמח שמפעל הפיס עומד מאחורי נושא החינוך"https://www.kolhair.co.il/education/66020/

מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן פורש; ימונה למנכ"ל חברת הצבעים נירלט-https://www.themarker.com/news/macro/1.7695819


  1. ^ דבר המנכ"ל, באתר מפעל הפיס
  2. ^ דבר המנכ"ל, באתר מפעל הפיס