משתמש:Talher123/סוניק הקיפוד 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

סוניק הקיפוד 2
כללי
תאריך הוצאה יפן: 21 בנובמבר 1992
אמריקה: 24 בנובמבר 1992
אירופה: 24 בנובמבר 1992
סוגה פלטפורמה, הרפתקה
פיתוח Sonic team
הפצה סגה
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, שני שחקנים
פלטפורמות סגה מגה דרייב
Microsoft Windows

סוניק הקיפוד 2אנגלית: 2 Sonic the Hedgehog) הינו המשחק השני בסדרת משחקי סוניק הקיפוד. המשחק שנוצר בשנת 1992 על ידי "Sonic Team" ושווק על ידי סגה. משחק זה המשך למשחק הקודם בסדרה: סוניק הקיפוד (משחק וידאו, 1991) ובו לראשונה נוספת הדמות טיילס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסוניק הביס את אויבו המושבע ד"ר רובוטניק, סוניק טס לו במטוס הטורנדו שלו וחיפש מקומות אבודים, סוניק מצא אי בודד שבו היה את יהלומי הכאוס ונודע לו שיש ביהלומים כוח רב עוצמה. לאחר שסוניק הלך לאי לחפש אותם ולא ידע שלפי האגדה האלים לקחו את יהלומי הכאוס לאנשים שחיו שם, בגלל שהאנשים שחיו שם השתמשו ביהלומים למטרות אנוכיות. באי סוניק פוגש את טיילס שהתלהב ממנו ומהרפתקאותיו, לאחר מכן טיילס הצטרף לסוניק והם גילו שד"ר רובוטניק הקים צבא גדול של רובוטים ( שפועלים על חיות).בנוסף ד"ר רובוטניק הקים תחנת חלל משוריינת הנקראת ביצת המוות ובמטרה להשתלט על העולם ולהשיג את כל יהלומי הכאוס. סוניק וטיילס יוצאים להביס ד"ר רובוטניק, לשחרר את כל החיות מהרובוטים ולהשיג את כל יהלומי הכאוס לפני ד"ר רובוטניק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ניתן לשחק בסוניק עם יכולות: ריצה, גילגול, הליכה, קפיצה ובנוסף על כך ניתן לשלוט בטיילס על כך שילך ויעיף באוויר את סוניק למקום שרוצים. כמו במשחק הקודם יש גם מעיינות, לולאות, מורדות, נפילות ועוד. בכל אחד מ-7 העולמות (לא כולל שלבים מיוחדים) יש שלושה שלבים: שני השלבים הראשונים הם שלבים רגילים שבהם צריך להגיע לנקודת הסיום והשלב השלישי הוא שלב בוס שצריך להתחרות בו מול ד"ר רובוטניק. בכל שלב יש זמן מוקצב של 10:00 דקות וכאשר נגמר הזמן נפסלים. בנוסף על כך בכל סיום שלב רגיל אם השחקן משיג מספר מטבעות מסוים אתה מגיע לשלב מיוחד, בשלב המיוחד הדמות הולכת בצינור והשחקן צריך להשיג מספר מטבעות מסוים כדי להשיג את יהלום הכאוס. יש שבעה שלבים מיוחדים שבכל אחד מהם יש יהלום כאוס כאשר השחקן משיג את כל היהלומים כשיש לשחקן יש 50 מטבעות ומעלה סוניק יהפוך להיות במצב סופר סוניק ויהיה בלתי פגיע. בכל שנייה שנמצאים במצב סופר סוניק מאבדים מטבע, כאשר נגמרים כל המטבעות סוניק חוזר למצב הרגיל. השחקן צריך להיזהר מסכנות כגון: קוצים, רובוטים, נפילות, טביעה, בורות ללא תחתית וקירות מוחצים. כל מאה מטבעות שנאספים על ידי השחקן מזכים אותו בחיים נוספים. בסיום המשחק (ברירת מחדל) טיילס מרכיב את סוניק על מטוס הטורנדו וכשאתה מסים עם כל יהלומי הכאוס סוניק הופך לסופר סוניק ותופס בכנפי מטוס הטורנדו.

מצב שני שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב שני שחקנים ניתן להתחרות אחד מול השני במסך מפוצל (אחד משחק בטיילס והשני בסוניק). יש 3 אזורים רגילים שמתחרים בהם (Emerald Hill Zone, Casino Night Zone, Mystic Cave Zone) שבהם המטרה לגמור את השלב ראשון ועוד אזור של שלב מיוחד שבו המטרה להשיג כמה שיותר מטבעות. בכל אחד מארבעת האזורים יש שני שלבים. כאשר השחקן הראשון גומר את השלב נותרים לשחקן השני 60 שניות לגמור את השלב אם השחקן לא מצליח הוא מפסיד. הציון במצב זה נבחן לפי: ניקוד, זמן, כמות מטבעות שנאספו, וכמות קופסאות ציוד שהשחקן שבר. המצב מסתיים כאשר כל השלבים הסתימו או כאשר אחד השחקנים מאבד את כל החיים והיריב באופן אוטומטי מנצח.

Sonic 2 & knuckels[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר יצא בשנת 1994 המשחק Sonic & Knuckels נוספה דמות שלא הוצגה בעבר הנקראת נאקלס, מכיוון שבסוניק הקיפוד 2 לא היה ניתן לשחק עם נאקלס אז יצרו גרסה מיוחדת של המשחק סוניק הקיפוד 2 שקראו לה sonic 2 & knuckels. בגרסה sonic 2 & knuckels ניתן לשחק את המשחק עם נאקלס בלבד ללא מצב שני שחקנים. בשונה מסוניק וטיילס לנאקלס יש עוד יכולות משלו כגון: טיפוס על קירות וצניחה, אומנם בשונה מסוניק וטיילס נאקלס לא יכול לקפוץ או לעוף גבוה כמו סוניק וטיילס, מה שהופך את השלבי בוס לקשים יותר. כדי לשחק בגרסת משחק זו בסגה מגה דרייב צריך לנעול את קלטת המשחק Sonic the hedgehog 2 בתוך קלטת המשחק Sonic & Knuckels.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:משחקי וידאו משנת 1992 קטגוריה:סוניק הקיפוד קטגוריה:משחקי פלטפורמות ממוחשבים קטגוריה:משחקי סגה