משתמש:Shaharlazarovich/אג'טאשטרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסטופה של אג'טאשטרו בראג'גיר, היכן שלכאורה אפרו טמון

אג'טאשטרו (בערך 492 - 460 לפנה"ס או בתחילת המאה ה-4 לפנה"ס) היה מלך של שושלת האריאנאקה של מגדהה בצפון הודו. הוא היה בנו של המלך בימביסארה והיה בן דורם של מאהאבירה וגאוטמה בודהה. הוא השתלט בכוח על הממלכה של מגדהה מאביו וכלא אותו. הוא ניהל מלחמה כנגד ואג'יס, הנשלטת על ידי ממלכת ליצ'אבי, וכבש את הרפובליקה של ואישאלי. אג'טאשטרו ניהל מדיניות של כיבוש והתרחבות. לאחר שאחיו הסתכסכו איתו, הם עברו לקאשי, אשר ניתנה לבימביסארה אביו כנדוניה בידי מלך קוסאלה. זה הוביל למלחמה בין מגדהה וקוסאלה. אג'טאשטרו כבש את קאשי והשתלט על הממלכות הקטנות יותר של קאשי וקוסאלה. מגדהה תחת אג'טאשטרו הפכה לממלכה החזקה ביותר בצפון הודו.

תאריכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי המהאבאמסה ("לוח השנה הגדול", טקסט בודהיסטי) תאריך עלייתו של אג'טאשטרו לשלטון היה 491 לפנה"ס. בנוסף,  הקמפיין השני שלו כנגד ואג'יס מתוארך ל 481-480 לפנה"ס. בהתבסס על כך, מתארך הסופר וההסטוריון א.ל.בשאם את הקמפיין הראשון של אג'טאשטרו בשנת 485 לפנה"ס. הטקסט הבודהיסטי "סאמאנפאלה סוטה" קובע כי אג'טאשטרו ביקר שישה מורים לשמוע את הדוקטרינות שלהם, ולבסוף, ביקר את בודהה בשנת 491 לפנה"ס.

לידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציור המתאר את אג'טאשטרו המבקר את בודהה כדי להרגיע את מצפונו.

אג'טאשטרו, הידוע גם בשם קוניקה, היה בנו של בימביסארה. במוזיאון הארכיאולוגי במאטורה שבאוטר פראדש בהודו, ישנה כתובת המתייחסת ל"אג'טאשטרו קוניקה בנה של ואידהי".  סיפורו של אג'טאשטרו נמצא בטקסטים הבודהיסטים הקרויים "טריפיטאקה" וגם בטקסט הג'איניסטי - "ג'אין אגאמס". הסיפור על לידתו של אג'טאשטרו דומה בשני המקורות. במקור הג'איניסטי אג'טאשטרו נולד למלך בימביסארה ולמלכה צ'לנה. במקור הבודהיסטי נולד אג'טאשטרו למלך בימביסארה ולמלכה קוסאלה דווי.  יש לציין כי שתי המלכות מכונות "ואידהי" בשני המקורות.  המקור הג'איניסטי "ניראיאווליקה סוטרה" מספר כי במהלך הריונה של המלכה צ'לנה, היא נתקפה בחשק עז לאכול את ליבו המטוגן של בעלה המלך.  לנסיך הנבון אבהאיאקומרה, בנו של בימביסארה מהמלכה נאנדה היה רעיון - הוא טיגן פרי שדמה בצורתו ללב ונתן אותו למלכה לאכול. לאחר שאכלה המלכה את הפרי, היא נתקפה בבושה עזה על רצונותיה השטניים וחששה כי בנה שיוולד יתגלה כמפלצת שתפגע במשפחתה. ולכן, כמה חודשים לאחר שאג'טאשטרו נולד - השליכה אותו המלכה לערימת זבל מחוץ לארמון. בעוד התינוק שוכב שם, היגיע תרנגול ונשך את הזרת שלו. או אז שמע המלך בימביסארה כי בנו הושלך למזבלה, מיהר הוא החוצה והרים את בנו בזרועותיו ואף שם את זרתו בפיו כדי להפסיק את הדימום. כך גם המשיך במשך ימים למצוץ את הדם מזרתו עד שהזרת החלימה לחלוטין. מאחר שזרתו של התינוק כאבה לו במשך זמן רב לאחר מכן הוא קיבל את שם החיבה "קוניקה" שמשמעו - אצבע כואבת... בטקסט הבודהיסטי אט'קאט'ה, הסיפור שלעיל מופיע בצורה כמעט זהה, חוץ מזה שהמלכה קוסאלה דווי רוצה לשתות דם מזרועו של בימביסארה; המלך נעתר לה, ומאוחר יותר, כאשר הילד נזרק סמוך למזבלה, עקב זיהום יש לו יבלת מוגלתית על הזרת. כאשר המלך מצץ את זרתו התפוצצה היבלת בפיו של המלך, אך בשל אהבתו לילד שלו הוא לא ירק את המוגלה החוצה, אלא בלע אותה.



מותו של אביו[עריכת קוד מקור | עריכה]

המסורת הג'ייניסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסופר כי יום אחד בעוד אג'טאשטרו סועד את ארוחתו כאשר בנו התינוק בחיקו, הטיל לפתע התינוק את מימיו, וכמה טיפות נפלו על צלחתו של אג'אטשטרו. אך בשל אהבתו לילד הוא לא החליף צלחת, אלא ניגב את הטיפות בפיסת בד והמשיך לאכול מאותה צלחת. לאחר שאכל פרוסה נוספת מהאוכל הוא שאל את אמו צ'לנה, שישבה באותו חדר אוכל, אם היא אי פעם ראתה אב אוהב ואכפתי כמוהו, ואז אמו ספרה לו את הסיפור על המלך בימביסארה שמצץ את זרתו המדממת. הסיפור נגע לליבו של אג'טאשטרו, שלפתע חש חיבה עזה לאביו. בבהילות הוא הרים את גרזנו ומיהר לבית הכלא לשחרר את אביו על ידי שבירת כל שרשראות הברזל בעצמו. אבל כאשר בימביסארה ראה אותו מגיע עם גרזן בידו, הוא חשב, "הוא בא להרוג אותי. עדיף שאסיים את חיי במו ידי" בטבעת שלאצבעו היתה כמוסת רעל, הוא לקח אותה ותוך שהוא שר שיר תפילה חרישי בלע את הרעל וסיים את חייו. אג'טאשטרו היכה על חטא במשך תקופה ארוכה - אך ללא הועיל. לבסוף הוא החליט להעתיק את ארמונו לצ'מפה ולהפוך אותה לעיר בירתו מאחר שהארמון הקודם הזכיר לו כל העת את טעותו החמורה.


המסורת הבודהיסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה אחת, אג'טאשטרו מותר אף אחד אבל Kosala דווי להכיר בימביסארה את סמוקי הנייד. אג'טאשטרו רצה להרעיב אותו למוות, כמו Devadatta אמר "אבא לא יכול להיות נהרג על ידי נשק." לפיכך Kosala דווי נהגה לקחת קטנים מנות מזון לתא, להיתפס על ידי השומרים היא התחילה לקחת אוכל מוחבא מאחורי השיער שלה, להיתפס שוב היא התחילה מחליק מזון על-ידי הסתרתו הזהב שלה נעלי שוב להיתפס היא מצופה 4 שכבות של דבש על הגוף שלה, אשר היה ליקק על ידי המלך. כאשר היא נתפסה שוב אג'טאשטרו אסור Kosala דווי מן הפגישה עם המלך. כאשר אג'טאשטרו ראה כי המלך לא היה גוסס, גם אז הוא הזמין ספר כדי לנקב את המלך של הרגליים עם סכין, ואז לשפוך מלח, שמן חם אש עשוי khaira עץ עליו. כאשר זה נעשה המלך מת.

ב גרסה חלופית, אג'טאשטרו היה מלך בימביסארה כלוא, ניסה להרעיב אותו למוות. Kosala דווי לקח את האוכל של המלך בימביסארה, אבל התגלה הפסיק לבקר אותו יותר. בימביסארה נחלש, אבל הוא נגזר נוחות מסתכל על ההר שבו הבודהא ותלמידיו התגורר. אז אג'טאשטרו ביקש הנייד שלו windows להיות מכוסה, כך המלך בימביסארה לא יכול לראות את ההר. יום אחד, הבודהא ביקר את העיר ואת בימביסארה יכול לראות אותו ואת תלמידיו. דרך החורים את הדלת. כי בימביסארה ראיתי את בודהה ותלמידיו. הוא נגזר הנוחות והמשיכו לחיות. לאחר ידיעה זו, אג'טאשטרו הורה בימביסארה של הרגליים עור. אחרי זה, המלך בימביסארה לא יכולתי לזוז, אז הוא שכב במיטה נחלשת.

ואז, יום אחד, המלך אג'טאשטרו היה לי ארוחה עם אמא שלו, Kosala דווי. הוא היה בן, מי היה לשחק עם גור כלבים. אג'טאשטרו שאל, " איפה אתה עכשיו?" הנסיך ענה,'אני משחק עם גור.' המלך אג'טאשטרו שאל הנסיך לקבל ארוחה ביחד. הנסיך הגיע, אבל לא רוצה לאכול. המלך אג'טאשטרו שאל, " למה אתה לא רוצה לאכול?' הנסיך אמר, " אם אתה נותן לי את הארוחה יחד עם הגור שלי, אני אוכל.' המלך אג'טאשטרו אמר, " כרצונך.' אז הנסיך לקח את הארוחה שלו, והביא את הארוחה עבור הגור מדי.

המלך אג'טאשטרו אמר לאימו, " אני עשיתי דבר קשה. למה אני אומר את זה? אני מלך, כי אני אוהב את הבן שלי, אכלתי את הארוחה יחד עם כלבים.' האמא אמרה, 'זה דבר קשה. למה אני אומר את זה? יש אנשים שאוכלים בשר כלב, אז מה זה מוזר לתת אוכל לכלבים? אתה יודע שאבא שלך עשה דברים קשים?' אג'טאשטרו שאל, 'מה קשה דברים?' האמא אמרה, " כאשר היית צעיר, האצבע שלך היה פצוע. אתה לא יכול לישון בלילות בגלל הכאבים. אבא שלך לחבק אותך על הברכיים שלו והוא מצץ את האצבע שלך. אבא שלך היה גוף רך, כך שאתה יכול לישון טוב. בגלל החום של הפה שלו, את הפצע של המוגלה פרצה. אבא שלך חשב שאם הוא ירק החוצה את המוגלה, זה יגביר את הכאב שלך, אז הוא בלע את המוגלה. אבא שלך עשה דבר קשה כזה בשבילך. בבקשה, שחרר אותו.

אג'טאשטרו נשאר שקט אחרי הדיון הזה. Kosala דווי הוא הסכים לשחרר את אבא שלו, אז הארמון פרסמה את החדשות. בכל מקום בעיר, אנשים שמעו את זה בימביסארה היה אמור להתפרסם, אז כולם מאושרים הלך לכלא אומרת.המלך בימביסארה הולך להשתחרר!' בימביסארה שמעתי את זה וחשב לעצמו: "הבן שלי הוא רשע ואין לו רחמים עלי. אני לא יודע מה הוא יעשה כדי לפגוע בי.' אחרי זה חשבתי, הוא הרג את עצמו מול המיטה שלו. (מתוך Vinaya 《十诵律》卷三十六杂诵第一)תבנית:Full citation needed

המלחמה והנצחון על חלוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

את ג ' יינה מסורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

פעם מלכת Padmavati, אשתו של אג'טאשטרו, היה יושב לה מרפסת בערב. היא ראתה Halla ו Vihalla kumaras עם הנשים שלהם יושב על Sechanaka הפיל, אחת הנשים ללבוש 18 מקפלים האלוהי השרשרת. ואז היא שמעה את אחד maidservants מדבר מהגינה להלן "Halla ו Vihalla kumaras ולא המלך, שנהנים אמיתי הנאות של הממלכה" היא חשבה "מה הטעם של הממלכה, אם לא יש גם את התכשיטים אצלי?"

אז, היא לחלוק את זה עם מחשבה אג'טאשטרו באותו לילה והפך יתר על המידה התעקש לה ביקוש. אג'טאשטרו סוף סוף הסכים ושלח בקשה לשני האחים שלו לתת את הפיל, את השרשרת לו, שבו שני האחים שלו הכחיש כי המתנות האלה ניתנו על ידי אבי היקר אז למה הם צריכים חלק מהם? אג'טאשטרו שלח את הבקשה שלוש פעמים, אבל קיבלתי את אותה תגובה כל שלוש פעמים. זה הרגיז אותו מאוד, אז הוא שלח את אנשיו כדי לעצור אותם. בינתיים, Halla את Vihalla kumaras ניצל את ההזדמנות וברח שלהם סבו Chetaka מי היה המלך של הממלכה הגדולה של חלוץ הרפובליקה (Vajjis/Lichchavis). אג'טאשטרו שלח הודעה שלוש פעמים Chetaka להיכנע להם, אבל נדחתה ע " י Chetaka.

זה היה מספיק בשביל אג'טאשטרו. הוא קרא את חצי אחים, Kalakumaras (10 kalakumaras, אלה שנולדו המלך בימביסארה ו-10 קאלי מלכות קאלי, Sukali, מלסיהitaly. kgm, וכו'.) כדי למזג את הצבא שלו, מאז זה היה ידוע אג'טאשטרו זה חלוץ הרפובליקה תמיד היה בלתי מנוצח בעבר, הוא לבדו לא יוכל להביס אותו. כל Kalakumara הביאה 3000 סוסים, 3000 פילים, 3000 מרכבות ו-30000 חי " ר כל אחד. מצד שני, Chetaka הזמין את בני בריתו 9 Mallas, 9 Lichhvis ו-18 מלכים של קאסי-Kosala להילחם הנכד שלו אג'טאשטרו. כל אלה באו מלכים עם 3000 סוסים, 3000 פילים, 3000 מרכבות ו-30000 חי " ר כל אחד. כך כולם יחד היו 57000 פילים, 57000 מרכבות, 57000 סוסים, 570000 נותנים את המידע.

המלחמה החלה. המלך Chetaka היה חסיד אדוק של לורד מאהאבירה והיה נדר כדי לא לירות יותר מאשר חץ אחד לכל יום במלחמה. זה היה ידוע לכל כי Chetaka של המטרה היה מושלם חצים שלו היו לטעות. הראשון שלו חץ נהרג אחד Kalakumara, מפקד אג'טאשטרו. על ברציפות תשעה ימים שאר תשע Kalakumaras נהרגו על ידי Chetaka. עמוק sorrowed על ידי המוות של בניהם, קאלי מלכות היו ביוזמת כמו נזירות בתוך המסדר הקדוש של אלוהים מאהאבירה.

כמו אג'טאשטרו היה לנוע לקראת התבוסה הוא תרגל כפרה שלושה ימים, הציע תפילות Sakrendra ו Charmendra (אינדרה שונים של השמים) אז מי עזר לו במלחמה. הם הגנו עליו מפני לטעות החץ של Chetaka. המלחמה הפכה להיות מאוד קשים, על ידי אלוהי השפעה של Indras אפילו חלוקי אבן, קש, עלים השליכו על ידי אג'טאשטרו של אנשים נפלו כמו אבנים על הצבא של Chetaka. המלחמה הזאת הייתה ובכך בשם "Mahasilakantaka", כלומר הקרב שבו יותר לאק (1,00,000) אנשים מתו. הבא את Indras העניק ענק, אלוהי המרכבה עם תנופה שרביטים או להבים בכל צד, מונע על ידי Charmendra עצמו, כדי אג'טאשטרו. המרכבה עברה באופן חופשי בשדה הקרב chrushing נפוצים של חיילים. הקרב הזה היה בשם Ratha-musala.

בקרב זה Chetaka הובס. אבל Chetaka ואחרים מיד לקח מחסה בתוך חומות העיר של חלוץ לסגור את השער הראשי. הקירות סביב חלוץ היו כל כך חזקות, כי אג'טאשטרו לא הצליח לפרוץ אותן. ימים רבים חלפו, אג'טאשטרו הפך מזעם, ושוב התפלל אינדרה, אבל הפעם אינדרה סירב לעזור לו. אבל אג'טאשטרו היה הודיע על ידי האורקל של דמי אלה "חלוץ יכול להיכבש אם Sramana (נזיר) Kulvalaka מתחתן עם זונה."

אג'טאשטרו שאלתי לגבי הנזיר Kulvalaka ושלח את הזונה Magadhika מחופש חסיד אדוק. הנופלים נשים נמשכת הנזיר כלפי עצמה ולבסוף הנזיר ויתר על monkhood נשוי לה. מאוחר יותר Magadhika על Ajatashatru הוראות שטיפת מוח Kulvalaka להיכנס חלוץ במסווה של אסטרולוג. עם קושי גדול, הוא נכנס חלוץ, למדתי העיר נשמר על ידי צ ' איטיה (מזבח) מוקדש Munisuvrata. Kulvalaka ואז התחיל לספר את זה לאנשים מזבח זה הוא הסיבה לכך שהעיר סובלת בתקופה רעה. אנשים עקרו המזבח בזכות היסוד. Kulvalaka נתן אות ו אג'טאשטרו המשיך לפי תיאום מראש. זו הייתה ההתקפה האחרונה. חלוץ נכבשה על ידי אג'טאשטרו.

Sechanaka הפיל נהרג לאחר שנפל לבור עם מוטות ברזל ואש שנעשו על ידי אג'טאשטרו של חיילים. מאוחר יותר, Halla ו Vihalla kumaras יש יזם כמו נזירים המסדר הקדוש של אלוהים מאהאבירה. Chetaka מחוזרת Sallekahna(צם עד מוות). אג'טאשטרו לא רק כבש חלוץ אבל גם קאסי-Kosala. Manudev היה מפורסם המלך המהולל Lichchavi שבט של הקונפדרציה, מי הרצוי להחזיק Amrapali אחרי שהוא ראה אותה רוקדת ביצועים חלוץ.תבנית:Unreliable source? לאחר שהביס את המלך, אג'טאשטרו היה במערכת יחסים עם Amrapali.

המסורת הבודהיסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה יהלום שלי ליד כפר על נהר הגנגס. היה הסכם בין אג'טאשטרו את Lichhavis/vajjis כי הם היו חלקים שווים של היהלומים. כי מרוב עייפות, אג'טאשטרו נכשל לאסוף את שלו לשתף, הרבה יהלומים היה נסחף על ידי Lichhavis. זה קרה הרבה פעמים, ולבסוף אג'טאשטרו יש מוטרד וחשבתי, "זה כמעט בלתי אפשרי להילחם נגד כל הקונפדרציה של חלוץ. אני חייב לעקור עוצמה אלה Vajjis ולהשמיד אותם". הוא שלח את ראש הממשלה Vassakara הלורד בודהה לשאול אותו את המטרה של חלוץ להיות בלתי מנוצח, אשר לורד בודהה נתן שבע סיבות שכלל Vajjis להיות דייקן לפגישות, שלהם משמעת, התנהגות שלהם כבוד למבוגרים, כבוד לנשים, הם לא להתחתן עם בנותיהם בכוח, הם נותנים הגנה רוחנית על בארהט, והסיבה העיקרית הייתה Chaityas (מזבח) בתוך העיר.

לכן, עם העזרה של הצ ' יף שלו, שר Vassakara, אג'טאשטרו הצליח לפצל את Vajjis וגם שבר את chaityas בפנים. אג'טאשטרו השתמש scythed המרכבה עם תנופה מייס, להבים על שני הצדדים תקפו את העיר וכבש אותה.

הממלכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כיבוש חלוץ, קאסי ו Kosala (Kaushala) אג'טאשטרו כבש 36 הרפובליקני הברית. המקיפה את הממלכה בחוזקה דומיננטיות של מגדה.[דרוש מקור] אג'טאשטרו היה מלך גדול הממלכה, אשר כיסו כמעט כל המודרנית של הודו ביהאר, צ 'אנדיגאר, הריאנה, Uttarakhand, הימאצ' אל פראדש, דלהי, אוטאר פראדש, אחת הרביעי של צפון מאדיה פראדש, טיפ של Chhattisgarh, 'הרקהנד, מערב בנגל.[דרוש מקור]

אג'טאשטרו, עם עזרה של שני השרים Sunidha ו Vassakāra, נבנה מבצר ליד גדות נהר הגנגס כדי לחזק את ההגנה של מגדה בשם זה Pātali גראמה(הכפר). אחר כך זה התפתח העיר, אשר בקרוב הפך פופולרי כמו Pataliputra, עכשיו ידוע בתור לטביהusa. kgm, בירת ביהאר.[דרוש מקור]

על פי Mahaparinirvana sutta, כאשר Pataliputra היה ונבנית, במקרה בודהה הגיע לשם, שיבח את העיר Pataliputra, הצביע על שלושה דברים אשר עלולה להיות קטלנית העיר: אש, מים, סכסוכים בין אנשים.

המשפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסורת הג'יינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי Nirayāvaliyā Suttā אג'טאשטרו נולד המלך בימביסארה והמלכה Chelna, שהייתה בתו של Chetaka המלך של חלוץ, מי היה אחיה של המלכה Triśalá, אמא של מאהאבירה. אג'טאשטרו היו שמונה נשים, אבל Padmavati, Dharini ו Subhadra שלו היו המנהלת מסכימה. הוא גם היה בן בשם Udayabhadda או Udayabhadra.

המסורת הבודהיסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי Dīgha nikāya, אג'טאשטרו נולד המלך בימביסארה והמלכה Kosala דווי, שהייתה בתו של מהא-Kosala, מלך Kosala ואחות של Pasenadi אשר מאוחר יותר הצליחו לכתר. אג'טאשטרו היה 500 נשים אבל המנהל בן זוגה הייתה נסיכה! extreme מצוות. העיר של קאסי ניתנה בימביסארה כנדוניה על ידי מהא-kosala. לאחר הרצח של בימביסארה, Prasenajit לקח בחזרה את העיר. זה הביא למלחמה בין אג'טאשטרו ו Prasenajit, שבו Prasenajit היה הראשון ניצח אבל הפך מוצלח מאוחר יותר. כמו אג'טאשטרו במקרה האחיין שלו חסו על חייו. ב הסכם שלום Prasenajit נשוי לבת שלו! extreme מצוות אליו. אג'טאשטרו אחר כך היה לו בן בשם Udayabhadda או Udayabhadra.

מוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החשבון של אג'טאשטרו של המוות שנרשמו על ידי היסטוריונים הוא תבנית:Circa 535 לפנה " ס.

מסורת הג'יינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי ג ' יינה טקסט, Āvaśȳaka Chūrnī, אג'טאשטרו הלכתי לפגוש את לורד מאהאבירה. אג'טאשטרו שאל, "Bhante! איפה Chakravartins (העולם-שליט) ללכת אחרי מותם?" מאהאבירה השיב כי "Chakravartin, אם למות בעוד המשרד עולה למקום השביעי לעזאזל בשם מהא-Tamahprabhā, ואם גוסס כמו נזיר משיג נירוונה." אג'טאשטרו שאלתי, "אז אני להשיג נירוונה או ללכת השביעי לעזאזל?" מאהאבירה השיב, "אף אחד מהם, את השישי לעזאזל." אג'טאשטרו שאל, "Bhante, אז אני לא Chakravartin?", אשר מאהאבירה השיב, "לא, אתה לא."

זה גרם אג'טאשטרו משתוקק להפוך את העולם השליט. הוא יצר 12 מלאכותיים תכשיטי ויצאנו כיבוש של שישה אזורי העולם. אבל כשהוא הגיע Timisra מערות הוא נעצר על ידי אפוטרופוס דיווה נקרא Krutamāl מי אמר לי, "רק Chakravartin יכול לעבור דרך המערה הזאת, יכול להיות לא יותר מ-12 Chakravartin את חצי מחזור של Kalchakra, וכבר היו 12." על זה, אג'טאשטרו אמר ביהירות, "אז תוסיף אותי כמו השלוש עשרה ותן לי ללכת או אחר שלי מייס הוא מספיק חזק כדי להשיג אותך כדי יאמה." את דיווה הפך זועם על אג'טאשטרו של יהירות ועל ידי הכוח שלו הוא הוריד אותו כליל על המקום. אג'טאשטרו היה אז מחדש בחודש השישי לעזאזל נקרא Tamahprabhā.

המסורת הבודהיסטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אג'טאשטרו נרצח באכזריות על ידי בנו שלו, Udayabhadra, מי היה חמדן של הממלכה שלו. אג'טאשטרו נולד מחדש לעזאזל נקרא "Lohakumbhiya".

למרות החשבון של אג'טאשטרו של מוות שונה מסורות אלה, שניהם מאמינים כי לאחר שהוא עובר דרך הרבה לידות אג'טאשטרו יהיה נולד כמו חכם הנסיך, ולאחר מכן להפוך לנזיר ולהשיג נירוונה.

ג ' יינה או בודהיסטי.[עריכת קוד מקור | עריכה]

אג'טאשטרו נהנה מכובדת עמדה בשני ' יינה ואת המסורת הבודהיסטית.

את Uvavai/Aupapātika sutta, אשר הראשון Upānga (ראה ג 'ייניים Agamas) של הג' יינים זורק אור על היחס בין מאהאבירה ו אג'טאשטרו. זה חשבונות אג'טאשטרו שנערך מאהאבירה את ההערכה הגבוהה ביותר. את אותו טקסט גם קובע כי אג'טאשטרו, היה שוטר לדווח לו על שגרת היומיום של מאהאבירה. הוא שילם ביד רחבה. הקצין היה עצום רשת ותמיכה צוות השדה שבאמצעותו הוא אסף את כל המידע על מאהאבירה ודיווח המלך. את uvavai Sutta יש מפורט ומאיר עיניים דיון על מאהאבירה של הגעה העיר של צ 'אמפה, את הכבוד הראו לו על ידי אג'טאשטרו, דרשות שניתנו על ידי מאהאבירה ב Ardhamagadhi שפה, וכו'.

על פי המסורת הבודהיסטית, Samaññaphala Sutta עסקאות עם פגישתו הראשונה עם בודהה, שם הוא הבין את הטעויות שלו האגודה Devadatta מתכנן להרוג את אבא שלו. לפי אותו טקסט, במהלך פגישה זו, אג'טאשטרו לקח הגנה של הבודהה, הדהמה ועל סנגהה. הוא הוזכר יותר מפעם אחת בכמה אחרים Sutta כדוגמא חזק חסיד של בודהה, ההדהמה וסנגהה. הוא הוקם עצום סטופה על העצמות, אפר של בודהה לאחר ההלוויה, אג'טאשטרו גם היה נוכח הראשון הבודהיסטית המועצה על Sattapanni (Saptparni) מערות Rajgriha.

אם אג'טאשטרו היה ג ' ייניים או בודהיסטי, גם טקסטים היוו אותו בתור חסיד של בהתאמה דת.

תיאורים בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • - Fictionalised חשבון של אג'טאשטרו – מתואר בתור פיזית מגעיל שיחררת להבין – מופיע גור וידאל's הרומן הבריאה.
  • סרט על חייו שוחרר שכותרתו אג'טאשטרו. הוא גם תכונות כמו הגיבור בסרט Amrapali (1966), בכיכובו של סוניל אי דאט ו Vyjayanthimala.
  • ספר על החיים שלו נכתב שכותרתו אג'טאשטרו, על ידי Subba ראו.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג ' ייניים Agamas
  • Samaññaphala Sutta
  • המהרג ' ה Ajasath, ביוגרפי סינהלה-שפת הסרט בוים על ידי Sanath Abesekara. Gayan Wickramathilaka שיחקה את הדמות Ajasath.

המלצות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציטוטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Dundas, Paul (2002), The Jains (Second ed.), Routledge, ISBN 0-415-26605-X
  • Jain, Kailash Chand (1991), Lord Mahāvīra and His Times, Motilal Banarsidass, ISBN 978-81-208-0805-8
  • Thapar, Romila (1990) [First published in 1966], A History of India, vol. 1, Penguin Books, ISBN 978-0-14-194976-5

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Ācharya Nagrajji ד ליט. "Agama ו טריפיטאקה - מחקר השוואתי של לורד מאהאבירה ולורד בודהה", כרך א'. 1, היסטוריה, מסורת, פרק 14 "חסיד מלכים").355-377. (גרסה אנגלית על ידי מוני Mahendrakumarji) פורסם על ידי הרעיון חברת הוצאה לאור, ניו דלהי 110059.
  • ג ' י. פי סינג,2004. "מוקדם ההודי מסורת היסטורית וארכיאולוגיה". ד. ק. Printworld(P)Ltd-ניו דלהי 110015; pp. 164, 165
  • ג ' ייניים Aagam 1 Upanga Uvavai Sutta פרק Kunika

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]