משתמש:Sapir-turing/טיוטה חאזם אבו קוידר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חאזם אבו קוידר
לוגו של אמנות הלחימה שוטוקאן
לוגו של אמנות הלחימה שוטוקאן
לידה 30 במרץ 1980 (גיל: 44)
ישראלישראל ישראל
ספורט
ענף ספורט שוטוקאן, קראטה
מאמן יוסף אבו ג'דיע, משה גליסקו, הירוקזו קנאזאווה
הישגים
דרגה דאן 4

פרופיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חאזם אבו קוידר (נולד ב-30 במרץ 1980) הוא מאמן קראטה בפזורה הבדואית שליד באר שבע. חאזם הקים חוג קראטה בסגנון שוטוקאן בבית ספר בכפר אבו-תלול, כפר בלתי מוכר ע"י השלטונות ולכן גם לא מחובר לרשת החשמל, ללא תשתיות ביוב וללא מים זורמים. כיום, בדוג'ו של חאזם, "אלופי המדבר לקראטה" מתאמנים כ-150 ילדים ונערים בכל הגילאים. דוג'ו זה מוכר בקרב שאר מתאמני הקראטה במדינה.כמו כן, התלמידים גם משתתפים בתחרויות בחו"ל: ירדן, מצרים, גרמניה, יוון ועוד.


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חאזם החל להתאמן בשנת 1992 אצל יוסף אבו ג'דיע בשגב שלום חאזם השקיע הרבה באימונים, למד הרבה ממאמנו ורצה להעביר זאת הלאה בכפרו ולהמשיך ולקיים את האמנות. תחילה, הוא הקים דוג'ו בבית הספר של אבו-תלול, הבית ספר נבחר כמקום האימונים שכן אין בכפר שום מתנ"ס או מקום אחר המתאים לאימונים. בשנת 2001 חאזם זכה במקום הרביעי בתחרות בינלאומית ללחימת השוטוקאן באיטליה. בשנת 2003, חאזם בנה והקים את הדוג'ו בכפר אלזרנוג–אבו קוידר ומאז הוא מאמן שם ובבתי ספר נוספים שבאזור.

חאזם הוא גם מדריך מטעם עמותת "בודו למען השלום"[1]. בשנת 1998 הוא זכה במדליית כסף באליפות ישראל ובשנת 2004 במדליית כסף באליפות אס"א.

ב-16 לאפריל 2008, במהלך ביקורו של הירוקזו קנאזאווה בישראל, במסגרת של[2] BFP, הגיע המאסטר גם לדוג'ו של חאזם לתצוגת יכולות וחלוקת חגורות שחורות.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]