משתמש:Roymek/דן מקלר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:טיוטה פרטית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Roymek.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Roymek.

דן מקלר הוא ממציא פטנטים, מומחה להידראוליקה, טכנולוגיה, מנועים והמצאות בתחומים שונים.

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דן מקלר נולד בנהלל בשנת 1928 לפאולה _____ ו______ הוא גדל בנהלל ועבד במשק החקלאי של המשפחה, שגידלה תירס באזור נהלל. לדן שש אחיות. דן עזב את נהלל בהיותו בן 16 ועבר להתגורר עם אביו בירושלים.

שירותו הצבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 17 הצטרף לשורות הפלמח לשירות של 4 שנים, שם שירת בפלוגה יא של הגדוד השלישי כלוחם וחובש. דן הוצב בהכשרת גינוסר, שם שירת כחובש פלוגתי. דן השתתף כחייל סדיר ומילואים בכל מלחמות ישראל (פרט למלחמת לבנון השנייה - שגם בה היה שמח להשתתף כיועץ, אך צה'ל לא ראה זאת לנכון). דן השתתף בקרבות רבים_____...

חייו הפרטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דן השתחרר בשנת 1949 ועבר להתגורר בירושלים, נשא לאשה את הראשונה צביה ____ ויחד הם גידלו את בתם עופרה. לאחר פרידתם דן נשא את אשתו השנייה יהודית ויסברג והם חיים באושר עד עצם היום הזה. לדן ויהודית נולד בן אחד ב-1978 - רועי.

חייו המקצועיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שירורו מהצבא התמחה בחשמל. דן צבר את רוב הידע שלו בחשמל והנדסת מכונות בעצמו ולא במוסד אקדמי או אחר, למעשה, הוא מעולם לא קיבל תעודת בגרות או כל תעודת לימודים אחרת. דן רכש את הכשרתו מנסיונו בתחום ומקריאת ספרים מקצועיים. הוא פתח בית מלאכה לתיקון וייצור מכונות באזור ממילא בירושלים, אזור שהיה מוגדר אז כאזור תעשייה וסיפק שירות לאנשים בתיקוני מכונות גדולות, יקרות וייחודיות כגון שואב אבקת יהלומים, מכונות ענק לחיתוך ושינוע שיש, גנרטור של בית החולים הדסה הר-הצופים, ועוד. בבעלותו פטנטים רבים מאד ואף יותר המצאות שאינן מוגנות בפטנט. רוב המצאותיו קשורות לתחום החקלאות, הידראוליקה, מנועים וטכנולוגיה.

בין המצאותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדן מקלר המצאות רבות, ורק חלקן מוגן בפטנט, בשל כך ניתן לספר כאן רק על חלק קטן מהמצאותיו: קאטר מיניאטורי ידני הידראולי לחיתוך מוטות ברזל עבים (עד 12 מ'מ) - קאטר לאחיזה בכף היד - באמצעות מספר לחיצות מנוע רוטורי ללא חיכוך החוסך כ30% מתצרוכת הדלק. מכשיר ללא מקור אנרגיה (stand alone - סטנד אלוון) להפרדה טרמית של גזים המפריד בין גז חם לקר בהפרש של עד 8 מעלות צלזיוס. משטחי גידול לחממות חקלאות,

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]