משתמש:OvedC/טיוטא/2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של OvedC.


בלה רבקה שורץ
Rebecca shwartz
רבקה שורץ
רבקה שורץ
לידה 18 בספטמבר 1981 (גיל: 42)
י"ט באלול ה'תשמ"א
בני ברק
מדינה ישראלישראל ישראל
מקום מגורים ירושלים
השכלה
תקופת הפעילות מ-1996
מקצוע עורכת דין חברתית (פלילים)
השקפה דתית חרדית, חסידות ויז'ניץ
בן זוג מני גירא-שורץ
מספר צאצאים 4

רבקה שורץאנגלית: Rebecca Shwartz, נולדה ב-18 בספטמבר 1981; י"ט באלול ה'תשמ"א) היא עורכת דין חברתית[1], יזמת חברתית, מובילת דעת קהל ופובליציסטית חרדית פורצת דרך למען זכויות נשים. מנהלת שותפה בקהילת "ישנן", קהילת נשים חרדיות ודתיות בפייסבוק, מייסדת ויו"ר ארגון "מן המיצר", המעניק סיוע לנפגעי תקיפה מינית במגזר החרדי[2]. שוורץ הפרקליטה החרדית-חברתית הראשונה, חלוצת העלאת המודעות למוגנות ושבירת את טאבו השתיקה בנושא נפגעי תקיפה מינית במגזר החרדי[3].

שורץ היא תושבת ירושלים, נשואה לעיתונאי החרדי מני גירא-שורץ ואם לארבעה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלה רבקה שורץ נולדה בבני ברק לאחיהוד ולדבורה דווידוביץ', ב-18 בספטמבר 1981; י"ט באלול ה'תשמ"א. בצעירותה למדה בבתי ספר היסודיים והגבוהים של חסידות ויז'ניץ בקריית ויז'ניץ, בני ברק.

בין השנים 2001-1999 למדה בתיכון וסמינר בית יעקב ויז'ניץ, שם הוכשרה כבעלת תעודת הוראה לאנגלית.

בשנים 2007-2002 למדה במכון וינגייט וקבלה תעודת הוראה כמאמנת ספורט וחינוך גופני.

בשנת 2001 נישאה שורץ לאיש התקשורת מני גירא-שורץ. השניים מתגוררים בשכונת רמות בירושלים. לזוג ארבעה ילדים.

לימודים אקדמיים וקריירה אקדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 בהיותה בת 16, נוכח מקרים של פגיעה אליהם נחשפה, נוצר בה הצורך לדאוג, לעזור ולסייע לנפגעי תקיפה מינית במגזר החרדי[4].

בשנים 2011-2007 למדה בקריה האקדמית אונו, .LL.B לתואר בוגר במשפטים וסיימה בהצטיינות. במהלך הלימודים כבר החלה בפעילותה החברתית. בשנים 2009-2008 התנדבה ב"מרכז נוגה", סיוע משפטי לנפגעי עבירה ובמקביל התנדבה גם בפרויקט "שכר מצווה", בלשכת עורכי הדין, סיוע משפטי למעוטי יכולת.

בין השנים 2011–2012 התמחתה בפרקליטות המדינה במחלקה הפלילית. גם שם שברה תיקרת זכוכית, והפכה לאחת החרדיות הראשונות בפרקליטות.

בשנים 2010–2012 שימשה כעוזרת הוראה בקריה האקדמית אונו, בתחומי דיני הראיות, אתיקה משפטית, משפט בינלאומי פומבי ודיני האיחוד האירופי. עד שנת 2016 הייתה שורץ חברת סגל חוץ בקריה האקדמית אונו, בתחום המשפט הבינלאומי הפומבי, ומרצה במספר קורסים.

בשנים 2013–2015 למדה לתואר שני באוניברסיטה העברית, בבית הספר למדיניות ציבורית וממשל, ע"ש פדרמן, לתואר מוסמך במדיניות ציבורית.

קריירה מקצועית וחברתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שורץ היא בעלת משרד עורכי דין, החל משנת 2012, בתחומי עיסוק: דיני מעמד אישי (משפחה) ואזרחי-מסחרי.

בשנת 2012 ייסדה שורץ את העמותה "מן המיצר" (ע"ר), לקידום מודעות למוגנות וליווי נפגעי תקיפה מינית במגזר החרדי ומכהנת מאז כעו"ד בעמותה[5].

בשנת 2014 שורץ כיהנה כחברת דירקטוריון בקופת חולים מאוחדת, מינוי מטעם שרת הבריאות. וכן כחברת הוועד המנהל בארגון זק"א (תפקיד זה המשיכה למלא ברצף בהתנדבות, גם בשנת 2021). גם כאן שברה רבקה תקרת זכוכית, בהיותה האישה החרדית הראשונה המתנדבת בארגון זק"א.

שורץ נחשבת למובילת דעת קהל בולטת ברשת בקרב הקהילה החרדית בכלל, ונשים חרדיות בפרט. החל משנת 2015 שורץ משמשת מנהלת שותפה בקהילת 'ישנן', מיזם חברתי-עסקי, הגדול והמשפיע בארץ, לנשים חרדיות ודתיות, ברשתות החברתיות. נכון ליולי 2021 ישנן 23,000 נשים רשומות, כל המצטרפות עוברות סינון שיבטיח כי הן אכן נשים שומרות תורה. רבקה משמשת בתפקיד מנהלת הקהילה משנת 2015 ברציפות, כולל בשנת 2021[6][7].

בין השנים 2015 - 2019 שימשה כמזכירת ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין והייתה בתפקיד סגנית יושב הראש של ועד מחוז ירושלים בלשכה. מאז 2017 היא מכהנת כחברת ועדת האתיקה של ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין (נכון ל-2021).

מאז 2015, נושאת שורץ בתפקיד חברת דירקטוריון ובוועד החברה לפיתוח ביתר עילית (נכון ל-2021).

בין השנים 2017 - 2019 הייתה חברת ועדת היגוי של מרכז ידע, נשים ומגדר "יודעת" במסגרת מכון ון ליר בירושלים.

בין 2017 ל-2021 כיהנה כחברת דירקטוריון ב"מוריה" החברה לפיתוח ירושלים בע"מ

מן המיצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מן המיצר

עמותת מן המיצר – סיוע לנפגעי עבירה במגזר החרדי, הוא הארגון הראשון במגזר החרדי, המעניק בהתנדבות ייעוץ וליווי לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בצד המשפטי ובצד הנפשי. הארגון הוא התנדבותי ופועל משנת 2012, לשאת את קולם של הנפגעים בפני החברה הישראלית בכלל, והחברה החרדית בפרט, בפני רשויות החוק ומערכת המשפט, ופועל לסיוע משפטי לנפגעים, יצירת חברה מוגנת ובריאה יותר בכל הקשור למודעות, התמודדות ומניעת מקרי תקיפה מינית[8].

את העמותה הקימה שורץ בשנת 2012 ומאז משמשת בה בתפקיד מייסדת העמותה, וכן כעורכת דין מייעצת. במהלך תקופתה, העלתה את נושא המלחמה בעבירות מין במגזר החרדי, לשיח הציבורי, באמצעות כנסי מודעות ומוגנות לקהל הרחב וכן, באמצעי התקשורת הכלליים, החרדים והחברתיים לצורך העלאת המודעות ויצירת הרתעה בקרב פוגעים פוטנציאליים בתוך המגזר וכן על מנת שנפגעות ונפגעים ידעו שיש מי שיישא את קולם, גם בתוך מגזר שמרני[9][10][11].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה: עורכות דין חברתיות ישראליות קטגוריה:בוגרות הקריה האקדמית אונו: משפטים קטגוריה:חרדים באקדמיה בישראל