לדלג לתוכן

משתמש:Noykatzav/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Noykatzav.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Noykatzav.


פרשנות לפרשת נחש העמוני[1][עריכת קוד מקור | עריכה]

איומו של נחש העמוני גרם לבהלה בקרב אנשי יבש גלעד. למרות זאת, הם בחרו שלא לפנות באופן ישיר לשאול המלך, ששלט על עם ישראל (יש להזכיר שאנשי יבש גלעד היו מקושרים לבני ישראל בקשר דם בעקבות פרשת פילגש בגבעה).

מכאן עולה השאלה, מדוע אנשי יבש גלעד לא ראו את שאול שיחלץ אותם מיד העמונים?

פרשנות I[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופה ששאול היה רועה צאן ללא כריזמה,הוא יצא לחפש את אתונותיו וחזר עם המלוכה בידיו. שאול אף פעם לא חפץ במלוכה וגורלו נכפה עליו, לכן הסתייג מתפקידו החדש בתור מלך.

לאחר ההמלכה, שאול חוזר ישירות לביתו ובעקבות התנהגותו, חלק מהעם לא הכיר בו ולכן, חוסר הכריזמה וחוסר הרצון להיות מלך גרמו לאנשי יבש גלעד להימנע מלגשת לשאול בכדי לבקש עזרה.

פרשנות II[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני ישראל באים בטענה שהם מעדיפים שלטון של מלך על פני הנהגת ה'. בעקבות טענת העם שמואל נושא נאום בו הוא מאשים בטיעונים קשים את בני ישראל על דרישתם. על פי שמואל העם ביקש מלך בעקבות תקיפתו של נחש העמוני ומכאן אפשר להבין, שאיום העמונים התרחש עוד מלפני ששאול נמשח למלך ולכן אנשי יבש גלעד לא ביקשו את עזרתו של שאול (מפני שעוד לא היו מודעים לקיומו).[2]

  1. ^ רחל בורובסקי, לאן נעלם שאול, http://mikranet.cet.ac.il/mikradidact/pages/item.asp?item=23165
  2. ^ ד"ר אילנה שמיר, אביב חדש- האינציקלופדיה הישראלית לנוער, כנרת זמורה-ביתן דביר, ספרי חמד, ידיעות ספרים, עם עובד ומטר, 2004