משתמש:Lliioorr/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לאה ורון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאה ורון (נולדה ב-29 ביוני 1953, ט"ז בתמוז ה'תשי"ג) לשעבר מנהלת ועדת הכלכלה של הכנסת, אותה ניהלה משנת 1983 ועד שנת 2020, במהלך השנים ניהלה גם את ועדת החקירה הפרלמנטרית לבחינת הסדרי אשראי ללווים עסקיים גדולים ואת ועדת החקירה הפרלמנטרית לעניין עמלות הבנקים והייתה חברת צוות הנהלת הכנסת ופורום הנהלת הכנסת.

לאה ורון בכנסת

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורון היא בעלת תואר שני MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת דרבי באנגליה ותואר ראשון BA בחינוך מאוניברסיטת בן גוריון. בוגרת קורסים והשתלמויות רבות, בהן קורס נושאי משרות בחברות ממשלתיות (שלב א' ושלב ב') בנושאי עיצוב מדיניות וקבלת החלטות, היבטים כלכליים במנהל הציבורי. לימודי מנהל עסקים במרכז ללימודי חוץ של האוניברסיטה העברית. השתתפה בהשתלמות הבינלאומית לעובדי ציבור בכירים של מחלקת המדינה האמריקאית שהתקיימה בוושינגטון די.סי.

בין השנים 1987-1989 שימשה ורון יועצת שר הבריאות, תחת שרת הבריאות שושנה ארבלי אלמוזלינו ושר הבריאות יעקב צור. קודם לכן עבדה בעיריית ירושלים בפיתוח פרויקטים במחלקה לחינוך ובמימוש תכניות משותפות לאוניברסיטה העברית ולמערכת החינוך. לפני כן שימשה כיועצת למהנדס העיר ירושלים.

משנת 1989 ניהלה את וועדת הכלכלה של הכנסת וועדות חקירה פרלמנטריות. משנת 2002 הייתה חברת הסגל הבכיר של הכנסת, חברת צוות הנהלת הכנסת ופורום הנהלת הכנסת.

במהלך השנים שימשה ורון גם כדירקטורית בחברת אגרקסקו לייצוא חקלאי, דירקטורית וחברת וועדת הכספים של בית הספר לתיירות, מנהלת מדור דרכונים ואשרות בקונסוליה הכללית של ישראל בסידני אוסטרליה וממלאת מקום דקאן הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ורון מתגוררת בשכונת מלחה בירושלים, נשואה לאלי ורון ואם לשני ילדים, הקימה בהתנדבות את קבוצת "פעילי מלחה" בירושלים וסייעה בפיתוח השכונה. בתקופת עבודתה בכנסת לקחה על עצמה, בין היתר, לסייע בתכנית להעסקת אנשים עם מוגבלות בכנסת וליוותה את העסקתם.

הוריה עלו לארץ מליטא באונית המעפילים "בן הכט". משפחתה, מצד אביה, נטלה חלק בארגוני הגנה ושמירה חשאיים שפעלו במושבות היהודיות בארץ ישראל בתחילת המאה העשרים. ורון התגוררה בעפולה עד שירותה הצבאי בחיל האוויר, והייתה פעילה חברתית בעיר. היא כיהנה כיו"ר פרלמנט הנוער בעפולה וכיו"ר הארצי של הפרלמנטים.

בשנות לימודיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב כיהנה בהתאחדות הסטודנטים הארצית, הייתה מנהלת חברתית של מעונות הסטודנטים, עבדה בלשכת דקאן הסטודנטים כראש מדור מעונות ומלגות והייתה סנגורית בבית הדין המשמעתי של האוניברסיטה.

בתקופת שירותו הדיפלומטי של בעלה אלי חיה ועבדה ורון בסידני אוסטרליה, והייתה פעילה בארגונים ובמוסדות של הקהילה היהודית. בתקופת השהות בסידני נולד גם בנה הצעיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאה ורון בפייסבוק

לאחר 31 שנים: פרידה מה"ח"כית ה-121"

היו"רים עובדים אצלה

אנשי השבוע: חברי הכנסת שיחקרו את פרשת פישמן

מי באמת מנהל את הכנסת?