משתמש:Lir52341/קן סלזאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:לשכתב

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא ברורים ומסורבלים, סובל מבעיית תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוחים לא ברורים ומסורבלים, סובל מבעיית תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:טיוטה פרטית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Lir52341.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Lir52341.

קן סלזאר (נולד: 2 במרס 1955) הוא כיום שר הפנים וחבר במפלגה הדמוקרטית, בארצות הברית בממשל של ברק אובמה. הוא ו"מיילס מרטינז" היו ההיספנים הראשונים ששירתו בתור סנטורים מאז 1977. בשנים 1999-2005, קן סלזאר שירת בתור היועץ המשפטי של הממשלה. בשנת 2008 ברק אובמה הכריז על הצעה, וההצעה הייתה שקן סלזאר ישרת בתור שר הפנים, התגובות של התנועה לאיכות הסביבה היו מעורבות עקב חששות למינהן. בשנת 2009 הוסכם בפה אחד על המינוי החדש של קן סלזאר בתור שר הפנים.

נעוריו ותחילת דרכו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קן נולד בקולורדו, לאמו קראו "אמה", לאביו קראו "הנרי" ושם אחיו היה "ג'ון" שגם הוא היה חבר בקונגרס. קן למד בבית ספר "La Jara, Colorado", ובשנת 1973 סיים את ליומדיו. בשנת 1977 קן הרוויח תואר ראשון ב"מדעי המדינה", ובשנת 1981 סיים את לימודיו במשפטים. לאחר שסיים את לימודי היכל קן סלזאר לעבוד בתור עורך דין.

תחילת דרכו הפוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1986, רועי רומר מינה את קן סאלזר בתור היועץ המשפטי של ממשלתו, ובשנת 1990 רועי רומר מינה את קן בתור מנהל משאבי הטבע של קולורדו בנוסף לכהונתו בתור יועץ משפטי. בשנת 2002 נבחר קן ליועץ המשפטי של הממשלה כאשר "ביל אוונס" כיהן בתור "נשיא ארצות הברית". כאשר כיהן בתור היועץ המשפטי של הממשלה הוא התרים ותרם כספים למען המשטרה, וגם פעל למען לחיזוק הגנת הצרכן.

תהליכי הבחירות כסנטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 הכריז קן סלזאר את מועמדתו בבחירות לסנטור האמריקאי עקב פרישתו של "בן ניטהורס קמפבל" מהתפקיד. באותה עת, קן ראה את עצמו מתון, ולפעמים גם נקט אמצעים נגד מפלגתו כמו אימוץ ילדים חד מיניים במשך מספר שנים מוגבל. בבחירות, קן ראה את עצמו בפיגור אחרי "מיילס מרטינז" אבל אחרי זמן מה קן הוביל בבחירות. בסוף הבחירות קן זכה לכהן כסנטור ובאותה שנה גם אחיו הבכור נבחר כסנטור במחוז הקונגרס השלישי בקולורדו. קן סלזאר החל לכהן בתור סנטור ב-20 בינואר ב-2005. בשנת 2006 ביקש קן להתפטר מתפקידו כסנטור עקב תפקידו החדש כשירות בתור שר הפנים של ארצות הברית.

כהונתו כשר פנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 ברק אובמה הציע לקן סלזאר להצטרף לקבינט ולשרת בתור שר הפנים. בשנת 2009 הופחת שכרו עקב הצעת חוק להורדת שכר של השרים. בשנת 2009 ב20 בינואר הסאנט אישר את מינויו לשר פנים. תנועות רבות לאיכות הסביבה חששו מהמינוי עקב קשר הדוק של קן עם תעשיית הפחם, לאחר סיקורים של תנועות לאיכות הסביבה הגיע המסקנה שכאשר קן יכהן בתפקידו חיות רבות יפעגו ואף יגרום להכחדת מינים שונים באזור. התנהלותו כשר פנים התנהלה כשורה ואף קיבל את הציון "100" וקיבל ביקורות טובות מפוליטיקאים רבים וגם מאנשי חדשות מפורסמים. למרות שהתנהלותו התנהלה כשורה, בעתיד הקרוב הרפובליקנים צפויים לשאול שאלות לגבי אזורים רגישים בטבע. ב-23 בינואר ב-2009, הודיע קן ששוקלים לפתוח את הכתר של פסל החירות. הכתר נסגר בשנת 2001 עקב סיכון לפיגועים, "אני מקווה שנוכל למצוא דרך" כך אמר קן סלזאר. בשנת 2010 נגרמו דליפות מצינורות של גז ונפט שהיו בסמכותו של קן, ואף זכה להפגנות רבות מצד תנועות איכות הסביבה. קן סלזאר התמודד עם ביקורות קשות עקב הדליפות של חומרי הגלם המזיקים לסביבה, וארגוני איכות הסביבה לחצו על קן להפסיק את קידוחי הנפט באלסקה. כיום ממשיך קן לכהן בתפקידו כשר פנים וממשיך בקריירה הפולטית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[en:Ken Salazar]] [[cs:Ken Salazar]] [[da:Ken Salazar]] [[de:Ken Salazar]] [[et:Ken Salazar]] [[es:Ken Salazar]] [[fa:کن سالازار]] [[fr:Ken Salazar]] [[it:Ken Salazar]] [[nl:Ken Salazar]] [[ja:ケネス・リー・サラザール]] [[no:Ken Salazar]] [[pl:Ken Salazar]] [[ru:Салазар, Кен]] [[simple:Ken Salazar]] [[fi:Ken Salazar]] [[sv:Ken Salazar]] [[zh:肯·薩拉查]]