משתמש:Lior moss/טכנאי תובה מנתץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המנתץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

משגר רקטות MLRS(מנתץ) הוא מערכת שיגור רקטות רב־קנית מתנייעת, על תובת נגמ"ש מתוצרת לוקהיד מרטין, ארצות הברית. MLRS הוא ראשי תבות של Multiple-Launch Rocket System. המערכת פותחה במיזם משותף עם מדינות אחדות בברית נאט"ו ובהן: ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה. כינויו בחיל התותחנים הישראלי הוא "מנתץ". המנתץ משמש בחיל התותחנים לירי מדויק של מגוון סוגי חימושים לטווחים שונים. מערכת התובה של המנתץ כוללת את מערכות ההנעה, העברת הכוח, הזחלים ואמצעים נלווים.

תפקידים במערך הנפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. בגדוד / ביה"ס לתותחנים: מתן שירות בשמירה על כשירות ומבצעיות של המשגר: אחזקה, טיפולים שוטפים ותיקון תקלות.

2. במרכז שיקום ואחזקה (מש"א): מתן מענה אחזקתי בדרג א' ומעלה יחד עם איש קבע או אזרח עובד צה"ל עבור משגרים שמגיעים למש"א מיחידות השדה (שגרת טיפולים ותיקון תקלות בדרג א'). יציאה ליחידות מעת לעת במסגרת חוליות תיקון במקרים של תקלות מסובכות שלא ניתנות לפתרון ברמת הגדוד / הימ"ח או במסגרת ביצוע שו"שים (שיפורים ושינויים) במשגרים.

3. בימ"ח: ביצוע טיפולים יזומים וקבועים עבור המשגרים שנמצאים בימ"ח, ביצוע בדיקות, איתור תקלות ותיקונן.

הקורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

טקסט הכותרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

משך הקורס הוא כעשרה שבועות בבה"ד 20 בעיר הבהדים(עיר הבה"דים). בקורס לומדים חומר תיאורטי על ה"מנתץ" מרכבה כמו כן מתנסים בעבודה מעשית על הכלי ולמדים לבצע טיפולי דרג ב' שונים באופן מעשי. השיעורים התיאורתיים מועברים בכיתות ממוזגות מול מחשבים והשיעורים המעשיים מתבצעים בסדנאות חדישות. חשוב לצ יין כי הקורס מיועד בעדיפות לבוגרי לימודים על-תיכוניים (י"ג/י"ד) בתחומי המכונות.

תכני לימוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

1. מבוא והיכר מנתץ: רקע תיאורטי, הכרת הכלי, תפעול מנתץ, הנעת משגר, משימת ירי.

2. אחזקה מונעת: ידע תיאורטי, מדיניות האחזקה, שגרת טיפולים.

3. מערכות במנתץ: מערכת חשמל כללית, מערכות תובה ותא צוות, מערכת בילום והיגוי, מערכת כיבוי אש, מערכת מזקו"מ ונעילת מזקו"מ, מערכת דלק, 4. מערכות החת"כ: היכר, שלבי הוצאת חט"כ, מערכת סיכה, מערכת יניקת אוויר ופליטה, מערכת הקירור.

5. מערכות חשמליות: מערכת מצברים, מערכת טעינה, מערכת התנעה.

המשך השירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כשנה יחזו החיילים לקורס 09 בבה"ד 20 שם יעמיקו את הידע התיאורתי והמעשי שלהם.