משתמש:Lavinya/טבורית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:חברה מסחרית

שימוש בפרמטרים מיושנים [ אנשי מפתח ]

טַבּוּרִית
קובץ:Logo Taburit.jpg
נתונים כלליים
סוג חברה פרטית
תקופת הפעילות 2004–הווה (כ־20 שנה)
מוצרים עיקריים איסוף, שימור וביטוח של דם טבורי
אנשי מפתח

אמנון פלץ, יו"ר ומנכ"ל טלי פלץ, סמנכ"ל

ד"ר אריה (יוקי) גניגר, אחראי על הפיתוח המדעי
 
www.taburit.co.il

טַבּוּרִית הינה הזרוע השיווקית של בנק הדם הטבורי של המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא - תל השומר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברה החלה את פעילותה בשנת 2004. אמנון פלץ, יזם, איש עסקים ומוותיקי ענף הביטוח בישראל, יזם את הקמת החברה יחד עם ד"ר אריה (יוקי) גניגר. טבורית הוקמה תוך שיתוף פעולה עם צוות מדענים בכירים וגורמים בעלי ניסיון בעולם הרפואה, לצד משקיעים בין-לאומיים. הרעיון שהנחה את מייסדי החברה היה להקים בנק דם טבורי פרטי ברמה מקצועית גבוהה, אשר יספק חבילה ביטוחית מקיפה, במטרה להפוך את הדם הטבורי למוצר מדף המוכן מיידית להשתלת תאי גזע במקרה של מחלה ממארת, כמו גם לטיפול במחלות נוספות.

בשנת 2005 הודיעה טבורית על רכישת אחת מתחרותיה, חברת מדיסל מקבוצת מאייר אייזקסון ישראל בע"מ. כיום שוקדת החברה על פיתוחים נוספים, ביניהם פיתוח ומיצוי תאי גזע לבוגרים. בשנים האחרונות טבורית החלה בשיווק שירותיה בחו"ל. החברה ממנפת את הידע שנצבר בישראל ושמוגן כפטנט, לשם הקמת בנקי דם טבורי, שימור תאי גזע לבוגרים מדם פריפרי ופיתוח מוצרי ביטוח תאי גזע ברחבי העולם.

שותפיה העסקיים של טבורית הם המרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא תל השומר, בבעלותו נמצא בנק הדם הטבורי הפרטי והציבורי; וחברות כלל מימון וכלל ביטוח, אשר יחד אתן בנתה טבורית חבילת ביטוח ללקוחותיה.

שירות החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טבורית מציעה שירות של איסוף ושימור של דם חבל הטבור, לצד ביטוח המנה המכסה את עלויות השימוש בה לכל מטרה בעת הצורך.

מנת הדם הטבורי הנאספת בלידה משונעת לבנק דם טבורי במרכז הרפואי שיבא תל השומר. לאחר ווידוא תקינות המנה ועיבודה, היא מוקפאת בחנקן בפאזה גזית בטמפרטורה של מינוס 196 מעלות.

בנק הדם הטבורי של המרכז הרפואי שיבא תל השומר הוסמך ע"י מספר תקנים: GMP, GTP,‏ AABB,[1] NMDP[2] ‏- ונמצא תחת פיקוחם. ההסמכה מקנה לבנק טבורי חברות ברשת בנקי חבל הטבור Netcord.

ועדה מדעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת להקפיד על סטנדרטים רפואיים גבוהים ולחפש נתיבים חדשים בתחום מחקר רפואי של תאי גזע ודם טבורי, הוקמה ליד טבורית ועדה מדעית המורכבת מרופאים מומחים, אנשי אקדמיה בתחומים כמו מיילדות וגינקולוגיה, רפואת ילדים, חקר מחלות תורשתיות וגנטיקה, אתיקה והלכה וכו'.

לינקים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{{אין בינוויקי|תאריך=16:36, 10 באוקטובר 2010 (IST)|סוג=חברות מסחריות|סבירות=ג}} [[קטגוריה:חברות ישראליות]]