משתמש:Gadial/פרויקט הארי פוטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספרי "הארי פוטר" זוכים, ובצדק, להצלחה מסחררת. כמות הספרים גדולה, וכמות המידע שיש בהם עצומה. אין פלא שהם זוכים לערכים רבים כל כך בויקיפדיה, וטוב שכך. לרוע המזל, רבים מהערכים הללו גרועים מאוד, או שזקוקים לעריכה מאסיבית. חמור מכך, ברובם יש ספוילרים לא מוצדקים, שמונעים בצורה אפקטיבית את קריאת הערכים הללו בידי מי שטרם קרא את ששת הספרים וחושש שיהרסו לו.

מטרת ה"פרוייקט" הזה היא בסך הכל לעקוב אחרי הערכים שאני אישית עברתי עליהם ולדעתי הגיעו לסטנדרט המינימלי שנדרש מערכים בנושא בויקיפדיה. אין זה אומר שהערכים מכילים את כל המידע הדרוש, אלא רק שהם אינם מכילים טקסט שגורם נזק. ישנם שלושה מדדים בסיסיים ל"טקסט שגורם נזק":

  1. נקיון ספוילרים: ספוילרים לא מופיעים שלא לצורך. כאשר מופיעים ספוילרים, הדבר מתבצע בצורה מדורגת - ראשית מוצג כל המידע האפשרי מבלי לספיילר, ולאחר מכן הספוילרים מוצגים ספר לאחר ספר, ולא כולם בבת אחת.
  2. נקיון פסח: הערכים לא מכילים שגיאות עובדתיות או שגיאות כתיב.
  3. עקרון אי המבוכה: ישנם ערכים שסגנון כתיבתם מביך ממש. המטרה היא להיות מסוגל לקרוא ערך ולחוש שמדובר בערך שכתב ויקיפד רציני, ולא מעריץ שרוף של הסדרה שנותן לאהבתו אליה לטשטש את הביקורתיות העצמית כלפי סגנון הכתיבה של עצמו. דוגמאות לקטעים מביכים יתווספו בהמשך.

הרשימה מתחלקת לארבעה חלקים: ב"ערכים בטיפול" הכוונה לערכים שהתחלתי את הטיפול בהם אך לא סיימתי - ייתכן שאני מחכה לתגובות בדף השיחה להצעות השינוי שלי. ב"ערכים לטיפול" הכוונה לערכים שקראתי והיו רעים (לטעמי) אך טרם שכתבתי. ב"ערכים שטרם נבדקו" הכוונה היא לערכים שטרם הספקתי לקרוא, וייתכן מאוד שהם איכותיים. ב"ערכים שנבדקו" הכוונה לערכים שהשביעו את רצוני (אם מייד ואם לאחר שכתוב) לעת עתה. כמובן שאין זה אומר דבר על איכותם.

רשימת ערכים בטיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת ערכים לטיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת ערכים שטרם נבדקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת ערכים שנבדקו[עריכת קוד מקור | עריכה]