משתמש:Gabi S./המפלגה הדמוקרטית החדשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

{{אקטואלי|כל הערך=כן}

תבנית {{מפלגה}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

"המפלגה הדמוקרטית החדשה" הוא הכינוי של מפלגה ישראלית שהוקמה בספטמבר 2020 ששמה הרשמי הוא "דמוקרטית חירות שוויון וערבות הדדית". המפלגה נוסדה על ידי פעילי המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפלגה הדמוקרטית החדשה נרשמה אצל רשם המפלגות על ידי פרופ' אהוד שפירא ב-16 בספטמבר 2020 תחת השם "דמוקרטית חירות שוויון וערבות הדדית". באתר האינטרנט של המפלגה נאמר כי היא "נערכת להיות בית פוליטי עבור המחאה, על כל מרכיביה, בכוונה ותקווה כי המחאה תביא לשינוי דמוקרטי אמיתי בחברה הישראלית"[1].

באוקטובר 2020 פרסם אילן שיינפלד ברשתות החברתיות סרטון בו הוא מתאר את הקמת המפלגה, שלדבריו נועדה להיות פלטפורמה עבור המחאה נגד ממשלת ישראל השלושים וחמש.

ב-5 בדצמבר 2020 שיינפלד שיתף פרטים נוספים אודות המפלגה בבלוג שלו[2].

בכתבה אודות המפלגה בערוץ 20 הוצגו מסמכי הרישום של המפלגה. בין מייסדיה נמנים רות ארנון, ארנה ברי ורויטל חכמוב שפירא, אשתו של אהוד שפירא. כמו כן רשומים במסמך מספר פעילים פוליטיים שהיו בעבר חלק ממפלגת "ישראל דמוקרטית" של אהוד ברק, בהם אורני פטרושקה וקובי ריכטר, מייסד תנועת "דרכנו"[3][4].

ב-25 בינואר 2021 נערכו במפלגה בחירות מקדימות לרשימת המועמדים לבחירות לכנסת. באתר המפלגה נרשמו מספר מועמדים, בהם ברק כהן ומלי פולישוק-בלוך.

דמויות מוכרות נוספות, בהן הפרסומאי אמיר הספרי, פרופ’ סמי שלום שטרית והמפיק גד אורון נכללים בפורום התרבות ובפורום החינוך של המפלגה החדשה, בין עשרות מתנדבים אחרים[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ישראל: מפלגות