משתמש:Erezga/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:דף טיוטה

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ניסים אמון (נולד ב-1963 בירושלים) הוא מאסטר זן (כינוי לאמן זן) ישראלי, מורה למדיטציה, מנחה קבוצות ומפתח שיטת הטרילותרפיה.

אמון נולד באפריל 1963 בירושלים למשפחה חילונית. הוא שירת בצה"ל כלוחם בחטיבת הנח"ל והשתתף במלחמת לבנון הראשונה. לאחר שירותו הצבאי יצא לטיול במזרח הרחוק והכיר את דת הבודהיזם.

אמון חזר לישראל, נסע שוב למזרח והצטרף למנזר זן בודהיזם בקוריאה, שאיפשר תוכנית לימודים באנגלית לנזירים מהמערב. בתקופה זו מערביים לא נדרשו לעבור תקופת חניכה ארוכה כמו עמיתיהם הקוריאנים. במנזר "Hwa Gye Sa" הוא הפך לנזיר הישראלי הראשון בקוריאה. בהנחיית מאסטר זן סונג סאן (Seung Sahn), קיבל הסמכה כמורה למדיטציה (Dharma Teacher). לאחר מכן המשיך ליפן, שם הצטרף לדוג'ו של מאסטר זן נישיג'ימה רושי (G. W. Nishijima) ממסדר "Soto Zen", ושם הוכשר והוסמך כמאסטר זן. בהמשך עבר לפונה, ולימד זן במשך כשנה ב-Multiversity של אושו, שם גם נחשף לשיטות טיפוליות המשלבות עקרונות זן-בודהיסטיים עם גישות פסיכולוגיות מערביות, ובראשן גישת הגשטאלט.

עם חזרתו לישראל הקים במכללת מדיסין מגמה לתודעה גבוהה וניהל אותה. הוא פרסם מספר ספרים בתחום המדיטציה והנחה קבוצות וסדנאות. התפרסם כאשר הנחה סדרת טלוויזיה בשם "סוד האושר הפנימי" בערוץ 8.

אמון נישא למרב, וב-2001 עבר להתגורר באי פארוס שביוון, בו הקים עם שותפים מרכז סדנאות ומדיטציה בשם "טאו'ס" (Tao's), בו הם מקיימים סדנאות. בתקופה בה הפעיל את טאו'ס עיבד והשלים את פיתוחה של שיטה טיפולית בשם "טרילותרפיה" (Trilotherapy). בשיטה זו, פונה המטפל אל שתי דמויות נפרדות באישיותו של המטופל – הראש והרגש, "הילדים הפנימיים" על פי התאוריה - ומתקשר איתן בנפרד. תקשורת זו מעירה את הדמות השלישית – האמצע, "ההורה" על פי התאוריה – שמהווה על פי שיטה זו את ה"אני האותנטי" (True Self), אליו מכוונת דרך הזן.

ב-2008 חזר לישראל ומתגורר כיום עם משפחתו בצפון הארץ. נשוי למרב ואב לבת ובן.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 'חידת הלוטוס' - רומן על מורה למדיטציה ישראלי שיוצא למסע חיפושים אחר צעיר בהודו ונקלע להרפתקאות המזרח
  • 'מדיטציה', תרגום לספר הטאו 'כשמשה פגש את בודהא', יחד עם נחום לנגנטל
  • 'אבקת הנמר', הוצאת צבעונים, 2011 - רומן על בחור ישיבה ישראלי שיוצא למסע בתאילנד
  • 'מי נתן לפיל אף ארוך ומי מתח את הג'ירפה?' - ספר טאו לילדים
  • 'חוכמת המזרח: 122 פרקי לימוד' - על יסודות הפילוסופיה של המזרח הרחוק
  • מוזיקה Kwan Se Om, עם אורי אופיר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:זן]]