משתמש:Entreprenur1/גלעד יפת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלעד יפת (באנגלית Gilad Japhet, נולד בשנת 1969) הוא יזם וגנאלוג ישראלי. המנכ"ל והמייסד של חברת MyHeritage, חברת היי-טק ישראלית בתחום הגנאלוגיה המפתחת פלטפורמה לשימור ושיתוף היסטוריה משפחתית תוך שילוב בטכנולוגיה מתקדמת.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלעד יפת נולד בירושלים בשנת 1969, נשוי ואב לשלושה, בנה של שרה יפת (כלת פרס ישראל למקרא) ומתגורר כיום במושב בני עטרות. למד בתיכון ליד"ה שבירושלים, ואת שירותו הצבאי עשה כקצין ביחידה טכנולוגית. בין השנים 1992-1996 למד הנדסת תוכנה בטכניון וסיים את לימודי הBSc בהצטיינות יתרה. במהלך תקופה זו, עבד בחברת BRM כראש צוות פיצוח ווירוסים (לימים המוצר נמכר לחברת Norton).

לאחר סיום לימודיו, בשנים 1996-2000, עבד בחברת Backweb Technologies, חברת טכנולוגיה לתקשורת פנים ארגונית. במסגרת תפקידו כמנהל מוצר העביר את מגוריו לעמק הסיליקון ולקח חלק בהנפקת החברה בנאסד"ק. בהמשך עבד בחברות Spearhead Technologies ו Picatel Systems בתפקידי ניהול מוצר.

MyHeritage[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקמת החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בילדותו, בשעה שכתב את עבודת השורשים שלו, החל גלעד לראיין את אמו, וכשגילה את סקרנותו, החליט להעמיק בנושא הגנאלוגיה שהמשיך ללוות אותו כתחביב במהלך חייו. בשנת 2003, במסגרת שנת מנוחה, החל גלעד, כחלק מתחביב הגנאלוגיה, בפיתוח פלטפורמה שיתופית פשוטה ליצירת עצי משפחה, פרויקט זה היה ליסודה של חברת MyHeritage. חזונו של גלעד בהקמת החברה הוא יצירת כלים לבניית אילנות יוחסין רב-לשוניים תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים במטרה לייצר, בסופו של דבר, אילן יוחסין של האנושות כולה.

בתחילה, פיתח גלעד פלטפורמה ראשונית במטרה לסייע לו ביצירת עץ המשפחה, לכשהבין את הפוטנציאל בפרויקט וההיתכנות העסקית שבמיזם, החל בהקמת החברה בביתו שבמושב בני עטרות. לאחר הצטרפותם של מספר עובדים ראשונים, עברה החברה לווילה סמוכה במושב. מלאכת גיוס העובדים, כחלק מצמיחת החברה נמשכה ובשנת 2012 העתיקה MyHeritage את מקום מושבה למשרדים באור יהודה, שם ממוקמת הנהלת החברה עד היום.

סקרנותם של אנשים רבים אחר עברם וכן נגישות המידע אשר התאפשרה בתחילת העשור הראשון של המאה ה21, הובילה לפעפוע מהיר של הטכנולוגיה בקרב כלל חתכי האוכלוסייה. ריבוי המשתמשים תרם באופן ישיר למאגר המידע ולהתפתחותה של הטכנולוגיה. המהפכה הדיגיטלית של תחילת שנות האלפיים – נגישות המידע, סריקתם לרשת של כתבי עת, אלבומים וארכיונים, היא שאפשרה וביססה את פיתוחה של קהילת המשתמשים כמו גם של הטכנולוגיה.

טכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יפת האמין שיש לשלב את המהפכה הטכנולוגית בתחום הגנאלוגיה. במטרה להגשים את חזונו, שילב גלעד בין מגוון רחב של טכנולוגיות הנמצאות בחוד החנית של התעשיה בכדי לייעל את תהליך הרכבת עץ המשפחה. ביניהן טכנולוגיות זיהוי פנים, איתור והצלבת תמונות של אנשים ברחבי הרשת, הצלבת אילנות יוחסין מבוססת ניתוחי Big Data וכן שילוב חלוצי של בדיקות DNA ושילובן במערכת על מנת לאתר בני משפחה.

תרומה לאנושות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תרומתו העיקרית של יפת וחברת MyHeritage לתחום הגנאלוגיה היא יצירת מאגר יוחסין של למעלה מ-8 מיליארד רשומות, ההולך וגדל עם התפתחותה של החברה וכן הגברת המודעות והנגשת תחום הגנאלוגיה לקהל הרחב. MyHeritage מציעה כלים חינמיים ליצירת עצי משפחה, בשונה ממתחרותיה שחלק ממוצריהן בתשלום, ומנגישה בכך את היכולת לכלל האוכלוסייה. כחלק מפועלה, MyHeritage לוקחת חלק בפרויקטים לאיחוד משפחות וחיפוש קרובים בעולם. יפת מעורב בפרויקטים ההתנדבותיים במסגרת פעילות חברתו, ביניהם הפרויקט לאיחוד משפחות חטופי תימן על ידי שימוש בטכנולוגית הDNA, פרויקט מיפוי הקברים הישראלי הלאומי, השבת רכוש לניצולי השואה ולקרובי משפחה של קורבנות השואה.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Uberpreneurs, Peter Andrews and Fiona wood, 2014, Palgrave Macmillan UK
  2. Brilliant, Crazy, Cocky, Sarah Lacy, 2011, John Wiley & Sons
  3. Something beautiful happened, Yvette Manessis Corporon, 2017, Howard Books
  4. אהוד מקסימוב, תורת היוחסין, עיתון מקור ראשון, 20 בנובמבר 2015

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. רותי לוי, עבודת השורשים שהפכה לחברה של 133 מיליון דולר בשנה, אתר The Marker, 5 בינואר 2018.
  2. אמיר זיו, קורפו ואני, אתר כלכליסט, 21 באפריל 2016.
  3. ניר כהן, הסוד של תושבי אריקוסה, אתר Ynet, 15 באפריל 2015.
  4. אפרת נוימן, הרשת החברתית שתאתר את קרוביכם האבודים, אתר The Marker, 15 באפריל 2011.