לדלג לתוכן

משתמש:Eitanbb/משתמש/תוכן1

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מי אני ומה עשיתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי ששם המשתמש שלי מראה, קוראים לי איתן, אני גר בחדרה, ואני לומד בכיתה ח'.

אני מפעיל בובת קש בשם דה יורה (לשעבר עף על זה2).

נרשמי לאתר זה בשלהי 2017, שהייתי בן 8 בלבד, וביצעתי כמה עריכות תמוהות (כי "יכולתי", לא בעמת ידעתי מה אני עושה)

חזרתי לכאן באפריל 2020, במהלך שמגפת הקורונה השתוללה בחוץ. ביצעתי כמה עריכות בקהילה שנויות במחלוקת (ואני מבין וסמכים למה), לכן מה-28 ביוני 2020 עד עכשיו (שנתיים וחצי!) אני בחונכות חובה.

נחסמתי עקב הפרות תנאי חסימה באוגוסט 2020, חזרתי באפריל - מאי 2021, פרשתי, והנה אני היום שוב חזרתי, בנובמבר 2022, ללא ספק התקופה הכי פורה שלי. התבגרתי קצת ואני תורם הרבה יותר טוב.

מה אני רוצה לעשות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לכתוב ערכים. זוהי המטרה של כל ויקיפד כאשר הוא נרשם, לפני שהוא יודע על הקהילה בכלל, וללא ספק המטרה החשובה ביותר מבחינתי.
  • לנטר. אולי אני לא המנטר המושלם, אבל אנשים משחיתים ערכים בויקיפדיה, ולא תמיד המנטרים שמים לב (או שמים לב הרבה זמן מאוחר יותר), אז אני עושה את זה במקום.
  • ויקיגמדות. רוב העריכות שלי הן פשוטות ביותר (הוספת קישורים וכו') אבל ויקיגמדות היא (בשבילי לפחות) פעולה חשובה ששומרת על סדר וקישור בין הערכים, להרחבת הקריאה, ולהוספת מידע בכללי.

מה אני באמת עושה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצערי לא יותר מדי, לא תמיד אני חושב על ערך שאני מבין בו מספיק בשביל לכתוב/לתרגם אותו. רוב הזמן מוסיף קישורים ומנטר, לעיתים כותב ערכים. אני מנטר את דף השינויים האחרונים בויקיפדיה האנגלית.

משנתי הויקיפדית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוקיי, חונכות חובה זו חונכות חובה, והיא ננקטת כתוצאה להתנהלות לא תקינה, אבל עדיין יש לי משנה ויקיפדית. אתם מוזמנים לא לקחת אותי ברצינות.

  • לדון לכף זכות. הרבה אנשים מנסים לתרום והם לא ממש יודעים מה הם עושים. עדיף לצאת מנקודת הנחה שלמשתמש יש כוונות טובות, ולהסביר לו, בידידות, במה טעה.
  • בהמשך לסעיף הקודם, ידידות ויחס טוב הוא דבר שאין חשוב ממנו בתקשורת בין ויקיפדים. תוקפנות יכולה להבריח משתמשים רבים שהיו יכולים לתרום הרבה למיזם.
  • להקפיד על הכללים (ואני עושה את זה. התבגרתי מאז). אם יש כלל כלשהו, תעמדו בו, ולא "כן, יש את הכלל הזה, אבל".[1]
  • יחס למשחיתים: כתבתי בסעיף הראשון ברשימה זו שיש לצאת מנקודת הנחה שהעורך בא לתרום. מצד שני, יש מקרים שדי ברור שהוא לא בא בכוונה לתרום (כמו "אביהו שולתתתתת!!!!!!1). במקרה כזה, יש להזהיר אותו בבירור (כמו שעושים), וברגע שהוא משחית אח"כ - חסימה. אורך החסימה כגודל ההשחתה. בלי הנחות. מצד שני יש אנשים שכותבים דברים כמו "אבגד1234", ובמקרה כזה יש לדון אותו לכף זכות, ולהניח שהוא עשה ניסוי, ולא, כמו שאני רואה מנטרים רבים עושים, לתת לו תבנית "אזהרה" גדולה ומאיימת.
  • קהילה: ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא יותר מזה. תתמקדו בלכתוב ערכים ולא בלשוחח עם עורכים אחרים, אלא אם כן זה באמת נחוץ. תתמקדו בעיקר ולא בתפל, בערכים שלכם ולא בלהסתכסך עם מישהו אחר. מצד שני, אם אתה רואה שויקיפד מסוים עושה עבודה טובה, לתת לו "ויקי-אהבה" רצוי ומומלץ, להעלאת המורל.
  1. ^ אני זוכר שכשאנדרסן מונה למפעיל מערכת, הדיון במפעיל נולד לקח כמעט חודש(!), פי 4 מהזמן שאמור להיות. כמה אמרו לי "צודק, אבל הם לא קיבלו החלטה" - אוקיי, תפרסמו מאוחר יותר. אבל יש זמן מוגבל להצבעה, אז תעמדו בו.