משתמש:David6753/ירמי אומני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של David6753.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של David6753.


ירמי אומני (נולד ב-20 בנובמבר 1984), הידוע גם בשם הבמה "גְ'רֵמַאיָה", הוא שחקן וראפר ישראלי.

לידה 20 בנובמבר 1984 (בן 38) תל אביב, ישראל

שם לידה ירמי אומני

מוקד פעילות ישראל

תקופת הפעילות 1999–הווה (כ־24 שנים)

סוגה היפ הופ, ראפ

שפה מועדפת עברית, אנגלית

ביוגרפיה -

אומני נולד בתל אביב למשפחה עם שורשים עמוקים בתרבות הישראלית ואף בהקמת המדינה. הוא בנם של השחקן שמואל (שמוליק) אומני והזמרת והשחקנית מירי אלוני, אביו שירת בצה"ל ביחידה 101 בצוותא עם אריק שרון ומאיר הר-ציון, ובשאר אילן היוחסין שלו ניתן לפגוש בשמות כגון ציפורה זייד (לבית בקר), אלכסנדר זייד, קיילה גלעדי (לבית בקר), ישראל גלעדי, מאיר קוזלובסקי (על שמו קרויה "גבעת קוזלובסקי" בגבעתיים), ועוד.

עד גיל 5 גרו אומני ומשפחתו בבית המשפחה של אימו שהשתרע על שטח רב בגבעת קוזלובסקי בגבעתיים, עד שנאלצו לעבור משם לתל אביב בעקבות סכסוכים משפחתיים של אימו עם בני ובנות משפחתה, ומאז עברו דירות כל מספר שנים. את רובה המוחלט של ילדותו בילה אומני בתל אביב, מלבד כשנתיים (כיתה ז' ו-ח') אשר אותן בילה בכפר-סבא.

בגיל 15 עבר לגור בפנימיית "בית הילד" בתל אביב, ומעט לאחר מכן, בעקבות אירוע אלים ספציפי, אותו הגדיר כ"אירוע מכונן", שהתרחש באחד מביקוריו בבית אביו (אימו חיה בברלין באותו הזמן), ניתק כל קשר עם משפחתו, מאז ועד היום. בתהליך היה מעורב גם צו הרחקה מבית-המשפט, אליו הגיע אומני בליווי עובדת סוציאלית ומדריך מהפנימייה.

שירת בצה"ל שירות מלא (חיל-האוויר), שם הוכר כ"חייל בודד חריג".

בילדותו היה ספורטאי מצטיין ושיחק כדורסל באופן מקצועי במחלקות נוער שונות, ביניהן מחלקות הנוער של הפועל ומכבי תל אביב, במשך שנים רבות. לאחר מכן, בתחילת שנות ה-20 לחייו, אף עבר קורס מדריכים, הוציא תעודת מדריך מבית הספר למאמנים של מכון "ווינגייט" ואימן ילדים במשך שנתיים במחלקת הנוער של הפועל תל אביב.

בשנת 2009' העתיק את מגוריו לארצות הברית, שם חי במשך כשנתיים וחצי בטקסס, מסצ'וסטס וטנסי, ולאחר מכן חזר לישראל. עבד שנים במכירות, וכמאבטח בשלל מתקנים מאובטחים שונים.

משחק -

בשנת 2012, מעט לאחר חזרתו לארץ, החל אומני ללמוד משחק בבית הספר למשחק "הבמה המרכזית" ולאחר מכן במסלול המלא ב"בית הספר למשחק של ענת ברזילי", שם גם למד בסדנה נפרדת של משחק מול מצלמה בהנחיית השחקנית עינת ויצמן. בשנת 2019' למד משחק בשיטת צ'בק אצל שחר רוזן. החל משנת 2016' מיוצג אצל סוכנות השחקנים חיים שרגא.

במרוצת השנים השתתף בפרויקטים רבים כשחקן: שיחק בסדרות ג'ודה (מול ציון ברוך), נבסו (מול חנה לסלאו), המדובב (מול עוז זהבי ואור בן מלך), אחת-אפס-אפס, קיבוצניקים והשוטר הטוב (מול יובל סמו, גיא לואל ויגאל עדיקא).

שיחק בלמעלה מ-20 סרטי סטודנטים, כאשר אחד מהם היה הסרט "איסמעאיל - סיפור עקדה" אותו יצר וביים עמוס דבוש, ובו שיחק אומני את השטן. הסרט התקבל לפסטיבל קאן 2016'.

שיחק בהפקות תיאטרון כגון "חתונת דמים" (במסגרת הלימודים), "TLV Show" ו-"Beautiful As The 7 Worlds", שהייתה פרויקט משותף ישראלי-גרמני במספר שפות (אך בעיקר באנגלית), שהוצג בתחילה במינכן ולאחר מכן בתיאטרון "צוותא" בת"א.

אומני שיחק גם במספר פרסומות למותגים שונים כגון "קליק", "שטראוס", "Redefine Meat", "מסטיק Must", ועוד.

את הופעת הבכורה שלו בקולנוע ערך אומני בשנת 2023', כאשר שיחק את דמותו של צ'אקי בסרט "העיר הזאת", לצד עמית אולמן (שגם יצר וביים את הסרט), אלון נוימן, עידן אלתרמן וג'ימבו ג'יי.

מוזיקה -

עד כיתה ח', היה אומני בעיקר מעריץ מאוד גדול של מייקל ג'קסון ואף הלך להופעה שלו בפארק הירקון בשנת 1993' (כחלק מה-"Dangerous Tour") מלווה באימו ואחיו הצעיר, אך בשנת 1998', בגיל 14 ובעודו גר בכפר-סבא, החל להאזין בתשוקה למוזיקת היפ-הופ, לאחר שנחשף לראשונה לראפר המפורסם טופאק שאקור (שנרצח ביריות כשנתיים לפני כן). שנה לאחר מכן, כאשר חזר לגור בתל אביב, נחשף לראשונה להיפ-הופ ישראלי בעברית על ידי חבר ילדותו איתמר אליאסי (לשעבר ראפר בהרכב "כלא 6", ואחיו הצעיר של "הצל"), ומיד נשאב לתוך סצנת ההיפ-הופ הישראלית שבימים ההם הייתה מצומצמת מאוד וכמעט כל ההתרחשות בה קרתה בתל אביב. באותה התקופה החל גם לכתוב שירי ראפ בעברית בעצמו, בהשפעת כל הראפרים שעליהם ואיתם גדל באותם הימים. הושפע בתחילת דרכו המוזיקלית בעיקר מאמינם, ג'יי זי, טופאק, הפוג'יז, סאבלימינל והצל, כלא 6 ופיזדה פמילי.

בשנת 2003' ובעודו בן 19, הקליט את השיר הראשון שלו - "המציאות שלי", שיצא בשנת 2004' כחלק מאלבום האוסף המחתרתי "קול הרחוב" (ביוזמתה וניהולה של גאולה אדהנני), שהוביל לכתבה גדולה עליו במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" כשבוע לאחר מופע ההשקה של האלבום, בו (במופע) גם נחשף אליו לראשונה המפיק המוזיקלי אורי שוחט, שמעט לאחר מכן פנה אליו כדי להפיק לו שיר שאכן הופק במלואו אך לבסוף נגנז.

בשנת 2006' הצטרף ללייבל "א.מ.ת" של הראפר שי 360, תחתיו הקליט והופיע כשנה, שבסיומה עזב את הלייבל. בשנת 2009' הופיע ב"אולפן השקוף" של ערוץ 24 בתוכנית ספיישל היפ-הופ בהנחיית הצל ואלון דה-לוקו. בשנה זו גם התארח אומני באלבום "תחיית המתים" של ההרכב "פרודוקס", אשר היה ההרכב של רביד פלוטניק באותה בעת, בקטע המעבר "ויאמר ירמיהו - דברי הימים ב', פרק י' פסוק א' ". בהמשך טס לארצות הברית, וחזר לישראל כדי ללמוד משחק.

בשנת 2017' השתתף ב"באטל ראפ" נגד הראפר רון נשר במסגרת ליגת הבאטלים "דיבור נגוע". הבאטל צבר כמות ויראלית של צפיות ברשת, והוזכר גם בכתבה של מבקר המוזיקה מתן שרון במגזין "בלייזר". בעקבות הופעתו המוצלחת בבאטל גם לוהק אומני לתוכנית הדוקו-ריאליטי "ביטים" ברשת "HOT".

ב-4 השנים העוקבות עבד אומני על אלבום הבכורה שלו, "ילד מוסד", אשר ראה אור יום ב-12 ביוני 2022', במהלך הצילומים לסרט "העיר הזאת". בצהרי אותו יום, השתתף אומני בהלווייתו של אביו אשר נפטר מספר ימים קודם לכן.


חיים אישיים -

לאומני אח הצעיר ממנו בשנה בשם יוסי, ועוד 2 אחים למחצה הגדולים ממנו בכ-20 שנה, מנישואיו הקודמים של אביו, אותם לא הכיר עד בגרותו, בשם להב ומיכל. היה לו גם אח נוסף למחצה בשם תומר (אותו דווקא הכיר ואהב מאוד) שנפטר בגיל 22 מדום לב כאשר ירמי היה בן 11.


פילמוגרפיה -

טלוויזיה: 2014' - "אחת-אפס-אפס" 2015' - "השוטר הטוב" 2017' - "ג'ודה" 2020' - "קיבוצניקים" 2020' - "נבסו" 2022' - "המדובב"

קולנוע: 2016' - "איסמעאיל - סיפור עקדה" 2023' - "העיר הזאת"

תיאטרון: 2015' - "חתונת דמים" (במסגרת הלימודים) 2016' - המופע TLV SHOW 2020' - "שבעה עולמות"/"Beautiful As The 7 Worlds"

דיסקוגרפיה - 2022' - "ילד מוסד"

ראה גם - ירמי אומני באינסטגרם - https://instagram.com/jeremiah_da_mc_official?igshid=NGExMmI2YTkyZg==

ירמי אומני בפייסבוק - https://www.facebook.com/yirmi.umani?mibextid=ZbWKwL

ירמי אומני בספוטיפיי - https://open.spotify.com/artist/0ThbTU8cwfILFdRjj4TYev?si=jF4ve4QmQRWRLCbfYOtWPQ

ירמי אומני ביוטיוב - https://youtube.com/@yokatash