משתמש:Daniellezipicnaani/אינג' יעקב דצקובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אינג' יעקב דצקובסקי נולד בשנת 1883. נמנה בין המהנדסים הראשונים של העיר רמת גן. עבודתו הבולטת ביותר בעיר, היא תכנון ובניה של ״בית הפועלים״ בעיר בשנת 1924. ידוע גם עבור עבודתו עם האדריכל אברהם פפר בבניית הבתים הראשונים בנהלל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יעקב דצקובסקי נולד בשנת 1883 ברוסיה וגדל בבית מתבוללים. רוסיה של אותן שנים תחת שלטון הצאר, אשר הטיל מגבלות קשות. למרות זאת הצליח דצקובסקי להירשם וללמוד הנדסה. דצקובסקי החל את עבודתו כמהנדס בעיר לנינגראד והיה שותף מלא להקמת המולדת הרוסית.

יעקב נשא לאישה את שושנה, שהיתה רופאה, יחד התגוררו בעיר צ׳רקסי. בני הזוג סבלו כמו יהודים רבים נוספים מפרעות קשות. שכתוצאה מאחד המקרים האלו נרצחו אביה ואחיה של שושנה. כתוצאה מכך יחד עם הסבל ארוך השנים שהם חוו, החליטו בני הזוג לעזוב את רוסיה ולעלות לארץ ישראל. בני הזוג דצקובסקי עלו ארצה בשנת 1922 והתיישבו בחלקה ברמת גן שקנו. כתוצאה מכך נחשבים לחלק מהמתיישבים הראשונים של "עיר גנים".

עבודותיו בארץ ישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילה עבד יעקב בעיקר בעבודות ציבורית אך גם באופן פרטי. במשך 5 שנים עבד במפעלי החשמל בנהריים, שימש כחבר ועדה המקומית לבניין ערים. כעבור זמן פנה לעבודה פרטית בלבד, לרוב תכנן בתים ברמת גן. כמו כן, יחד עם האדריכל אברהם פפר תכנן את הבתים הראשונים שבנהלל. בשנת 1923 לקח חלק בהועדה הטכנית לפיתוח תשתיות בעיר רמת גן כשבשנת 1926 מונה דצקובסקי למהנדס הועדה לבנין ערים. משרדו היה ממוקם ברחוב ארלוזרוב שבעיר. את ביתו שממוקם ברחוב ארלוזרוב 57, תכנן בסגנון הבינלאומי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדר' נועה שק, אנציקלופדיה לתושבי הישוב ובוניו מאת דוד תדהר, ספר ראשוני רמת גן

קטגוריה:אדריכלים ישראלים קטגוריה:רמת גן קטגוריה:רוסיה קטגוריה:מהנדסים ישראלים