משתמש:DGYLLATP/ריאגנט בנדיקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ריאגנט בנדיקט (הנקרא לעתים קרובות הפתרון האיכותי של בנדיקט או הפתרון של בנדיקט) הוא מגיב כימי על שמו של הכימאי האמריקאי סטנלי רוסיטר בנדיקט. זוהי תערובת מורכבת של סודיום קרבונט, נתרן ציטראט, ונחושת (II) סולפט.

ריאגנט בנדיקט הינו אינדיקטור pH לגילו פחמימות - חד-סוכר ואת רוב הדו-סוכרים. ניסויים ובדיקות בהם משתמשים בריאגנט זה נקראות בדיקות בנדיקט. הבדיקה חייבת להיעשות ברתיחה. תגובה חיובית של בדיקת בנדיקט מתאפיינת בשינוי הצבע מגוון תכלת לגוון כתמתם.

בדרך כלל, המבחן של בנדיקט מגלה נוכחות של אלדהידים ואלפא הידרוקסוני, גם על ידי המיאצטל, כולל אלה המתרחשים קטוסים מסוימים. עקרון המבחן של בנדיקט הוא שכאשר הסוכרים המצומצמים מחוממים בנוכחות אלקליות, הם מומרים למינים צומחים רבי עוצמה הידועים בשם אנול. אנול מפחיתים את תרכובות הספאריות (+Cu²) הנמצאות ריאגנט בנדיקט לתרכובות גופרית (Cu+) אשר מזרזים כמו תחמוצת נחושת אדומה לא מסיסה (I) תחמוצת (Cu2O). צבע של משקע שהתקבל נותן מושג על כמות של סוכר נוכח הפתרון, ולכן הבדיקה היא כמותית למחצה. משקע ירקרק מציין כ -0.5 גרם ריכוז; צהוב משקע מציין 1 גרם ריכוז; כתום מציין 1.5 גרם ואדום מציין ריכוז של 2% או יותר.


המבחן של בנדיקט


כדי לבדוק את נוכחותם של מונוסכרידים ולהקטין את כמות דו-הסוכריים במזון, מדגם המזון מתמוסס במים, ומספר קטן של ריאגנט בנדיקט נוסף. במהלך אמבט מים, אשר בדרך כלל 4-10 דקות, הפתרון צריך להתקדם בצבעים של כחול (ללא סוכר הפחתת נוכחים), כתום, צהוב, ירוק, אדום, ולאחר מכן לבנים אדומה משקעים או חום (עם סוכר הפחתת גבוהה מתנה). שינוי צבע יהיה מסמל את הפחתת נוכחותו של סוכר.

The common disaccharides lactose and maltose are directly detected by Benedict's reagent because each contains a glucose with a free reducing aldehyde moiety, after isomerization.