משתמש:Broty8/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה, החל מ־20:55, 24 ביולי 2023 (IDT): כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
הערך נערך במסגרת „ערך מוסף” 2023.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה, החל מ־20:55, 24 ביולי 2023 (IDT): כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
הערך נערך במסגרת „ערך מוסף” 2023.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

הקופלינגים (יחיד: קופלינג) (אנגלית: Koopaling או Koopa Kids, יפנית: コクッパ) הם אנטגוניסטים משניים בזיכיון מריו של נינטנדו. הם בדרך כלל מתוארים כשבעה ילדים מאומצים[1] של באוזר, למרות שקרבה משפחתית זו אינה ברורה. באוזר ג'וניור לעיתים מתואר כאחד מהקופלינגים, אבל הוא אינו חלק מהם רשמית. הקופלינגים בדרך כלל משמשים בתור בוסים במשחק, אחד בכל עולם. שמות הקופלינגים, לפי סדר הופעתם בסופר מריו ברוס 3, המשחק הראשון שבו הם הופיעו: לארי, מורטון, וונדי, איגי, רוי, למי ולודוויג.

תכונות משותפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקופלינגים משמשים כבוסים בסוף השלב האחרון, שהוא בדרך כלל טירה או ספינת אוויר, של כול עולם, בהרבה ממשחקי מריו הדו-מיימדים המרכזיים. במשחקים אלה, הדרך הכי קלה להביסם היא קפיצה על ראשם שלוש פעמים, למרות שיש דרכים אחרות. לכולם עור צהוב, חוץ ממרטון, שעורו בצבע אפור. לשבעתם קונכיות

תכונות אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארי:[עריכת קוד מקור | עריכה]

לארי הוא בדרך הקופלינג הראשון לפי סדר לחימה, ובעל התכונות הכי בסיסיות. הוא הקופלינג הכי צעיר[2], אבל גילו המדויק לא ידוע. הוא קופלינג יחסית נמוך, עם ציצית שיער שדומה לכרבולת של תרנגול, אבל בצבע תכלת. בשונה מרוב הקופלינגים, הפנים שלו בצבע ירוק עם כוכב כחול. אין הרבה אלמטים חוזרים במתקפות שלו, חוץ מהקסם המשותף לכול הקופלינגים. המקור של השם שלו לא ברור. בדף השיחה של הערך על הקופלינגים באתר super mario wiki ציין דייב ברוקס שלארי קורי על שם לארי מולן ג'וניור, המתופף של להקת U2[3]. אבל בראיון לאתר Kotaku ציין ברוקס שלארי "פשוט נראה כמו לארי" [4]. הצבע המרכזי שלו הוא תכלת, למרות שבסופר מריו ברוס 3 וסופר מריו וורלד הוא היה בצבע ירוק עם שיער לבן. הוא הבעלים של השרביט הכתום. בסדרה המצוירת קראו לו cheatsy, כלומר רמאי, מכיוון שהוא מוכן לרמות כדי לנצח. עוד תכונה בולטת שלו היא דאגה לשערו. במשחקים Mario & Luigi: Paper jam וגם Mario & Luigi superstar sag + Bowser's minions הוא מסדר את שערו בין התקפות. הוא גם ידוע כתוקפני במיוחד, ובגלל תכונה זו הוא המונה למנהיג של the koopa troop, שהם, לפי התאור שלו בגירסא האנגלית של התאור שלו בsuper smash bros for Wii u, הקופלינגים בעצמם. לארי הוא הבעלים של שרביט הקסם הכתום.

דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Broty8.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Broty8.
  1. ^ Dan Ryckert, Mario's Creators Answer Burning Questions About The Series, Game Informer, ‏10.9.2015
  2. ^ Nintendo power startedgy guide, כרך super mario bros 3, 1990, עמ' 9
  3. ^ Larry Koopa: Difference between revisions, super mario wiki, ‏18.7.2012 (באנגלית)
  4. ^ Patrick Klepek, How A Mario Character Was Named After Motorhead's Lemmy, Kotaku, ‏29.12.2015