משתמש:Bpositive247/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Bpositive247.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Bpositive247.
עם סגול
פעילות קידום התנהגות חברתית-תרבותית בישראל
התאגדות עמותה
מדינה ישראלישראל ישראל
מטה הארגון רח' אוסקר שינדלר 40, תל אביב
מנכ"ל ארן היימן
תקופת הפעילות 2016–הווה (כ־8 שנים)
https://www.amsagol.com

עם סגול היא עמותה ישראלית לקידום מצוינות, יזמות ומעורבות חברתית בחברה הישראלית דרך לימוד חוויתי. מטרת העמותה היא הגברת אקטיביזם, מעורבות וקידום תחושת מחויבות, זאת על ידי קידום ויצירת מערך מנהיגות רחב בחברה הישראלית. הרעיון להקמת העמותה נהגה על ידי קבוצת יהודים ישראלים בארה"ב, אשר הקימו קרן וגייסו את ההון הדרוש ליסודה. ארן היימן, אחד מחברי הקבוצה אף חזר לישראל ומשמש כיום כמנכ"ל העמותה. חזון העמותה הוא להגיע לכ-5% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל, כ-300,000 אנשים, ובכך לייצר שינוי משמעותי בחברה הישראלית בתחומי כבוד הדדי, תרבות, מעורבות חברתית ובריאות.

תכנית הדגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

תכנית הדגל היא תכנית מנהיגות ומצוינות בת שבעה חודשים המורכבת משבעה עשר מפגשי ערב וארבע סדנאות בסופי שבוע.

תכנית הדגל של העמותה נבנתה על ידי מגוון אנשי מקצוע מוערכים, ביניהם נמצאים דן אריאלי, טל בן שחר וחסיה ישראלי. התכנית משלבת תכנים חוויתיים, לימודיים ואימוניים המבוססים על מאות מחקרים אקדמיים מאסכולות עכשוויות ומוכחות אשר מועברים על ידי צוות מאמנים בקבוצות קטנות.

החלק הראשון עוסק בהעצמה אישית דרך הגברת מודעות ותרגילים חוויתיים לשינוי הרגלים.

החלק השני עוסק במנהיגות ותקשורת. המשתתפים דנים בשאלה מי הוא מנהיג, האם כל אחד יכול להיות מנהיג ומה הם הכלים בהם אפשר להשתמש כדי לרתום אחרים לחזון שלך.

החלק השלישי עוסק בשינוי בחברה הישראלית. התכנים בחלק זה של התכנית עוסקים בהרכב החברה הישראלית וכיצד כל אחד מאיתנו יכול, באמצעות הכלים והמיומנויות אותן הוא רכש במהלך התכנית, לעשות שינוי משמעותי בחברה.

פעילות והשפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון לפברואר 2018, ישנם למעלה מ-200 בוגרי תכנית ורבים מהם מעורבים בפרוייקטים שאפתניים כגון חברות הזנק בתחום הקיימות, חינוך ועוד. חברי העמותה יזמו את כנס "להמיס את הקרחון בנגב" אשר עסק בהגברת הקשר בין הקהילה הבדואית והיהודית בנגב והתקיים במכללת קיי בבאר שבע, את פרויקט "גאווה בסלון" בו התארחו להט"בים בסלונים פרטיים ברחבי הארץ וערכו מפגשים לקידום שיח סובלני ומקרב בחברה הישראלית וכן כנס שמטרתו העלאת מודעות לדיכאון לאחר לידה על מנת למנוע מקרי דיכאון שאינם מאובחנים. כמו כן, העמותה יזמה את תכנית "חדר המורים" - תכנית בת 9 מפגשים בה מדריכי העמותה מעבירים לצוות ההוראה הבכיר בבתי הספר סדנת יזמות חברתית ומנהיגות.

העמותה מעבירה באוניברסיטת תל אביב את תכנית "מנהיגות כדרך חיים" אשר בה סטודנטים מפקולטות שונות יוצרים יחדיו מיזם חברתי-קהילתי לפי קשת הערכים והמטרות אותה הציבו לעצמם. בסוף אפריל 2018 עתידה להיפתח תכנית מנהיגות המיועדת לבני נוער. תכני התכנית מקבילים לתכנית הדגל המותאמים לציבור הצעיר בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ישראל: עמותות