משתמש:Baraah118/איזבל אבירהרט\baraah118 (1)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

איזבל וילהמן מארי אברהארט (17 בפברואר 1877 – 21 באוקטובר 1904) היתה חוקרת וסופרת משוויץ . כנערה, אברהארט, משכילה בשוויץ על ידי אביה, פרסמה סיפורים קצרים תחת סוג בשם בדוי. היא התעניינה בצפון אפריקה, ונחשבת ככותבת בקיאה על הנושא למרות ללמוד על האזור רק דרך התכתבות. לאחר הזמנה של צלם לואי דוד, אברהארט עברה לאלג ' יריה במאי 1897. היא לבשה כגבר שעקב באסלאם, בסופו של דבר לאמץ את השם סי . אברהארט הייתה חריגה, ההתנהגות גרם לה מנודה בקרב המתיישבים האירופיים באלג ' יריה ואת הממשל הצרפתי.

קבלתה של אברהארט על ידי קאדריה, סדר אסלאמי, ששכנע את מנהל הצרפתים  שהיא הייתה מרגלת או תועמלן. היא שרדה ניסיון התנקשות זמן קצר לאחר מכן. בשנת 1901 מינהל הצרפתים הורה לה לעזוב את אלג 'יריה, אבל אישרו לה לחזור בשנה הבאה, אחרי שתתחתן מהשותף שילה ,החייל האלג' ירי סלימאן איהנני. בעקבות חזרתה, אברהארט כתבה עבור עיתון שפורסם על ידי ויקטור ברוקהד ועבד כללי הוברט לואתי . בשנת 1904, בגיל 27, היא נרצחה על ידי השיטפון בAïn Sefra.

בשנת 1906 ברוקאנד התחיל  לפרסם את הנותרים שלה . אשר זכה לשבחי ביקורת. היא נראתה לאחר מותו כסנגור של דה-קולוזינציה , רחובות נקראו בשמה  ביקאר ואלגיריה .חייה של  אברהארט הייתה הנושא של מספר עבודות, כולל 1991 הסרט איזבל אברהארט ו-2012 אופרה שיר מתוך סערה: חייהם ומותם של איזבל אברהארט

תחילת חיה הרקע המשפחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אברהארט נולדה ב - ז ' נבה, שוויץ, אלכסנדר תרופימוסקי ואת נטלי מוירדר (לבית אברהארט). תרופומיסקי היה אנרכיסט, מורה, ומוכר  אורתודוקסי שהפך אתאיסט,[1]

סביב 1871 נטלי לקחה את הילדים ועזבה את בעלה לתרופמוסקי , אשר נטש את אשתו ואת משפחתו.

אברהארט היתה משכילה ; יחד עם ילדים נוספים במשפחה, היא הייתה בבית-ידי תרופמוסקי .

עבור לצפון אפריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באיזו שהוא זמן לפני 1894 אברהארט התחילה להתכתב עם Eugène Letord, קצין צרפתי, המוצבה בסהרה , מי הניח את העיתון מודעה עבור חבר לעט.

בשנת 1895 אברהארט פרסמה סיפורים קצרים בכתב העת La Nouvelle Revue Moderne תחת שם בדוי של ניקולא Podolinsky; "אנפירנילה" ( העבודה הראשונה שפורסמה לה )שמדברת על משיכה פיזית של סטודנט לרפואה  עם אישה מתה.

אברהארט עברה בויני עם אמא שלה במאי 1897.

אברהארט החל לכתוב סיפורים, כולל את הטיוטה הראשונה של הרומן שלה Trimardeur (אנגליתתבנית:Lang-en). הסיפור שלה יסמין, על צעיר בדואי אישה שמתאהבת עם קצין צרפתי ו "טרגדיה זו אהבה בלתי אפשרי מביאה לתוך החיים שלה",

בעידודו של חבר, היא נסעה לפריז כדי להיות סופרת, אבל לא היה הצלחה. בעוד בפריז אברהארט פגש את אלמנתו של המרקיז דה Morès. למרות דה Morès היה על פי הדיווחים, נרצחו על ידי טוארג שבטים במדבר סהרה, אף אחד לא נעצר. כאשר אלמנתו למדתי את זה אברהארט היה מכיר את האזור שבו דה Morès מתה, היא שכרה לה לחקור את הרצח שלו. העבודה נהנו אברהארט, מי היה עני ולא השתוקק לחזור הסהרה. היא חזרה לאלג ' יר ביולי 1900, מתמקם El Oued. על פי סהרה מומחה אר. וי. סי בודלי, אברהארט עשה מאמץ קטן כדי לחקור דה Morès " מוות; בודלי שקל זאת בשל שילוב של חוסר הרצון של הצרפתים לשתף פעולה בחקירה ו אברהארט של פטליזם ולא מכוונת מרמה.

[2]

  1. ^ Rentsch, Steffi (בפברואר 2004). "Stillgestellter Orient – 100th anniversary of death of Isabelle Eberhardt" (PDF) (בגרמנית). Kritische Ausgabe. אורכב מ-המקור (PDF) ב-10 בדצמבר 2016. נבדק ב-20 ביוני 2012. {{cite web}}: (עזרה); פרמטר לא ידוע |deadurl= (הצעה: |url-status=) (עזרה)
  2. ^ Bodley 1968, p. 149.

מילה בסופו של דבר חזר דה Morès אלמנה על אברהארט הוא ירוד חקירה, והיא לאחר מכן לחתוך את המימון שלה.

[1]

  1. ^ Blanch 2010, p. 256.

[1]

  1. ^ Mackworth 1977, p. 90.

References[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (צרפתית)]] [[קטגוריה:מתאסלמים]] [[קטגוריה:סופרות שווייצריות]]