משתמש:Arthistorian1977/פבלו וישבאבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פבלו אולכסנדרוביץ' וישבאבה (נולד ב-28 במרץ 1986, קרמטורסק, מחוז דונייצק, SSR האוקראינית) הוא אקטיביסט, מוזיקאי וסופר אוקראיני. מייסד שותף וראש ה-NGO "One Planet", שליח UNDP לסובלנות באוקראינה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פבלו וישבאבה נולד [[בקרמטורסק]]. הוא החל ללמוד הנדסה באקדמיה לבניית מכונות של דונבאס, אך לאחר השנה השלישית הוא חזר בו ממסמכיו ונרשם לעיתונאות באוניברסיטה הממלכתית של מריופול. במהלך לימודיו עבד שלוש שנים בעיתון "פריאזובסקי רבוצ'י".

ב-2012, לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה בהצטיינות, עבר לקייב. לקח חלק פעיל במהפכה של כבוד, בפרט בעבודת מרכז העיתונות של מטה ההתנגדות הלאומית. לאחר הפלת משטר ינוקוביץ' עבד במשך שנה וחצי בשירות העיתונות של קבינט השרים של אוקראינה, ועסק בתקשורת בינלאומית וביחסים בין משרדים.

הוא סירב להשתמש בשפה הרוסית, עבר לאוקראינית, בטענה שמעשה זה הוא כיבוש קרמטורסק על ידי "שכירי חרב של הפדרציה הרוסית ומשתפי פעולה".

ב-2013 הוא הפך לצמחוני, ב-2015 הפך לטבעוני, ולבסוף ויתר על פירות ים וביגוד מבעלי חיים. ב-13 באפריל 2016 הוא פתח את בית הקפה הטבעוני הראשון "וואן פלאנט" באוקראינה. באוגוסט של אותה שנה, הוא החליט לייסד תזמורת מוזיקלית שתבצע מוזיקה מקורית ושירים המוקדשים להרמוניה של האדם והטבע.

במהלך קיץ 2017, "One Planet Orchestra" אספה יותר מ-45 אלף Hryvnia בפלטפורמת מימון ההמונים "Spilnokost", והפכה ללהקה האוקראינית הראשונה שקיבלה מימון ציבורי מלא עבור הקלטת אלבום.

בדצמבר 2016 הוא ייסד את הארגון הציבורי "כוכב אחד", שמטרותיו לשים קץ לניצול בעלי חיים, לאסור חוות פרווה, ביטול אפליה בין מינים, מאבק בשינויי אקלים והכחדת מינים.

בשנת 2017, נבחר פבלו וישבאבה לשגריר לענייני סובלנות של UNDP באוקראינה.

הוא התפרסם בציבור הרחב בזכות השתתפותו בקמפיין נגד הפרווה "KhutroOFF". בספטמבר 2018, עצומה שיצר וישבאבה ל-Verhovna Rada בנוגע לאיסור על ייצור פרוות באוקראינה קיבלה 27,000 חתימות, שהפכו באותה תקופה למקסימום ההיסטורי של תמיכה ציבורית[10]. ב-26 בנובמבר של אותה שנה, וישבבה נשפך בתה ירוק על ידי מתנגדיו במהלך עצרת נגד ביטול האיסור על ציד איילים, הרשום בספר האדום של אוקראינה .

בתחילת 2019, פבלו וישבאבה הוביל את המאבק נגד בניית חוות מינקים על ידי תעשיין הולנדי בכפר Pidhirne, בוולין. יזם את היצירה ולקח חלק פעיל בפיתוח טיוטת החוק לאיסור ייצור פרוות באוקראינה מס' 10019, אשר נרשמה ב-Verhovna Rada ב-7 בפברואר 2019.

לאחר תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, הוא התנדב לכוחות המזוינים של אוקראינה להילחם באזור דונבאס.

עובדות מעניינות

בראיון, פבלו וישבאבה שם את מהטמה גנדי ונלסון מנדלה כנקודות ההתייחסות המוסריות שלו, ובין דמויות אוקראיניות הוא מציין את Hryhoriy Skovoroda ו- Taras Shevchenko. בילדותו, וישבאבו לא התקבל לבית הספר למוזיקה קרמטורסק, וציין כי היו חסרים לו יכולות מוזיקליות.

תבנית {{אישיות}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.