משתמש:Arnonher/אסנת ספורטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אסנת ספורטה (נולדה ב-6 בפברואר 1970, ל' בשבט ה'תש"ל) היא סמנכ"לית עיריית חדרה (משנת 2019) וחברת מועצת עיריית כפר-סבא (משנת 2018).

אסנת ספורטה
ד"ר אסנת ספורטה
ד"ר אסנת ספורטה
לידה 6 בפברואר 1970 (גיל: 54)
כפר סבא
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה
סמנכ"ל עיריית חדרה
2019–מכהנת
(כ־5 שנים)
חברת מועצת העיר כפר סבא
2018–מכהנת
(כ־6 שנים)

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה בשכונת עלייה בכפר-סבא, בתם של בני ויפה לוי. למדה בבית-הספר "בן-צבי" בשכונה עד לסגירתו בשנת 1978 ובבית-הספר היסודי "בן-גוריון". בוגרת המחזור הראשון של חטיבת-הביניים "יגאל אלון" ותיכון "כצנלסון". בנערותה שיחקה כדורעף בקבוצת הנערות של "הפועל כפר-סבא", והתנדבה בבית איזי שפירא, עמותה הפועלת לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם.

בצה"ל שירתה כפקידת מבצעים בטייסת מסוקים של חיל האוויר.

בעלת תואר ראשון בחינוך בהתמחות מתמטיקה ומדעים ותעודת הוראה ממכללת בית-ברל, תואר שני בהצטיינות במינהל ומנהיגות בחינוך מאוניברסיטת תל-אביב ותואר שלישי במדיניות חינוך מאוניברסיטת תל-אביב בהנחייתו של פרופ' דוד חן. עבודת המחקר שלה התמקדה באסטרטגיות שינוי של רפורמות חינוכיות בקנה מידה ארצי. כמו כן, למדה בקורס דירקטורים במכון מגיד, מיסודה של האוניברסיטה העברית. בוגרת המחזור הראשון של תכנית אדוות במעוז[1] - התכנית להכשרת עתודות מנהיגות לדרג הבכיר של מערכת החינוך, ובתכנית Leadership Program ב-Harvard Business School.

בשנים 1996-2004 לימדה בבתי-ספר יסודיים ושימשה בשורה של תפקידי ריכוז. בשנים 2004-2009 עבדה כרכזת מחקר בתי-הספר הניסויים הניסויים בישראל, במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי באוניברסיטת תל-אביב, לצידו של פרופ' דוד חן[2]. משנת 2007 עד 2010 שימשה כיועצת אקדמית למנהלי מוסדות חינוך, ליוותה והעריכה תהליכי פיתוח של מודלים חדשניים בחינוך, ביניהם תיכון "רמות חפר"[3] בקיבוץ מעברות וחטיבת הביניים "יהודה הלוי" בנתניה, שניהם מוסדות חינוך ניסויים פורצי דרך שזכו בפרסי חינוך.

בשנת 2009 נבחרה להקמה וניהול של בית-הספר "פעמונים" ברעננה, אותו ניהלה עד שנת 2014. בשנת 2014 ניבחרה לנהל את האגף לחינוך על-יסודי בעיריית חולון, והיתה ממונה על החינוך הממלכתי, הממלכתי-דתי והחרדי בעיר. שימשה בתפקיד זה עד שנת 2017, בה סיימה את תפקידה על-מנת לקחת חלק בקמפיין הבחירות למועצת עיריית כפר-סבא, במסגרת סיעת "דרך חדשה"[4].

בשנים 2017-2019 הרצתה במסלול לתואר שני במינהל ומדיניות בחינוך במרכז ללימודים אקדמיים, ובשנת 2019 מונתה לסמנכ"לית עיריית חדרה[5]. כסמנכ"לית העירייה תכננה והובילה שינוי ארגוני כולל בעירייה ובחברות הבת שלה, והקימה את מינהל חבק"ל (חברה וקהילה), אותו היא מנהלת[6]. המינהל כולל את אגפי החינוך והרווחה, שני אגפים חדשים: אתו"ס (אירועים, תרבות וספורט) ונוצ"ץ (נוער, צבא, צעירים ומשפחות צעירות), וכן את העמותה העירונית "פנאי העיר" ואת מתנ"ס גבעת אולגה. בנוסף, ממונה על שלש התכניות הלאומיות: 360 לילדים ונוער בסיכון, הרשות לביטחון קהילתי ו"הדרך החדשה". בתקופת הקורונה הובילה את פיתוח "מודל חדרה לחינוך"[7][8], הובילה את מעבר מוסדות החינוך העל-יסודיים לחמישה ימי לימוד[9] ואת המיזם "שישי ערכי"[10]. פעלה לפתיחת בית-הספר יש"י, הממלכתי-דתי העל-יסודי הראשון בעיר, לפתיחת תיכון חדש בית אליעזר[11] ולהקמת המרכז ההוליסטי לגיל הרך[12]. כמו כן, ניהלה בתקופת הקורונה את מערך הסיוע לתושבים והובילה את התכנית האסטרטגית העירונית ליציאה ממשבר הקורונה.

בשנת 2018 נבחרה למועצת העיר כפר-סבא במסגרת סיעת "דרך חדשה", בראשותו של רפי סער שנבחר לראשות העיר. באותה שנה מונתה למשנה לראש העיר, ליו"ר הועדה לילדים ונוער בסיכון, לחברה בוועדת המשנה לתכנון ובנייה, לחברה בוועדת הביקורת ובוועדת החינוך, ולחברה באסיפת המורשים של האגודה השיתופית מפעל המים כפר-סבא. בדצמבר 2019 פרשה מסיעת "דרך חדשה"[13], על רקע ויכוח עקרוני עם ראש העיר במסגרת ישיבת וועדת המשנה לתכנון ובנייה[14][15], וויתרה על תפקידה כמשנה לראש העיר. מאז מכהנת כסיעת יחיד באופוזיציה ופועלת באופן עצמאי לקידום מגוון סוגיות ציבוריות. בין הבולטות שבהן: גיוס רוב מוחלט במועצה לתמיכה בהצעתה לשידור ב-Live של ישיבות מליאת התכנון והבנייה[16], וגיוס תמיכת רוב חברי האופוזיציה לתמיכה בהצעתה לשילוב עובדים סוציאליים בבתי-הספר, למרות התנגדות ראש העיר[17].

פעילה במיזמים שונים לקידום החינוך הציבורי בישראל, מופיעה בישיבות ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת ופעילה מרכזית בקואליציה לאוטונומיה בחינוך.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

נשואה למולי ואם לשלוש בנות, מתגוררת בכפר סבא.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אסטרטגיות שינוי של רפורמות בקנה מידה ארצי. עבודת דוקטורט. 2007. אוניברסיטת תל-אביב.
  • בתי-הספר הניסויים – בית היוצר לחדשנות בחינוך, חלק ראשון, הוצאת רמות. 2006. אוניברסיטת תל-אביב.
  • בתי-הספר הניסויים – בית היוצר לחדשנות בחינוך, חלק שני, הוצאת רמות. 2008. אוניברסיטת תל-אביב.
  • בתי-הספר הניסויים – בית היוצר לחדשנות בחינוך, חלק שלישי, הוצאת רמות. 2010. אוניברסיטת תל-אביב.
  • אסנת ספורטה. גן החיות של מאי. 2000. הוצאת "בית עלים".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופיל אישי באתר מעוז, באתר מעוז
  2. ^ דוד חן, אסנת ספורטה, בתי ספר ניסויים: בית היוצר לחדשנות בחינוך - חלק שלישי, תל אביב: רמות, 2010
  3. ^ דוד חן, בתי-ספר ניסויים: בית היוצר לחדשנות בחינוך, תל אביב: רמות, 2006
  4. ^ זאב שרגא, מעולם לא ראיתי את עצמי כפוליטיקאית אלא כאשת מקצוע, קול הכפר, 2018, עמ' 27-26
  5. ^ אריאל ימיני, הפעם בתשלום: אסנת ספורטה נבחרה כסמנכ"לית עיריית חדרה - "החקיקה אשמה", באתר mynet כפר סבא, ‏3 בפברואר 2019
  6. ^ ברק גולן, מינהל חברה וקהילה החל לפעול, באתר רשת מקומונים בשרון
  7. ^ שחר אילן, ללמוד בחוף הים: חדרה מתכננת להפוך את העיר למתחם חינוך אחד גדול, באתר כלכליסט, ‏17 באוגוסט 2020
  8. ^ פאוזי אבו טועמה, כך נלמד בצל קורונה: בחדרה מתכוננים לפתיחת שנת לימודים לא שגרתית, באתר מיינט חדרה, ‏21 באוגוסט 2020
  9. ^ מערכת ice, זו העיר הראשונה בישראל שתעבור למתכונת של חמישה ימי לימודים, באתר ice, ‏23 ביוני 2021
  10. ^ מערכת מגזין רשויות, "תכנית פורצת דרך": משרד החינוך בעקבות תכנית "שישי ערכי" בחדרה, באתר רשויות, ‏1 בנובמבר 2021
  11. ^ פאוזי אבו טועמה, קרוב לבית: תיכון חדש נפתח בשכונת בית אליעזר בחדרה, באתר מיינט חדרה, ‏30 באוגוסט 2020
  12. ^ ראובן יגיל, נחנך המרכז ההוליסטי לגיל הרך בחדרה – הראשון מסוגו בארץ, באתר פלאשנט חדשות חדרה והסביבה, ‏18 באוקטובר 2021
  13. ^ אשר אטדגי, ד"ר אסנת ספורטה המשנה לראש העיר פורשת מהקואלציה – מקימה סיעת יחיד, באתר מיינט כפר סבא, ‏3 בדצמבר 2019
  14. ^ אריה אברמזון, סירבה לתת אישור בדיעבד למבנים שכבר הוקמו: הסיפור המלא מאחורי ההתפטרות של אסנת ספורטה, באתר צומת השרון, ‏5 בדצמבר 2019
  15. ^ אריה אברמזון, שיח חרשים ועצבים: כך ניסו לאשר בדיעבד כיתות לימוד שהוקמו כבר בקיץ, באתר צומת השרון, ‏17 בדצמבר 2019
  16. ^ דודי גליקו, נס חנוכה בכפר סבא הסכמה בין אופוזיציה לקואליציה, באתר Kfar Saba News, ‏3 בדצמבר 2021
  17. ^ אשר אטדגי, נצחון לאופוזיציה: ישולבו עובדים סוציאלים בבתי הספר בכפר סבא, באתר mynet כפר סבא, ‏6 בינואר 2022