משתמש:Amit kol 207/מחוז סולאנו (קליפורניה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Amit kol 207.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Amit kol 207.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה. עריכה
תבנית {{עיר}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

מחוז סולאנו מחוז הממוקם במדינת קליפורניה בארצות הברית. לפי מפקד 2010, האוכלוסייה מנתה 413,344 אנשים. מושב המחוז הוא פיירפילד. מחוז סולאנו כולל את האזור הסטטיסטי המטרופולין של Vallejo–Fairfield, קליפורניה, הנכלל גם באזור הסטטיסטי המשולב של סן חוזה–סן פרנסיסקו–אוקלנד, קליפורניה. מחוז סולאנו הוא המחוז הצפון-מזרחי באזור מפרץ סן פרנסיסקו בן תשעת המחוזות.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוז סולאנו היה אחד המחוזות המקוריים של קליפורניה, שנוצר בשנת 1850 בזמן הקמת המדינה.

לבקשתו של הגנרל מריאנו גואדלופה ואליחו, המחוז נקרא על שמו של הצ'יף סולאנו מאנשי סויסון, שבט אינדיאני של האזור ובן בריתו הקרוב של ואלחו. הצ'יף סולאנו הוביל בעבר את השבטים בין נהר פטאלומה לנהר סקרמנטו. הצ'יף נקרא גם Sem-Yeto, מה שמסמל "יד אמיצה או עזה". הצ'יף קיבל את השם הספרדי פרנסיסקו סולאנו במהלך הטבילה במיסיון הקתולי, והוא נקרא על שמו של המיסיונר הפרנציסקני הספרדי, האב פרנסיסקו סולאנו. "סולאנו" הוא שם משפחה נפוץ בצפון ספרד, במיוחד בנווארה, סרגוסה ולה ריוחה.

גאוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי הלשכה האמריקאית למפקד האוכלוסין, למחוז שטח כולל של 906 מ2,350 קמ"ר, מתוכם 2,130 קמ"ר הם קרקע ו-220 קמ"ר, המהווים 9.3%, הם מים.

במחוז סולאנו יש כמה מכרות סינבאר לא פעילים, כולל מכרה הייסטינגס ומכרה סנט ג'ון, שניהם נתונים לניטור כספית מתמשך. מכרות אלו עבדו במחצית הראשונה של המאה ה-20.

אזור מוצא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוז סולאנו הוא המחוז המזרחי ביותר של המפרץ הצפוני, לעתים מדווחים על ידי החדשות שהוא נמצא במזרח המפרץ. בנוסף, חלק מהמחוז משתרע לעמק סקרמנטו, מבחינה גיאוגרפית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Amit kol 207/מחוז סולאנו בוויקישיתוף

קטגוריה:קליפורניה: מחוזות