משתמש:Aminaveh43/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

'''' החיים הללו- שבועון ארץ-ישראלי מצוייר''''

" החיים הללו" הוא שבועון מצוייר שיצא בתל-אביב בתקופה שבין ספטמבר 1935 ואוקטובר 1936, היה בבעלות פרטית של שלושה משקיעים: משה ליבר ( בן-זאב ליבר) סאלו בומס וארון פרידלר. שהקימו הוצאה לאור בשם " תבל" הוצאת ספרים ועיתונים בע"מ. הודפס ב" הוצאת ארץ ישראל בע"מ" העורך היה משה ליבר בשם העט בן זאב ליבר. בעל העיתון היה ס. בומס . אחראי היה ד"ר נ. שפר ובהמשך ארנסט קלימובסקי. כבר במאי 1935 הוא הופץ בשם " עיתון חדש" במתכונת דומה עד הוצאת הגיליון הראשון שהופץ בתל-אביב בראש השנה תרצ"ו , 27 בספטמבר 1935. השבועון כלל מדור ידיעות מן העולם והכיל תמונות רבות מאירועי התקופה בארץ ובעולם, כתבות וניתוח אירועים פוליטיים - שנכתבו על-ידי משה ולדמן, טור קבוע של אורי קיסרי תחת הכותרת " החיים הללו". מדור שירים ישראלים ומוסיקה בעריכת ורדינה שלונסקי, שירים מקוריים של אביגדור המאירי. מדור ספורט בשם " שער הספורט" תאר את אירועי הספורט בעולם, את המכביה הראשונה, ואת התחרות בין "הפועל" ו"מכבי" שהתלקחה כבר אז. מדור אופנה בעריכת פנינה שפר כלל תמונות ואיורים של האופנה האירופאית המעודכנת. מחזות וסיפורים, שהבולט בהם היה מחזה בהמשכים בשם " עולים ויורדים" -רומן מחיי הארץ מאת מ. בר-גיורא, תיאורים ותמונות מהווי החלוצים בארץ ישראל, ביקורת תיאטרון ותרבות ומאמרים של בן-זאב ליבר, בשמות עט שונים כמו בבל, משה בן זאב, ומשה ליבר. וכן קריקטורות ואיורים של ח.ירזונסקי, א.אשר, ואחרים. מדור שח-מט שניהל מ. מרמורש ןמדור רדיו שכתב א.ל. מרגלית.

מטרת העיתון- שהיה בלתי תלוי ולא קשור לקבוצה או מפלגה היתה להעביר את התרבות האירופאית שלפני מלחמת העולם לאוירה החלוצית של ארץ -ישראל. אבל גם להתריע על עליית הנאציזם והאנטישמיות בעיקר בגרמניה של שנות השלושים.

הכנסות העיתון מפרסום חברות ומוצרים, לא כיסו את ההוצאות הגבוהות של העיתון שהיה גדוש בתמונות ואיורים. לאחר 30 גליונות פסק העיתון להופיע ביולי 1936, כאשר הגליונות האחרונים נערכו עלידי א.ג.סלומון.

</gallery> {{}}

החיים הללו" שבועון ארץ ישראלי מצוייר[עריכת קוד מקור | עריכה]