משתמש:ABCDE/ג'ף הארדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:היאבקות מקצוענית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מתאבק

פרמטרים ריקים [ ארץ לידה, עיר פטירה, עיר לידה, ארץ פטירה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ABCDE/ג'ף הארדי
לידה 31 באוגוסט 1977 (גיל: 46)
שם במה ג'ף הארדי
גובה 1.85 מטר
קריירה מקצוענית 1993–הווה (כ־31 שנים)
מאמנים דורי פאנק ג'וניור, מיכאל רייס

ג'פרי נרו הארדי, הידוע יותר כג'ף הארדי, הוא מתאבק מקצועי בארגון ה-WWE, שמופיע בתוכנית "סמאקדאון". ג'ף ידוע בסגנון ההיאבקות המסוגנן והמלהיב שלו והתרגילים המסוכנים שמבצע, ונחשב אחד המעופפים הטובים בעולם כיום. דמותו היא אחת מהמוערצות והאהובות ב-WWE. ג'ף הוא אחיו של המתאבק מאט הארדי.


WWF,WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארדי בויז[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ף ואחיו מאט הופיעו לראשונה ב-WWE ב-1998 כצוות האקרובטי "הארדי בויז". הם התעמתו עם הקבוצה "The Brood" שכללה את אדג', כריסטיאן וג'אנגלר.

הם זכו בקרב האליפות הראשון שלהם נגד בראדשואו ופארוק על אליפות ה-WWF לזוגות, אך הפסידו את התואר בחזרה לאחר כחודש. לאחר הפירוק של "The Brood", הם התאחדו עם ג'אנגלר כנגד "The New Brood" (אדג' וכריסטיאן). הקבוצה לא ידעה ימים ארוכים, אך באירוע "ללא רחמים", ניצחו ה"הארדי בויז" בקרב סולמות הראשון לזוגות ב-WWF נגד אדג' וכריסטיאן. ה"הארדי בויז", הוסיפו לעצמם את המנהלת וחברת האמת שלהם- ליטה. הם המשיכו בסכסוך עם "The New Brood" עד שנת 2000, במהלך השנים זכו מהם פעמיים באליפות ה-WWF לזוגות, ומאז נגמר הסכסוך איתם.

במהלך השנים רכש הארדי שם של מתאבק מוזר ופזיז. ההתמחות העיקרית שלו הייתה בעיקר בקרבות ה-TLC (שולחנות, סולמות וכיסאות) שהשתתף בהם.

במהלך 2001 קיבל דחיפה כמתאבק יחיד; הוא זכה באליפות הבין יבשתית (מטריפל אייץ'), באליפות במשקל קל (מג'רי ליין) ובשתי אליפויות הארדקור (אחת ממייק אווסום, והשנייה מרוב ואן דאם).

בסוף 2001, החלו מאט וג'ף להסתכסך. על פי קו העלילה, מאט דרש קרב נגד ג'ף באירוע של WWE נגד ג'ף, כאשר ליטה הייתה השופטת האורחת. בקרב ג'ף ניצח, למרות שהרגל של מאט הייתה על החבלים (מה שאומר שלא נמשכת הספירה), ומאט הפסיד בגלל טעות השופטת. ליטה הצטרפה לצדו של ג'ף, ולשניים היה סכסוך עם מאט. במשך הפיוד, הפסיד ג'ף את תואר ההארדקור לקברו, ולפי התסריט פצע את ג'ף וליטה. בתוכנית ה"סמאקדאון" תקף הקברן גם את מאט, וג'ף, מאט וליטה לא ראו זה את זה עד ה"רויאל ראמבל", אך לבסוף האחים השלימו, המשיכו בעלילותיהם ולעולם לא הזכירו זאת.

בתחילת אפריל 2003 הסתכסכו הקבוצה עם ברוק לסנר, לאחר שביצע את תרגילו האישי, F-5, על מאט, על רמפת הפלדה. למאט וללסנר היה קרב ב"באקלאש", בו הפסיד מאט ללסנר ע"י נוקאאוט. הם המשיכו בסכסוך עם לסנר, אך הם ניצחו את לסנר רק פעם אחת, ע"י פסילה. ב-22 ביולי 2002, זכה הארדי בתואר ההארדקור השלישי שלו לאחר שניצח את "בראדשואו".

מתאבק יחיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002, לאחר שנים של היאבקות בזוג, האחים הפכו להיות כל אחד מתאבק יחיד. ג'ף החל את דרכו כמתאבק יחיד כאשר אתגר את הקברן לקרב סולמות על האליפות הבלתי- מעורערת. הארדי צץ בזמן קצר, אך הרוויח כבוד מהקברן. בקרב הארדי לא ניצח, אך המשיך וזכה בתואר אליפות אירופה, מוויליאם ריגל. לאחר החזקה של מספר שבועות בתואר הוחלט שאליפות אירופה והאליפות הבין- יבשתית תתאחדנה לאליפות אחת. רוב ואן דאם שהיה האלוף הבין- יבשתי ניצח בקרב נגד הארדי, אליפות אירופה בוטלה, ונשארה האליפות הבין- יבשתית.

מאט וג'ף כאלופי ה-WWF לזוגות

לאחר מכן, באירוע ה-WWE "דראפט", הועבר מאט ל"סמאקדאון" וג'ף נשאר ב-"RAW" והמשיך בעלילותיו.


בינואר 2003 הארדי הפך לדמות "רעה" ושנואה על הקהל, לאחר שתקף את רוב ואן דאם ושון מייקלס. אוהדי ה-WWE הפסיקו לשנוא אותו כחודש לאחר המעשה, כאשר הציל את הדיווה סטייסי קילבר מהשנוא הנוסף אז, כריסטיאן. ב-22 באפריל 2003, השתחרר הארדי מהחוזה עם WWE.

TNA[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארדי הצטרף ל-TNA ב-23 ביוני 2004. הוא קיבל מיד קרב על אליפות TNA נגד .A.J סטיילס, אך הקרב נגמר ללא הכרעה לאחר ש"קיד קאש" ו"דאלאס" התערבו בקרב. כאשר חזר ל-TNA קיבל הזדמנות לקרב על אליפות במשקל כבד של NWA. הוא התמודד נגד ג'ף ג'ארט אך הפסיד בקרב. באוקטובר 2004 זכה הארדי בטורניר והיה זכאי לקרב על האליפות במשקל כבד של NWA בקרב סולמות נגד ג'ארט, אך גם בקרב זה הפסיד, לאחר שקווין נאש וסקוט הול התערבו בו. חודש לאחר מכן ניצחו הארדי, סטיילס ורנדי סבאג' את "Kings of Wrestling" (ג'ארט, הול ונאש).

לאחר הסכסוך עם "Kings of Wrestling", נכנס ג'ף לעימות עם Raven, ואתגר אותו לקרב בכלוב באירוע החודשי של TNA באפריל, בו הארדי ניצח. הארדי הושעה מ-TNA לאחר שלא הופיע לקרב חוזר נגד Raven, לטענתו בגלל קשיי נסיעה. ההשעיה של הארדי תמה ב-5 באוגוסט, וחזר שבוע אחרי, כאשר תקף את ג'ף ג'ארט. במשך אוקטובר 2005, התעמת הארדי עם שלושה אויבים נוספים: סאבו, רינו ואביס. הסכסוך של הארבעה הסתיים באירוע החודשי של TNA, ובו רינו ניצח לאחר שביצע את תרגילו האישי על הארדי. בדצמבר 2005, הארדי לא הופיע לקרב נוסף, גם הפעם בגלל קשיי נסיעה, וכתוצאה לא הופיע יותר ב-TNA.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

חזרה ל-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2006 הודיע ה-WWE שחתם עם ג'ף הארדי על חוזה ושיתחיל להתאבק בסוף החודש. הארדי קיבל דחיפה וביום חזרתו, הביס את אלוף ה-WWE אז, אדג', כתוצאה מפסילה. הארדי ניסה את מזלו לאחר שניצח את אדג', להביס גם את האלוף הבין יבשתי, ג'וני נייטרו (ג'ון מוריסון), מספר שבועות כדי לזכות בזהב, אך לא הצליח לנצח אותו, כולל במופע "בלתי נסלח". אך, ב-2 באוקטובר הצליח הארדי סוף-סוף לזכות בתואר האליפות הבין יבשתית מנייטרו. תקופת האליפות שלו לא הייתה ארוכה, והוא הפסיד את האליפות בחזרה לנייטרו. אך, לאחר שבוע, ניצח ג'ף את נייטרו וזכה בתואר בפעם השלישית בקריירה שלו.

חזרת ה"הארדי בויז"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2006, התאחד ג'ף עם מאט פעם נוספת, כצמד ה"הארדי בויז", וניצחו את " Full Blooded Italians". באירוע "סידרת ההישרדות" של החברה שני האחים היו חלק מ-DX, וניצחו את הזוג Rated-RKO שכלל את אדג' ורנדי אורטון.

אז קיבלו האחים את ההזדמנות הראשונה שלהם מאז חזרתם לזכות באליפות זוגות, אך לא מימשו אותה בקרב.

כשג'ף היה עדיין בסכסוך עם ג'וני נייטרו ו-MNM, הוא אותגר פעם נוספת לקרב על האליפות ב"מהפכת השנה החדשה", בקרב כלוב, על ידי נייטרו. לאחר ההפסד של נייטרו בקרב, ה"הארדי בויז" ניצחו את MNM גם ברויאל ראמבל וגם ב"אין דרך החוצה". בערב לאחר מכן, הובס ג'ף על ידי אומאגה בקרב על האליפות הבין יבשתית.

באפריל 2007 הארדי התחרה בקרב "כסף בבנק" ברסלמניה 23. הוא היה קרוב מאוד לזכייה, אך לבסוף זכה מר קנדי במזוודה. בלילה שלאחר "רסלמניה" מאט וג'ף התמודדו בקרב "באטל רויאל" בעל 5 זוגות, וזכו באליפות לאחר שהצמידו את לאנס קייד וטרוור מרדוץ'. אז החלו האחים סכסוך עם קייד ומרדוץ'. הם הביסו אותם גם ב"באקלש" וגם ב"לילה של אלופים". אבל לבסוף, בתוכנית Raw הובסו בקרב נגדם וגם בקרב החוזר נגדם.

אירועים מרכזיים ואלוף ה-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ף כאלוף ה-WWE
ג'ף כאלוף ה-WWE

תוך כדי סכסוך עם אומאגה, שלקח את תוארו, החל הארדי בפתאומיות להמריא בהישגיו ה-WWE. הוא הביס את אומאגה לאחר מספר שבועות של ניסיון לזכות בתואר. זו הייתה התחלת עליית הישגיו של הארדי, ובאירוע "סידרת ההישרדות" נשארו הוא וטריפל אייץ' אחרונים בקרב ההדחות המסורתי. בעקבות זאת התאחדו שניהם לזוג, שלבסוף הוליך לעימות כבוד. העימות הפסיק ב"ארמגדון", כאשר ג'ף הביס את טריפל אייץ' והפך להיות המועמד מספר 1 לאליפות ה-WWE נגד רנדי אורטון ב"רויאל ראמבל".

העימות הבא של הארדי היה נגד אורטון, כאשר בעט בראשו של מאט, אחיו של ג'ף. כנקמה, ג'ף ביצע על אורטון את תרגילו Swanton Bomb מראש הסט של התוכנית, והוא יצר לעצמו רושם שינצח בקרב האליפות שלהם ברויאל ראמבל. למרות זאת, ג'ף הפסיד בקרב, אך נהייה אחד מתוך ששת המועמדים לקרב ההדחות ב"אין דרך החוצה". הארדי העפיל לשני האחרונים בקרב אך הפסיד והמנצח בקרב היה טריפל אייץ'.

במהלך אחת התוכניות של RAW, ופיע הארדי בפתאומיות בפרק של "Highlight Reel" שאותה הנחה כריס ג'ריקו. הארדי בא לתוכנית על תקן אורח, אך הפרק נגמר בכך שהארדי ביצע על ג'ריקו Twist Of Fate. זה הוליך לקרב על האליפות הבין יבשתית של הארדי, שאותה הפסיד לג'ריקו. הסיבה שהפסיד את התואר היא הפרה של החוזה עם ה-WWE- נמצא שהארדי השתמש בסמים והוא הושעה ל-60 ימים מה-WWE. כמו כן, נגזלו ממנו האפשרויות להשתתף בקרב ה"כסף בבנק" ב"רסלמניה 24".

הארדי חזר להתאבק כאשר ניצח את אומאגה בכיסוי, מה שעורר את היריבות והתחרות בין השניים. לשניים אף היה קרב "כיסויים נספרים בכל מקום" ב-"One Night Stand", שבו הארדי ניצח.

ב-23 ביוני 2008, הועבר הארדי מ-RAW ל"סמאקדאון" במסגרת אירוע ה"דראפט" המסורתי. הוא ביצע את ההצטרפות לתוכנית ב-4 ביולי, כאשר הביס את ג'ון מוריסון. ב"סמאקדאון" הוצעו להארדי יותר הזדמנויות לאליפויות והשתתף בקרב "ערבוב האליפות" השני בהיסטוריה באירוע "בלתי נסלח", ואתגר את האלוף טריפל אייץ' לקרבות באירועים "ללא רחמים" ו"יום ראשון הווירטואלי", אך בכולם נחל אכזבה. ב"ארמגדון" בסוף דצמבר 2008, סוף-סוף הצליח הארדי במסעו שארך 5 חודשים להיות אלוף ה-WWE, וניצח בקרב משולש על האליפות, שכלל גם את טריפל אייץ' ואדג'.

במהלך תחילת 2009, הארדי חווה תאונות קשות כגון תאונת פגע-וברח ותאונה שקשורה בפירוטכניקה של כניסתו. באירוע "רויאל ראמבל" 2009 הפסיד הארדי את האליפות לאדג', לאחר שאחיו מאט הכה בראשו עם כסא ברזל. לאחר האירוע, דרש מאט מג'ף קרב ב"רסלמניה 25", אך ג'ף סירב. לאחר כמה תוכניות, גילה מאט שהוא היה האחראי לכל התאונות; תאונת הפגע-וברח, הזיקוקים שפגעו בג'ף, ואפילו לשריפת ביתו של ג'ף, שגם גרמה למותו של כלבו, ג'ק. לאחר שג'ף שמע זאת לא יכל להתאפק והכה את מאט, והודיע שיהיה להם קרב ב"רסלמניה 25". הקרב ברסלמניה נקבע לקרב תחת חוקי אקסטרים, ובו מאט ניצח לאחר שביצע על ג'ף Twist Of Fate על כיסא ברזל.