משתמש:תומאס/אנרכיזם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של תומאס.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של תומאס.

.

בריטצ'ס[עריכת קוד מקור | עריכה]

Britches (monkey)


בריטצ'ס (Britches) הוא שמו של קוף מסוג מקוק קטוע זנב (Stump-tailed Macaque) כפי שניתן לו על ידי חוקרים, אשר נולד במעבדה באוניברסיטת קליפורניה (קמפוס בריברסייד) במרץ 1985. הוא הורחק מאימו לאחר הלידה, העפעפיים שלו נתפרו כאשר עיניו עצומות, וסונאר אלקטרוני מחובר לראשו כחלק משלוש שנות מחקר על מניעת חושים. בריטצ'ס היה אחד מ 24 קופים צעירים באותו המחקר. המחקר שנוהל על ידי הפסיכולוג דיוויד ה. וורן, גילה שקופים בימיהם הראשונים יכולים ללמוד להשתמש במידע המתקבל מייצור תחליף-חושי(?).

בעזרת מידע פנימי מסטודנט מהאוניברסיטה, ב20 לאפריל 1985, פעילי החזית לשחרור בעלי חיים שחררו את בריטצ'ס ביחד עם עכברים, חתולים, אופוסומים, יונים, ארנבות ושפנים (סה"כ 467 פרטים) במהלך פשיטה הכללה נזק כלכלי בשווי 700,000 דולר. פעילי החזית לשחרור בעלי חיים הסריטו את הפשיטה ואת בריטצ'ס כפי שמצאו אותו, והעבירו את הסרט באופן אנונימי לPETA אשר השתמשו בו כבסיס לסרט "Britches". 8 מתוך 17 המחקרים, נקטעו בעקבות הפשיטה, ולא המשיכו לפי התוכניות. האוניברסיטה אסרה על תפירת העפעפיים של תינוקות של קופים.


דובר של האוניברסיטה, ביקר את הALF שלטענתם התעללות בבעלי חיים היא "שגיאה מוחלטת" ובעקבות הפשיטה והנזק שהם גרמו נוצר נזק לטווח ארוך למספר מחקרים וביניהם מחקרים שנועדו לפתח הטיפול באנשים עיוורים. ישנם מחקרים הטוענים כי פעילי החזית לשחרור בעלי חיים עשו דברים (כגון למרוח מסקרה שחורה על עיניהם של הקופים על מנת ליצור אשליה כאילו הוא יותר אומלל ממצבו האמיתי.




בראד וויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראד וויל[עריכת קוד מקור | עריכה]

Brad Will

בראד רולנד וויל (1970 - 27 באוקטובר 2006), נולד בעיר אבנסטון שבאילינוי, היה אנרכיסט, במאי סרטי תעודה, ועיתונאי באינדימדיה ניו יורק. הוא נורה ונהרג במהומות בעיר אוקסאקה שבמקסיקו.

פעילות פוליטית[עריכת קוד מקור | עריכה]