משתמש:שרגא הארנב/הסתננות (משחק)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק לוח לשניים עד ארבעה שחקנים, המצריך לוח משחק מיוחד וקוביית משחק.

לוח המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוח המשחק מורכב ממסלול מעגלי בן ארבעים "נקודות עגינה". בארבע קצוות המסלול קבועות מצדו החיצוני עוד ארבע נקודות המסודרות בריבוע ומכונות "בית", ומצדו הפנימי קבועות ארבע נקודות המסודרות בטור ומכונות "יעד". כל "בית" ו"יעד" שנמצאים באותה הפינה בלוח, כמו גם נקודת העגינה שביניהם, מסומנים באותו הצבע, שמבדיל אותם משאר ה"בתים" ו"יעדי" של השחקנים האחרים.

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת המשחק נמצאים ברשות כל שחקן "בית" ו"יעד" בצבע מסוים, כמו גם ארבעה חיילי משחק באותו הצבע, המסודרים בנקודות ה"בית" של אותו שחקן. במהלך המשחק עליו להעביר את כל החייליו ל"יעד". כל שחקן זורק בתורו את קוביית המשחק. במידה ומראה הקובייה את המספר שש, השחקן רשאי להוציא את אחד מחייליו אל מחוץ ל"בית" אל הנקודה המסומנת שלו על המסלול. במידה וכבר יש לו חייל על המסלול, הוא רשאי להתקדם איתו בשש נקודות. במידה ובחר באפשרות זו, הוא מקבל תור נוסף. במידה והראתה הקובייה כל מספר אחר, על השחקן להתקדם עם אח מחייליו שעל המסלול נקודות כמספר זה. במידה ואין אף שחקן ברשותו על המסלול, התור עובר לשחקן הבא.

במצב בו כאשר יתקדם חייל הוא יעגון בנקודה בה כבר עוגן חייל יריב, רשאי החייל להתקדם לשם גם כאשר לשחקן שמחזיק בו יש חיילים אחרים שלא יתקלו במצב זה. החייל שעגן שם בתחילה יחזור לנקודת ה"בית" של בעליו ויצטרך להתחיל את מסעו מחדש כמו לא יצא משם מעולם.

כאשר חייל משלים סיבוב שלם, הוא אינו ממשיך אלא מופנה לנקודת ה"יעד". במידה והנקודה אליה הוא אמור להתקדם ב"יעד" אינה פנויה, על בעליו להמתין עד שקוביית המשחק תראה מספר שיאפשר לו להכנס.

התקדמות החיילים תעשה בכיוון השעון. במידה ושחקן יכול להתקדם בתורו, הוא אינו רשאי לוותר עליו.

הנצחון מושג כאשר אחד השחקנים סיים להכניס את כל חייליו ל"יעד", השחקן הבא שיעשה זאת ידורג שני וכן הלאה. המשחק יסתיים כאשר ייותר רק שחקן אחד שלא הכניס את כל חייליו ל"יעד".