לדלג לתוכן

משתמש:שוניזם/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

'מדינת שוניזם

שוניזם (differenation) היא אי הנמצא מערבה לסן פרנסיסקו ,צפון מזרח להוואי באוקיינוס השקט. היא הייתה אי נידח לפני שגילו אותה כך שגם לא היו מלחמות על אי זה. שטחה כ41,540 קמ"ר.

תוכן עניינים:

  • שם המדינה
  • היסטוריה
  • המשטר


שם המדינה

השם "שוניזם" נבחר על ידי צ'ן לונג ואדיטה לדלי כאשר הקימו יחדיו את המדינה. השם הסתמך על הערך העיקרי לה נבנתה המדינה ,על השונות לה נזקקו ועדיין נזקקים אנשים רבים שיקבלו אותם כמו שהם.


היסטוריה

הקמת המדינה החלה בסיפור על צ'ן לונג שהיה מיסד המדינה.צ'ן לונג, ילד למשפחה סינית ענייה, ידע מגיל קטן שהוא נולד להיות מנהיג. ב- 1925 כשמלאו לו 16 שנה, החליט צ'ן למרוד במשטר, כאשר פתאום נתפס על ידי אחד מהשוטרים הסינים. הוא גורש ממדינתו לאחר עונש כבד של הצלפות כיוון שהיה צעיר לעונש מוות. צ'ן הלך ימים ולילות ארוכים עד שפגש נערה הודית בשם אדיטה לדלי שברחה מהודו בשל הצפיפות והפשעים כנגד הנשים שעברה גם כן. השניים ברחו יחדיו אל צידו השני של העולם לאי נידח בקרבת הוואי. כאשר הגיעו לאי עלה בראשם חזון להקים מדינה עצמאית שתקבל אליה את כל האנשים השונים, מכל קצוות העולם. מאז, ב-1927המדינה הוכרזה כמדינה רשמית, ריבונית ועצמאית, בעלת מטבע, שפה, היסטוריה, מנהגים ותרבות. לאחר כמה שנים בתחילת מלחמת העולם השנייה אנשים רבים היגרו לשוניזם ומכך החליטו לחוקק חוקים ברורים על חוקי העלייה הנקראים:"חוק שבות השונה" המשמש ככינוס והקלה על סוג האנשים האלו.


המשטר השולט

בשוניזם נשלטת דמוקרטיה ישירה. מכאן כבר יש לאזרחי המדינה מחוייבות למדינה, כול האזרחים יש זכות הצבעה ולדון על שאלות פולטיות. משטר זה נבחר בגלל ביסוסו על עיקרונות שווים מהותיים לכול האזרחים ועל עירון הרוב של החלטה הוגנת מבחינת בחירה הכוללת את התליך המעורבות.