לדלג לתוכן

משתמש:שאנגו/טיגריס מלטזי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שאנגו.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של שאנגו.

טיגריס מלטזי, או טיגריס כחול, הוא פולימורף צבעוניות של הטיגריס שדווח פעמים רבות, אך קיומו עדיין לא הוכח באופן רשמי. עיקר הדיווחים על זן זה הגיעו ממחוז פוג'יין שבסין- לפי אותם דיווחים, מין זה מצויד בפרווה כחלחלה עם פסים אפורים כהים, הסיבה שבגללה הוא זוכה לתשומת לב כה רבה. מרבית הטיגרים המלטזיים שדווחו היו במרביתם פרטים של תת המין הידוע בשם טיגריס דרום-סין(שם מדעי: Panthera tigris amoyensis). טיגריסי דרום-סין מצויים כיום בסכנת הכחדה חמורה, והאללים ה"כחולים" ככל הנראה נכחדו לחלוטין. דיווחים נוספים התקבלו מקוריאה, ארץ מולדתם של הטיגריסים הסיביריים.

המונח "מלטזי" בא מהטרימונולוגיה של חתול הבית לפרווה כחולה, ומתייחס לגוונים האפורים שעל פרוות הטיגריס. חתולים רבים עם הצבעים הללו חיים במלטה, הסיבה שהובילה למתן התואר.

דיווחים ותצפיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסביבות 1910, הארי קאלדוול, מיסיונר וצייד ספורטיבי אמריקני, איתר ולכד טיגריס כחול בגבולות פוג'ואו(בירת מחוז פוג'יין). מסעו מתועד בספרו "טיגריס כחול"(Blue tiger, 1924), ובספר של חברו למסע הציד רוי צ'אפמן אנדרוס, "מחנות ושבילים בסין"(Camps & Trails in China, 1925, פרק VII); צ'אפמן מצטט את חברו כך:

הסימונים על הבהמה הם יפהפים בצורה מרשימה. הצבע הבסיסי הוא בגוון מלטזי עדין, שמשתנה לאפור-כחול בהיר על הגחון. הפסים מוגדרים היטב וזהים לאלה של הטיגריס המצוי.

קאלדוול(1925)

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]