משתמש:מירי אלדדי/הרב יעקב אברהם שפהרד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


בס"ד

'הרב יעקב אברהם שפהרד'

הרב יעקב אברהם שפהרד נולד ב-יג' טבת תש"ם 1980\1\2 למניינם. גדל בפרדס חנה-כרכור, בבית מלא רוחניות ואומנות, לאבא צייר ואמא מוזיקאית, הם נתגרשו כשהיה בן 4.

הוא גדל עם אביו, והושפע ממנו רבות, בעיקר בעניין העיסוק באומנות ורוחניות, וכאשר היה בן 5 למד מאביו מדיטציה, וכשהיה בן 10 כבר למד ממנו טיפול באנשים בעזרת הילינג. כשהיה בן 13, התחיל ללמוד אומנויות לחימה, בעיקר נינגיצו, אך גם טאי צ'י, ועוד. וכאשר סיים את 12 שנות לימודיו בבית ספר הדמוקרטי בחדרה, הגיע לחגורה שחורה, ואף לימד נינגיצו בתור מחליף של המורה שלו. באותה עת עסק בעיקר באומנויות, ציור, פיסול, ריקוד.

התקרבותו ליהדות ולתורת הקבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 20, התחיל להמשך לרוחניות שביהדות, מתוך ידיעה שיעודו בחיים חייב להיות משהו בקשור ברוחניות מתקדמת, כמעט מיד התחיל להתעניין בקבלה, בתחילה בדרך של הרב אשלג, ולמד במשך שנתיים עם הרב איתמר פרלמן, שהיה תלמיד של הרב ברוך שלום אשלג זצ"ל, בנו של בעל הסולם, בישיבה ליטאית בזכרון יעקב.

בגיל 22 עלה לגור בירושלים עיר הקודש, ומצא את מקומו בישיבת התפוצות, ליד קבר דוד המלך ע"ה, שם הוא חי, לומד ומלמד עד היום הזה. אחרי שנתיים של לימוד מעמיק של הגמרא, בגיל 24, התחתן עם גב' עדי לבית נבו-לנדברג, שאיתה הוא חי עד היום, עם חמשת ילדיהם. מאז שהתחתן התחיל ללמד גמרא והלכה בישיבת התפוצות במקביל להמשך לימודיו בישיבה. במקביל גם נכנס ללמוד את תורת הנסתר בישיבת המקובלים "בית א-ל" בעיר העתיקה של ירושלים. אחרי 12 שנה, בגיל 36, קיבל סמיכה לרבנות מראש הישיבה הרב מרדכי גולדשטיין זצ"ל.

פתיחת ישיבת נפש החיים ללימוד קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד אח"כ הורה עליו הרב גולדשטיין לפתוח ישיבה ללימוד קבלה במתחם קבר דוד המלך, ולקרוא לישיבה "ישיבת נפש החיים" על שם ספרו הנודע של הרב חיים מוואלז'ין, תלמיד הגר"א. כאשר התחיל ללמד קבלה, תלמידיו היו בעיקר אשכנזים, ולא רצו לשנות את נוסח התפילה שלהם. כאשר נוכח כי אין בנמצא סידור כוונות בנוסח אשנכז, החליט (בעידוד הרב גולדשטיין זצ"ל) שזה יהיה הפרוייקט הראשון של "ישיבת נפש החיים", ואכן, אחרי שנה, יצא לאור סידור ח"ן נוסח אשכנז. אח"כ הוציא במשך שנה ספרים וסידורים נוספים לחגים.


ספרים, סידורים ומחזורים בהוצאתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סידור ח"ן נוסח אשכנז
  • סידור ח"ן לליל פסח וספירת העומר
  • סידור ח"ן תיקון ליל שבועות
  • סידור ח"ן לחנוכה ופורים
  • סידור ח"ן לט"ו בשבט
  • מחזור ח"ן לראש השנה
  • מחזור ח"ן ליום כיפור
  • מחזור ח"ן לסוכות ושמחת תורה.

לאחר מכן, פנה לקהל דוברי אנגלית, והתחיל לעסוק בתרגום ספריו לאנגלית, וכן בנוסח ספרדי (עדות מזרח). הסידור האחרון שהוציא לאור בשנה שעברה (תשע"ח) נקרא "סידור זכרון דוד", בנוסח ע"מ ותרגום של כל ההקדמות לאנגלית. סידור זה נמכר בארה"ב ולעולם כולו, שכן עוד לא היה סידור כזה מעולם. הרבה יהודים המעונינים להתפלל עם כוונות, ולא מצאו את דרכם בזה, הצליחו סוף סוף להגשים את רצונם להתפלל בדבקות עם כוונת האר"י ז"ל, כאשר הכל מבואר להם בשפתם. רוב השיעורים שהוא מוסר הינם באנגלית, והרבה מהם משודרים בדף הפייסבוק שלו, וכן הערוץ היוטיוב שפתחו בשבילו תלמידיו. כיום הישיבה נמצאת ממש מאחורי הציון של דוד המלך ע"ה, מחדר המכונה "חדר הברטנורה" שבו לפי המסורת ישב ולמד רבינו עובדיה מברטנורא, בעל הפירוש על המשניות. בין תלמידיו אפשר למצוא צעירים וזקנים, ספרדים ואשכנזים, ליטאים וחסידים, דוברי עברית, אנגלית, וספרדית.