משתמש:ליה26/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ליה26.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ליה26.
פרופ' ליעוז אתגר
Prof. Lioz Etgar lab
לידה 14.01.77 (גיל: 2010 בערך)
ענף מדעי מדע החומרים וכימיה
מקום מגורים ירושלים ישראלישראל ישראל
מקום לימודים טכניון
מנחה לדוקטורט פרופסור אפרת ליפשיץ ופרופסור רינה טננבאום
פרסים והוקרה פרס וולף לדוקטורט, פרס קריל, פרס קיי
https://lioz.etgar.huji.ac.il/
תרומות עיקריות
פיתוח תא סולרי ללא חומר מוליך חורים

פרופ' ליעוז אתגר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליעוז אתגר (נולד ב 1977) הוא פרופסור חבר בהמכון לכימיה באוניברסיטה העברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור ליעוז אתגר קיבל את הדוקטורט מהטכניון (2009) והשלים את הפוסט-דוקטורט עם פרופסור מיכאל גרצל בלוזאן שבשוויץ (EPFL). במהלך הפוסט-דוקטורט קיבל פרופסור אתגר את מלגת מריי-קרי ופרס וולף לדוקטורנטים צעירים. ב 2017 קודם לפרופסור חבר במכון לכימיה באוניברסיטה העברית. פרופסור אתגר קיבל את פרס קריל היוקרתי מקרן וולף. לפרופסור אתגר כ 120 פרסומים , 8 פטנטים , 6 פרקים בספרים והוא ממקימי חברת SOLRA PV.


כיום פרופסור אתגר הינו ראש החוג בהמכון לכימיה באוניברסיטה העברית. פרופסור אתגר אחראי על ההוראה במכון לכימיה, החל מתלמידי בוגר, תואר שני ושלישי. פרופסור אתגר מעורב בבניית תוכניות לימודים חדשות עם השפעה על אפיקי הלימוד העתידיים.

פרסים נבחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מלגת מריי-קרי- Intra-European Fellowships (IEF)- Marie Curie Actions (FP7-PEOPLE-2009-IEF)
  • פרס קריל 2016 מקרן וולף
  • פרס קיי לחדשנות 2021

מחקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחקר בקבוצתו של פרופ' ליעוז אתגר מתמקד במחקר של ננו-מבנים וחומרים מולקולריים חדשים לפיתוח של תאים סולריים חדשניים, מדור שלישי. בנוסף לכך מעבדת המחקר מתמקדת באפיון מתקדם וחדשני של התקנים סולריים[1] ואופטו-אלקטרוניים[2].

תחומי המחקר במעבדה:[עריכת קוד מקור | עריכה]

המחקר במעבדה מתרכז במוליך למחצה הנקרא פרובסקייט. הפרובסקייט הינו חומר היברידי המורכב מחלקים אורגניים ואי אורגניים. לפרובקייט תכונות בליעת אור , פליטת אור, שינוי תכונות אופטיות כתוצאה משינויים כימיים, הולכת מטענים טובה מאד, וזמני חיים ארוכים יחסית. במעבדה אנו מתמחים בהכנת חומר זה, איפיונו והטמעתו בהתקנים אופטו-אלקטרוניים כגון תאים סולריים, ולדים (התקנים פולטי אור). המעבדה מתמחה בכל הקשור לבניית תאים סולריים ואפיונם. החל משיטות שיקוע של שכבות דקות, שליטה בתכונות האופטיות והפיזיקליות, אינראקציות בין ממס לחומר ושיטות הדפסה שונות. כמו כן הוקמה חברה (SOLRA PV) המבוססת על פיתוחים אשר נעשו במעבדה.

תרומות מדעיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרופסור אתגר היה הראשון לגלות את העובדה שהפרוסבסקייט יכול להוליך אלקטרונים וחורים בו זמנית וע״י כך לפשט את מבנה התא הסולרי בצורה משמעותית ללא שימוש בחומר מוליך חורים. עקב כך עלותו של התא הסולרי יורדת, ויציבותו משתפרת.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Walleed Abu Laben, Lioz Etgar. “Depleted hole conductor-free lead halide iodide heterojunction solar cell” Energy Environ. Sci., 2013,6, 3249-3253.
  2. ^ Sigalit Aharon , Lioz Etgar. “Two Dimensional Organometal Halide Perovskite Nanorods with Tunable Optical Properties” Nano Lett. 2016, 16, 5, 3230-3235.