משתמש:ישראל קרמר/היער הלאומי סטניסלאוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל קרמר.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ישראל קרמר.

היער הלאומי סטניסלאוס (Stanislaus National Forest) ממוקם ברכס סיירה נבדה בארבע מחוזות בצפון מרכז קליפורניה, ארצות הברית בשטח של 3634.5 קמ"ר.

הוא נמצא בעיקר במזרח מחוז טולומן כשהוא גובל בצפון מערב של הפארק הלאומי יוסמיטי, אך חלקים שלו נמצאים גם במזרח מחוז קלברס, בדרום מחוז אלפיני ובצפון מחוז מריפוסה.

ארץ הבראשית המהגר (454 קמ"ר) שבמחוז טולומן הגובלת בפארק יוסמיטי בדרום, היער הלאומי המבולדט-טוייב במזרח וכביש מס' 108 בצפון, נמצאת כולה בתחומי היער, אך נמצאים בו גם חלקים של ארץ הבראשית קרסון-אייסברג וארץ הבראשית מוקלומן.

כלולים בו תצורות של שחם ותצורות געשיות שונות כמו חרוטי אפר, לבה קרושה, שכבות חשופות של אבן חול געשית ששקעו על ידי זרם מים קדום ועמודות בזלת (מכונות "עמודות הענקים"); עצים ננסיים זקנים (מכונים "הגמדים העתיקים"); 78 אגמים; 1305.2 קילומטרים של נהרות ונחלים שהיפים בהם הם נהרות סטניסלאוס, טולומן, מרסד וקלייבי[1]; מעל 770 קילומטרים של שבילי טיול רגילים, מעל 5,400 ק"מ של כבישים במערכת הכבישים של שירות היערות ומעל 4,300 ק"מ של כבישים פרטיים, מדינתיים וכבישים פדרליים אחרים[2][3]; 55 שטחי מחנאות הכוללים בין אתר אחד ל-200 אתרים וסך של 1,499 אתרי מחנאות (11 שטחי מחנאות הכוללים 148 אתרים הם ללא תשלום).

הקרבה לאזור מפרץ סן פרנסיסקו הופכות את היער ליעד נופש מועדף. הפעילויות האפשריות הן: טיולים, תרמילאות, מחנאות; רכיבת סוסים, רכיבת אופניים הררית, נסיעה ברכב שטח; פעילויות מים כמו רפטינג, שיט קיאקים, שיט קאנו ושחייה; פעילויות חורפיות כמו נסיעה ברכב שלג וסקי שלג (כולל סקי למרחקים שהוא ענף בסקי נורדי וחלק מסקי נורדי משולב וגלישה במורד שהיא ענף בסקי אלפיני), הליכת שלג ומשחק בשלג באתרים Dodge Ridge ועמק הדוב המופעלים באישור שימוש מיוחד, "האחו הגדול" "פארק השלג אגם אלפיני" ובחלקים אחרים ביער. עמק הדוב, האחו הגדול ופארק השלג נמצאים באזור אגם אלפיני.

משרדי הנהלת היער נמצאים בסונורה שהיא עיר המחוז של מחוז טולומן.

הוא הוכרז ב-22 בפברואר 1897.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בשטח היער זורמים כ-47 קילומטרים של נהר טולומן וכ-18 ק"מ של נהר מרסד. כל אחד משני הנהרות הוכרזו כ"נהר נופי פראי לאומי" שהוא רמת ההגנה הסביבתית הגבוהה ביותר בנהרות.
  2. ^ שני הנתונים האחרונים הם מהאתר The Widerness Society ושם כתבו בדף זה [1] שצפיפות הכבישים הזו פוגעת באיזון האקולוגי ביער סטניסלאוס, מפריעה לחיי הבר, מקטינה את סביבות המחיה וקשה יותר ויותר למצוא מקום להיהנות מקולות הטבע (ועוד מובא שם שבנוסף לדרכים החוקיות, ישנם גם כ-340 קילומטרים לא חוקיים של דרכים לרכבי שטח.
  3. ^ מעל 1,600 ק"מ מכבישי שירות היערות הם דרכים לא סלולות המתאימות לתרמילאים וכ-640 ק"מ מהם מתאימים גם לרכיבת סוסים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Stanislaus National Forest, היער הלאומי סטניסלאוס באתר שירות היערות.
  • Virtual Parks of the Northern Sierra Nevada, מפה של החלק הצפוני של סיירה נבדה (שם נמצא יער סטניסלאוס) באתר "הפארקים המדומים".
  • Three Forests, אתר על שלושת היערות הלאומיים סיירה, סטניסלאוס וסקוויה, כולל מפות של היערות וגבולותיהם.
  • Stanislaus National Forest, תיאור של שבילי הטיול ביער סטניסלאוס והגישה אליהם באתר The Outdoor Forum.
  • Stanislaus National Forest, על יער סטניסלאוס והאתרים והטיולים החשובים והפעילויות החשובות בו באתר sherpa guides.
  • nf.stanislaus, אפשרויות הבילוי ביער הלאומי סטניסלאוס באתר totalescape.
  • מאות מצגות של תמונות מהיער הלאומי סטניסלאוס, מהאתר webshots (חלק מהמצגות יכולות להיות מעורבות עם תמונות מאזורים אחרים).
  • Emigrant Wilderness, עשרות תמונות מארץ הבראשית המהגר שביער סטניסלאוס באתר Travel Blog.