משתמש:העיתונאי המנטר/BIG IDEA

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
BIG IDEA (לשעבר eCamp)
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים)

Big Idea (בעבר כונה "eCamp") הוא מחנה קיץ טכנולוגי יהודי ישראלי דובר אנגלית. החניכים במחנה הם בגילאי 7 עד 18 ומשתתפים בסדנאות בנושאים מגוונים כמו מוסיקה, צילום, עיצוב, גיימינג, תכנות מחשבים, רובוטיקה ועוד. התוכנית של ביג אידיאה משלבת את הסדנאות הטכנולוגיות עם חווית קייטנה מסורתית בסגנון אמריקאי, המתקיימת בשלושה מחזורים של שבועיים בכל קיץ. הצוות כולל מדריכים ישראלים ומדריכים לא ישראלים הדוברים אנגלית. חלק מהמדריכים עשו את שירותם הצבאי ביחידות טכנולוגיות של צבא ההגנה לישראל.[1] ביג אידיאה מתקיים מדי שנה במספר מוקדים ברחבי העולם. בישראל הוא מתקיים בשני כפרי נוער: בכפר הנוער מאיר שפיה ובכפר הנוער נווה הדסה. עד קיץ 2011 הוא התקיים בכפר הנוער אלוני יצחק (במקום במאיר שפייה) ועד קיץ 2019 הוא התקיים בכפר הנוער ויצו ניר העמק (במקום בנווה הדסה).[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביג אידיאה הוקם בשנת 2007 תחת השם "eCamp" בידי דותן טמיר ושלמה (מומו) ליפשיץ. החזון היה ליצור מקום לילדים ולבני נוער יהודים מישראל ומהעולם כולו, אשר בו הם יוכלו לחזק את זהותם היהודית תוך רכישת מיומנויות בתחום ההיי-טק.[3] המחנה התקיים לראשונה בקיץ 2008.

בקיץ 2009 גדל מספר המשתתפים במחנה כתוצאה משיתוף פעולה בין המחנה לסוכנות היהודית אשר בו הצטרפו למחנה ילדים מנתיבות, ומפילדלפיה בסבסוד של הסוכנות היהודית.

בכל שנה מאז, חלה עלייה במספר המשתתפים ובמגוון מדינות המוצא של המשתתפים.

בשנת 2013 ייסד דותן טמיר, מייסד eCamp, את חברת רעיונות גדולים בחינוך בע"מ יחד עם ארז רול, מייסד קימאמה. במקביל שונה שם המחנה ל-BIG IDEA (רעיון גדול). בהמשך הצטרף לצוות ההנהלה ניר גד, אשר משמש כסמנכ"ל המחנה. המחזור הראשון בשנת 2020 בוטל בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל.

המחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל קיץ ישנם שלושה מחזורים של שבועיים של המחנה. ביניהם יכולים החניכים להצטרף לטיולים מאורגנים ברחבי ישראל שנערכים על ידי צוות המחנה.[4] המחנה מציע לחניכים מספר רחב של סדנאות לבחירה. רוב הסדנאות הן סדנאות טכנולוגיות, אך חלקן סדנאות לא טכנולוגיות כמו סדנת גלישת גלים או אמנות לחימה[5] על החניכים לבחור 3 סדנאות שונות שבהן הם מעוניינים להשתתף במהלך המחנה. בסיום המחנה יקבל כל חניך תוצר אישי שיכין בסדנה. בנוסף לשלושת הסדנאות שבחר החניך, הוא ישתתף בסדנה רביעית שנקראת Unplugged, שבה הוא עוסק בפעילות ספורטיבית (למשל שחייה) או בפעילות יצירה. תוכנית המחנה כוללת פעילויות חברתיות שונות כמו מדורה ומסיבת בריכה. החניכים מחולקים לארבע קבוצות גיל:

  1. Nano - עולים לכיתה ב' – עולים לכיתה ה'
  2. Kilo - עולים לכיתה ו' – עולים לכיתה ז'
  3. Mega - עולים לכיתה ח' – עולים לכיתה ט'
  4. Giga - עולים לכיתה י' – עולים לכיתה י"ב

קבוצת הגיל קובעת את תוכנית החינוך, את הסדנאות (יש סדנאות שניתן לבחור רק בקבוצות גיל מסוימות) ואת המדריכים של החניכים.[6]

תוכניות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]