משתמש:ברי"א/ארגז חול/הוכחות האלוהות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גאונותו של התחמס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגזין נשיונל ג'יאוגרפיק מדווח כי מחקר שנערך באוניברסיטת בן גוריון מעלה כי התחמס הנובי מתזמן את מחזור הדגירה שלו לפי מופע הירח. "גילינו שההורים מתזמנים את מועד בקיעת הגוזלים ופריחתם מן הקן ללילות כאלו, כדי להקל על השרדות הצאצאים", הסביר יואב פרלמן, ממרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע. ההסבר לכך הוא כי בלילות ירח קל יותר להבחין במזון ולצוד אותו מאשר בלילות חשוכים [1].

האם יש לתחמס לוח חודשי או שנתי? מנין לו לדעת על מחזור הירח ולתזמן את ההטלה שלו ללילות ירח מלא? האם הוא רכש את התכונה הזו ע"י תצפיות ארוכות, התבוננות בגרמי השמים ורישומים ארוכי טווח? מי הטביע בו תכונה מופלאה זו?

הגוף החכם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר איתי גל: "המוח הוא האיבר הרגיש ביותר בגוף למחסור בחמצן. לכן, למרות שהוא שוקל כ-1,300 גרם בלבד, הוא זוכה בכחמישית מאספקת החמצן לגוף".

"אם חמצן לא מגיע למוח במשך כ-7 שניות, נגרמת התעלפות. יש לכך סיבה. הגוף דואג 'להפיל' אותנו למצב מאוזן, כדי להזרים כמה שיותר חמצן למוח"[2].

איך הגוף "יודע" שבמצב מאונך מגיע יותר דם למוח? האם הוא ערך חישוב של כמות הדם המגיעה למוח בעמידה לעומת הכמות המגיעה בשכיבה? ומי גילה לגוף שמצב של ערפול חושים, שאנו קוראים לו "חוסר הכרה", גורם לגוף לעבור ממצב של עמידה למצב של שכיבה? האם זו התנסות נרכשת? ומה לגבי הפעם הראשונה שזה קורה - איך יודע הגוף הגאוני הזה להציל את המוח בטכניקה פשוטה כל כך?

קישורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נשיונל ג'יאוגרפיק, המהדורה לשומרי מצוות, שבט-אדר ה'תשס"ח, עמוד 23
  2. ^ http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2978778,00.html