משתמש:אליויקי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיוס משאבים הוא תחום של הגדלת הכנסות בארגונים לצורך הרחבת פעילותם. גיוס המשאבים אינו נובע מפעילות שוטפת של הארגון והוא מתמקד בגיוס מקורות מבעלי עניין[1].

גיוס משאבים במלכרי"ם[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיוס מתורמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התורמים העיקריים שהם מושא גיוס המשאבים נחלקים לתורמים סכומים גדולים ולתורמים התורמים סכומים קטנים. התורמים סכומים גדולים מבקשים ברובם להנציח את שמם או את שם מוטב אחר על התרומה. תרומות אלו יהיו בדרך כלל הנצחות לטווח ארוך דוגמת בניין או קרן מילגות. תורם סכום קטן מגלה עניין בפעילות ותורם בעיקר עקב הצורך לתרום ולא להנצחה.

הרב אליישיב

גיוס מקרנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרנות פילנתרופיות תומכות בפעילות המוגדרות במטרות הקרן כפי שהוגדרו על ידי בעליה ועשויים להשתנות מעת לעת. הפניה לקרנות מבוצעת בדרך כלל בעיתוי המפורסם אחת לתקופה על ידי הקרן באמצעות קול קורא.

גיוס מתמיכות מדינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המדינה מקצה משאבים לתמיכות במייזמים ופעולות אותן היא מבקשת לקדם באמצעות ארגונים חיצוניים. המדינה קובעת מבחני תמיכה המאושרים על ידי משרד המשפטים ומפורסמים ברשומות. לצורך קבלת פניות של ארגונים מפרסמת הממשלה קול קורא.

גיוס מגופים בינלאומיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המתאר את

גיוס משאבים בארגונים למטרות רווח[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיוס משאבים ממשלתיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממשלות מגייסות משאבים לצורך ביצוע פרוייקטים בעיקר לתשתיות או הכנסות עתידיות לשימוש במשאבי טבע. גיוס המשאבים יכול להתבצע מאזרחי המדינה, מגופים כלכליים דוגמת בנקים או קרנות השקעה רב לאומיות, הבנק העולמי או מממשלות אחרות[2]. גיוס המשאבים הממשלתי מוחזר בדרך כלל למשקעים באמצעות הרווחים הישירים מהמיזם או הפרוייקט וכן באמצעות החזר הלוואה.

  1. ^ גיוס משאבים בעידן המודרני, 6.11.2015 - בניין הספריה הלאומית בישראל
  2. ^ גיוס משאבים בינלאומי באמצעות קורס ויקפדיה בספריה הלאומית.