משתמש:איתי פינקי/סטנד-אפ מג'יק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:מחפש מקורות הוסבה ואין להשתמש בה יותר! נא להשתמש בתבנית:מקורות.

יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. עריכה

סטנד-אפ מג'יק הוא מופע המשלב שתי אמנויות במה: קסמים (מג'יק) וסטנד-אפ. זהו תת-ז'אנר באמנות הקסמים ואשליה בו האמן משלב קטעי סטנד-אפ מובנים (ומאולתרים) בין הקסמים אותם הוא מציג.

מקור השם

הביטוי "סטנד-אפ" (מאנגלית – stand-up) הינו בעל משמעות כפולה: הוא מביא לידי ביטוי את אמנות הסטנדאפ וכן את העובדה כי מדובר בכך שהבדרן/קוסם עומד (stands) מול קהל הצופים.

"מג'יק" מציג את האמנות השנייה במופע – קסמים. אמנות הסטנד-אפ מג'יק מחייבת את האמן להיות קוסם מקצוען.

מבנה המופע

במופע הסטנד-אפ מג'יק יש קטעי קסמים מובנים (5-10 קטעים) וקטעי סטנד-אפ מוכנים מראש אשר נשזרים בקסמים בצורה אורגנית.

ברב מופעי הסטנד-אפ מג'יק חלק מהטקסט מאולתר באמצעות הדינמיקה שבין הבדרן לקהל.

הקוסם עומד במהלך כל המופע, אלא אם נדרשת ישיבה עבור קסם/מערכון מסוים, ולעתים הבדרן אף יורד מהבמה אל הקהל ומקיים עמו דיאלוג שחורג מהטקסט שנכתב מראש.

במופע הסטנד-אפ מג'יק יש לסירוגין קסמים שמובילים לתוך קטע סטנדאפ וכן קטעי סטנד אפ אשר מובילים לקסם.

להבדיל ממופע סטנד-אפ קלאסי בו הבדרן נמצא בגפו על הבמה, מופע הסטנד-אפ מג'יק משלב את הקהל במופע. הן במהלך הבדיחות וההומור במופע והן במהלך הקסמים. לרוב, בכל אחד מהקטעים במופע הסטנד-אפ מג'יק, הקוסם מעלה אל הבמה מתנדב אחד או יותר.

סטנדאפ מג'יק בארץ ובעולם

מופעי הסטנד אפ מג'יק קיימים שנים רבות בארצות הברית ובאנגליה ובשנים האחרונות תופסים תאוצה גם בישראל. איתי פינקי הוא חלוצו של הז'אנר ומובילו כיום בישראל.

בעולם התחום קיים כבר שנים רבות, וכולל אמני סטנדאפ מג'יק גדולים ומוכרים מחו"ל כגון: Justin willman, Derek hughes, Pete fireman, Mell mellers, The Amazing Johnathan, Pop hydan, John archer, Michael finney, Jon armstrong, Ben seidman, Harry anderson.

ערך זה הוא קצרמר בנושא תרבות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.


קטגוריה:סטנדאפ קטגוריה:קסמים קטגוריה:בידור