משתמש:אוריה אורן/ארגז חול/יניב קקון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יניב קקון
קובץ:תמונה-שלי-200x300.jpg
לידה 10 בינואר 1980 (גיל: 44)
מקום מגורים אשדוד
ידוע בשל משורר, פעיל חברתי
מפלגה אשדודים

יניב קקון (נולד ב-10 בינואר 1980) הוא משורר, פעיל חברתי, ואיש חינוך. זוכה פרס רמת-גן לשירת ביכורים לשנת תשע’’ב, 2012 על ספר השירים "שכונה". ממייסדי תוכנית הלימודים "שבילים" במכללת קיי.

בשנת 2008 פורסם ספרו הראשון, "שכונה". הספר יצא לאור ב-2008 תחת הוצאת עתון 77. זהו ספר שירה, בו קקון מנהל דיאלוג תמידי עם החברה סביבו במאבקו ב"לא כלום", וב"לחיות את הרגע", כפי שהוא מפרט ברשימה החותמת את הספר. שיריו, השואבים מן המקורות, מתארים ביד אמן את מערכת יחסיו עם עצמו, עם משפחתו, אלוהיו והעולם. בספר לוקחים חלק אמנים/ות בני העיר, המתכתבים/ות עם השירים וזה עם זה ומביאים אל קהל הקוראים שיח חברתי מגוון ומרתק.

על ספר זה זכה ב-2008 בפרס אשדוד ליוצרים ואומנים צעירים. ב-2012 ח"כ אילן גילאון הקריא את שירו של קקון, "עורו" במהלך אירוע "הצעה לספר", בו שרים וחברי כנסת קוראים שירה לרגל שבוע הספר העברי. בשנה זו זכה בפרס רמת-גן לשירת ביכורים. בין השאר נימקו השופטים את בחירתם ב"שירים כדוגמת שיריו של קקון עשויים לשמש גשר של מילים לדיאלוג ומקור נחמה לאותם אנשים המגששים את דרכם כדי למצוא את מקומם במרקם החברה הישראלית. את קובץ שיריו מנחה חשיבה קהילתית-אתגרית ואמונה שמתוך הסחי והסיאוב יכולה ללבלב מציאות אחרת."

לצד כתיבת השירה, יזם קקון מספר פרוייקטים קהילתיים, כדוגמת "יחד בונים חברה"-תוכנית יישובית המאגדת את תנועות הנוער עם קהילת היישוב ומוסדותיו לצורך פיתוח מנהיגות צעירה ומסגרות נוער וילדים. הפרוייקט פותח ויושם בעיר אשדוד ואף זיכה את העיר בפרס הנשיא על פועלה לקידום תנועות הנוער. יוזמה נוספת של קקון הוא "הפורום לחינוך וקהילה - אשדוד"- מסגרת אקטיביסטית היוצרת במה ליוזמה ופעולה למען הקהילה של תושבי אשדוד. במהלך מחאת האוהלים של קיץ 2011, הקים קקון את "אסיפת העם, ב' זה בני אדם- אשדוד". זהו גוף פוליטי, חברתי, שמקורותיו במאהל המחאה האשדודי שהיה חלק מ'מחאת האוהלים' של קיץ 2011. את הגוף יזם יניב כחלק מרשת "אסיפות עם" בערים רבות המתקיימות באופן קבוע מאז שיאו של הקיץ. פועלה של אסיפת העם היא ביסוס ושימור הקהילה שנבנתה במאהל ואיגוד אוכלוסיות נוספות לשיח ופעולה.

בשדה החינוך, הקים קקון את תוכנית "שבילים". זוהי תוכנית ייחודית-מודולארית של מכללת קיי ללימודי תואר ראשון, תעודת הוראה, תעודת עובד חינוך בשיתוף המכון לחינוך דמוקרטי ותוכנית קרב למעורבות בחינוך. מטרת התוכנית היא הכשרת מורים תוך כדי טשטוש ההפרדה המסורתית בין חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי. המטרה היא ליצור דור מורים השואבים את כוחם משני צורות הפדגוגיה ויצרו תפיסת חינוך כוללת המשלבת חינוך למצוינות ליד פיתוח מודעות חברתית עמוקה.

בשנת 2011 הקים קקון את תנועת 'אשדודים', שמטרתה יצירת שינוי חברתי בעיר אשדוד. קקון עומד בראש רשימת התנועה שתרוץ בבחירות המקומיות למועצת העיר אשדוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]