משתמש:אגסי/רצח פרחיה סרוסי ולילי פרג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אגסי.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אגסי.

(דף נוצר לאחר שהערך (שנכתב על ידי סטבו) נמחק בהצבעה (ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:רצח האחיות הישראליות בארגנטינה), כאשר לדעת חלק מתומכי המחיקה, יש להעביר את הערך לטיוטה, עד שתהיה ה"פרספקטיבה" הנכונה. לא מן הנמנע שבעתיד יבקשו חברים לשחזר את הערך. בינתיים, הדף יכלול עדכונים אנציקלופדיים, מתוצאות החקירה, כולל נתיחת הגופות וקביעת סיבת המוות, הראיות במשפט (אם יתקיים), החלטת המושבעים ופסק הדין כולל ערעור, אולי גם ריצוי עונש בישראל.)[דרושה הבהרה]

רצח האחיות הישראליות בארגנטינה, הוא רצח כפול של האחיות פרחיה סרוסי ופרופסור לילי פרג[1], שהתרחש בינואר 2019 במנדוסה שבארגנטינה. לאחר חקירת היעלמותן של האחיות, נתגלו גופותיהן בנכס של בנה של סרוסי, גלעד (גיל) פרג, שאירח את השתיים[2], והוא נעצר כחשוד היחיד ברצח הכפול[3][4].

פרג, כשעזב את ישראל לארגנטינה, שינה את שמו לרהליט פלודה, מה שמתברר לאחר מכן כאנגרמה של השם אדולף היטלר[דרושה הבהרה].

כרונולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 בינואר 2019, האחיות פרחיה סרוסי, בת 63 מרחובות, עובדת רשות המיסים בישראל מזה 36 שנים[5], ולילי פרג, בת 54 מאוסטרליה העובדת כחוקרת מיקרוביולוגיה בדרגת פרופסור חבר באוניברסיטת ניו אינגלנד (אנ') שבאוסטרליה[6], הגיעו לארגנטינה כדי לבקר את בנה של סרוסי, גלעד (גיל) פרג בן ה-36, המתגורר במדינה ומנהל בה חמש חברות שהקימה אמו. עם זאת, אחיה של אמו, משה פרג, אמר בהודעתו לתקשורת, כי אין לה שום קשר לחברות, והן היו רשומות על שמה באופן טכני בלבד.

האחיות לנו בדירה ששכרו בעיר מנדוסה. בני משפחתן של השתיים יצרו איתן קשר לאחרונה, ביום שבת בלילה שבין ה-11 ל-12 בינואר, ומאז נותק איתן הקשר. גלעד פרג סיפר לחוקרים כי למחרת בבוקר הגיע למקום ולקח אותם לביתו. לפי מצלמות האבטחה באזור, האחיות הגיעו לביתו בשעה 10:15 בבוקר. פרג טען כי האחיות עזבו באותו ערב באוטובוס למנדוסה[7]. הפעם האחרונה ששתי האחיות נראו, הייתה כשיצאו מביתו של פרג והתכוונו ללכת לכיוון תחנת האוטובוס בדרך לדירה שלהן[8].

חקירה ומעצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 בינואר 2019 דיווח גלעד פרג למשטרה על כך שהאחיות נעלמו. הוא קרא לציבור לסייע בחיפושים אחרי אמו ודודתו, ובאותו הזמן צולם על ידי צלם עיתונות כשהוא יושב במקום שבו מאוחר יותר נתגלו הגופות[9].

בעקבות הדיווח של פרג, נפתחה חקירה משטרתית, שבה נתגלה כי פרג הוא גם האיש האחרון שראה את שתי הנעדרות. אולם בעדותו במשטרה טען כי ליווה את שתיהן לתחנת האוטובוס.

באתר החדשות הארגנטינאי "לה נאסיון" דווח כי פרג נעצר בחשד למעורבות בפרשה. מאוחר יותר הגיש פרג תלונה נגד הרשויות בטענה כי גנבו לו כ-70,000 דולרים במזומן ביום מעצרו. פרג הוא "החשוד העיקרי והיחידי" ברצח השתיים. לפי הדיווח, מעצרו של הבן בוצע בעקבות כתמי דם ושיער שנמצאו על חפץ בבעלותו, וייתכן כי שייך לאמו. בנוסף נמצא שק מלט בדירתו. מקור המעורה בחקירה מסר כי סביר להניח שהמעצר בוצע בעקבות בדיקות DNA שנעשו[10].

המשטרה המקומית איתרה את הגופות של האחיות בחצר ביתו של החשוד ברצח, גלעד פרג. הגופות כוסו באבנים ונמצאו בעומק של כמטר וחצי. המשטרה עשתה שימוש בכלבים כדי לאתר את הגופות[11][12].,

קודם למעצרו גילח גלעד פרג את זקנו ואת שערות ראשו, מה שתרם לחשדות. בחיפוש בנערך בביתו נמצאו ארבעה כלי נשק, תחמושת, כסף רב, שני מיליון פסו ארגנטינאי (כ-50 אלף דולר), ביורו ובדולרים, ומספר גופות של חתולים[13].

לפי הדיווחים במדינה, במשטרה המקומית חושדים שהיו לפרג כוונות לעזוב את העיר בטרם נתפס. בחקירה התברר כי החשוד קנה כרטיס טיסה לכיוון אחד לרומא עבורו ועבור ארבעת החתולים שלו, והיה אמור לטוס ב-14 בינואר, בזמן שהאחיות ביקרו אותו, אבל ביטל את הטיסה ביום בו הודיע לרשויות על היעדרותן של האחיות. לטענתו, הוא הזמין את הטיסה כי לא חשב שהאחיות יגיעו לארגנטינה[14].

בתקשורת פורסם כי לאחר נתיחה נמצאו באחת מהגופות שלושה כדורי ירי ועל השנייה סימני אלימות קשים בהם שריטות ציפורניים. על פי הערכות, הרצח בוצע ביום שבת, 12 בינואר 2019. טרם נקבעה סיבת המוות. החשוד סירב לשתף פעולה עם החוקרים[15]. לפי הערכת החוקרים, פרג ביקש מאמו ודודתו כסף, ומשלא נענה, רצח אותן.

המשטרה סיימה לזהות את הגופות, והן הוטסו לישראל, ונקברו ב-12 בפברואר, בתום הליך בדיקה במכון לזיהוי פלילי[16]. פרג דרש לראות את גופת אמו, אך בקשתו סורבה על ידי בית המשפט[17].

שר המשפטים של המחוז אמר בראיון לעיתון, כי פרג אינו משתף פעולה, לכן נלקחה דגימת DNA ממברשת השיניים שלו. המניע שלו עדיין מעורפל, ונראה שהוא מנסה להטעות את הרשויות שהוא כביכול לא שפוי. משפטו יהיה בין הראשונים בארגנטינה שייערך בפני חבר מושבעים בעקבות שינוי השיטה[18]. סנגורו אמר שפרג צפוי לעבור בחינה פסיכולוגית ופסיכיאטרית. השופטת החוקרת, מסרה לתקשורת כי אם יימצא כשיר לעמוד לדין ויורשע, הוא צפוי למאסר עולם ללא אפשרות שחרור[19].

בבדיקת גופות הנרצחות בישראל נתגלה כי פרחיה סרוסי נרצחה בחניקה באמצעות חבל לאסו, ואחותה לילי פרג נרצחה בשלוש יריות.

רקע משפחתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחת האחיות, פרופסור לילי פרג, עסקה באקולוגיה מיקרוביולוגית של הצמח, בנושא ביולוגיה מולקולרית וציטולוגיה של התא בבית הספר למדע וטכנולוגיה של אוניברסיטת ניו אינגלנד, במשך כ-25 שנים. בשנת 1998 קיבלה תואר דוקטור, באוניברסיטת סידני. בין השנים 1998–2001, השתלמה במכון לגנטיקה באוניברסיטת קלן גרמניה. מאפריל 2016 כיהנה פרג כיו"ר המחלקה לביולוגיה של הקרקע, מיקרוביולוגיה ומגוון ביולוגי[20].

לאחר הירצחה של לילי פרץ פרסמה אוניברסיטת ניו אינגלנד את הודעת האבל הבאה: ”אוניברסיטת ניו אינגלנד משתתפת בצערה של המשפחה, החברים, הקולגות והסטודנטים של ד"ר לילי פרג, שמתה באופן טראגי בינואר 2019”[6].

החשוד גלעד (גיל) פרג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרג הוא אזרח ישראלי המתגורר במנדוסה משנת 2007, מהנדס אלקטרוניקה במקצועו (בוגר הטכניון בתואר ראשון ושני). לדברי דודו משה פרג: "אבי אהב אותו מאוד ושימש לו דמות אב לאחר שאביו עזב אותו. לאחר שאבי נפטר חל בו שינוי בהתנהגות והתפתחה אצלו הפרעה נפשית. הוא הימר באינטרנט והפסיד כסף רב, ולכן החליט לעזוב את הארץ. הוא גאון שדעתו השתבשה עליו".

בטכניון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 התגורר פרג במעונות הסטודנטים של "הטכניון" שם למד לתואר שני. במעונות הסטודנטים פרג חי בזוהמה ובתנאים קשים עד שזה הגיע למצב שבו הנהלת ה"טכניון" החליטה לתבוע את פרג. מתוך כתב התביעה שהגישו ב"טכניון" נגד פרג, עולות תלונות רבות על צבירת זבל בחדרו ובחדר המדרגות שגרמו בסופו של דברים לסטודנטים אחרים לעזוב את המעונות. בנוסף לכך, פרג סירב לשלם על המגורים במעונות וצבר חובות כספיים רבים. מתברר כי פרג נהג להסתובב עירום בשטח "הטכניון" ולהטריד סטודנטיות עד שבסופו של דבר נעצר על ידי המשטרה באוקטובר 2007. אבל, פרג שוחרר, חזר למעונות, סירב להתפנות מהם ובעקבות התלונה למשטרה הוא הורחק מהמעונות. בנוסף להסתבכויות הפליליות, מתברר שפרג הדרדר לחובות בעקבות הימורים באינטרנט ובשלב הזה החליט לעזוב את הארץ לארגנטינה ולשנות את שמו לרהליט פלודה, מה שמתברר לאחר מכן כהיפוך אותיות של השם אדולף היטלר[21].

בארגנטינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרג השתמש בארגנטינה בשמות: גלעד סרוסי וניקולס גיל פרג. בתקשורת המקומית דווח כי מצבו הכלכלי של פרג מוגדר "בעייתי". העיתון "El Sol" דיווח כי בין השנים 2015–2011 הקימה סרוסי חמישה עסקים במנדוסה וגיל פרג היה נשיא החברות. היום התברר כי פרג ניהל חיים כפולים במנדוסה ובסן מרטין, שם הקים בית אוכל בשם "פלודא רלטיה" - היפוך אותיות של השם "אדולף היטלר". כאשר נעצר על ידי המשטרה איים פרג להתאבד אם המשטרה לא תאפשר לו להאכיל את חיות המחמד שלו. עם זאת, שכניו של פרג טוענים כי הוא רצח גם אותן[22].

חברתו לשעבר סיפרה שהוא היה אובססיבי והיא התלוננה שהוא נוהג להטריד אותה, אך לא נהג באלימות.

השוטרים שביצעו את החיפוש בבית, סיפרו לתקשורת המקומית שבבית אין רהיטים, אין חשמל ושירותים ואין גם רצפה, והבית למעשה מצוי בהזנחה מוחלטת. במקום נמצאו כעשרים כלבים, חלקם בתת-תזונה, והוזמן הווטרינר המחוזי שפתח בחקירה בחשד להתעללות. שכנים העידו כי ביום ההיעלמות שמעו בשכונה ארבע יריות אבל לא ידעו להצביע מאין.

אמו רשומה טכנית כמי שהקימה בארגנטינה חמש חברות קטנות וארבע מהן רשומות על שמו. הבנק הפדרלי דיווח שפרג הבן שקוע בחובות כבדים ובתקופה האחרונה הפיץ כחמישים המחאות ללא כיסוי הרשומות על אותן חברות[23].

על פי התקשורת בארגנטינה, עד יום שישי האחרון היה פרג עד רגיל בתיק, אולם החשד נגדו התחזק לאחר שהגיעו תוצאות בדיקת מעבדה של דגימת דם שנמצא על חולצתו, בנוסף לשערות ואף סיגריה שנמצאו בין חפציו - כולם תואמים ככל הנראה לדגימות DNA של האם.

לפני מעצרו התראיין גיל פרג לערוץ חדשות בארגנטינה "Todo Noticias" (אנ'), שעובד בשיתוף פעולה עם CNN, והכחיש כל מעורבות בהיעלמותן של הנשים, אך סירב לאפשר לכתב להיכנס לביתו[24].

פרג הושם במעצר השגחה לאחר שאיים להתאבד והוא יואשם ברצח כפול. על פי החוק הארגנטיני הוא צפוי להישלח למאסר עולם, אם יורשע.

אחיהן של הנרצחות, משה פרג, מסר הצהרה לתקשורת בתל אביב, ובה אמר, בין השאר, כי במהלך שיחה שקיים עם גלעד פרג, אמר גלעד שאין לו מושג לגבי מה שקרה לאחיות, וכי "הוא אמר שהחתולים חשובים לו יותר מאמא"[25].

בתקשורת בארגנטינה פורסם כי החשוד גלעד פרג הכה באכזריות את אחת האחיות כשניסתה להיאבק בו, לאחר שהרג את השתיים התעלל בצורה מחרידה בגופותיהן. לפי הפרטים שנחשפו, שתי האחיות נרצחו בשבת, במהלך שעות אחר הצהריים, כשעל אחת הגופות נמצאו שלושה סימני ירי. על שתי הגופות נמצאו סימנים קשים של התעללות סדיסטית מחרידה. בנוסף לכך, פורסם כי לחשוד היו 42 כלי נשק, רובים ואקדחים, מה שהתגלה על פי בקשות רישיון שהגיש, עוד פורסם כי הוא אף קיבל היתר לחלק מכלי הנשק שהיו ברשותו. בתקשורת המקומית אף פורסם כי המשטרה חוקרת כעת אם אדם נוסף היה מעורב באירוע[26].

בתקשורת פורסם כי החשוד החל בשביתת רעב במעצר, אך הפסיק אותה כעבור כמה ימים, תוך איום לחדש אותה אם לא יקבל לתאו עשרה מהחתולים שהוא מגדל בביתו. הוא יובא בתוך ימים בפני שופט.

הליכים משפטיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרג הובא בפני שופט ב-18 בפברואר 2019, ובדיון הוא הטיל את מימיו באולם המשפט וענה לשופט "קוראים לי פלודה ראלטיך" (בספרדית, הכוונה לאדולף היטלר במהפך) התנהג באופן מוזר והשופט הורה להוציאו מהאולם. לשופט הוגש דו"ח פסיכולוגי ראשוני לפיו פרג כשיר לעמוד לדין. בקשתו להשתחרר מהמעצר נדחתה[27].[28],

הוא מיוצג על ידי שלושה עורכי דין שמינה במקום עורך דינו הקודם. המשפט צפוי להתחיל באמצע מרץ או בתחילת אפריל, לאחר סיום הליכי החקיקה בדבר מעבר לשיטת המושבעים. לאחר מכן ייערך נגדו משפט נוסף על הלבנת הון והונאה בכל הקשור לעסקיו וחובותיו.

ביוני המשיכו עורכי דינו של פרג לטעון לאי שפיות של מרשם, וביקשו שוב מהשופט כי פרג יעבור אבחנה פסיכיאטרית נוספת[29].

בספטמבר הציג עורך דינו מסמכים שלטענתו מוכיחים כי פרג הוא אדם פסיכוטי, הוא עבר התעללות בכלא ומאיים להתאבד[30].

עד אוקטובר עבר פרג חמש בדיקות פסיכיאטריות שונות, ובשלושה מהן נקבע כי מדובר באדם שסובל מסכיזופרניה ויש לאשפזו במוסד סגור[31]. בנובמבר טענו עורכי דינו כי אינו כשיר לעמוד לדין.[32]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרופסור חבר לילי פרג נרצחה בארגנטינה perthnow.com.au/news/world/aussie-professor-lily-pereg-murdered-in-argentina, עשרים ושמונה בינואר 2019
  2. ^ חשד לרצח כפול: נעצר בנה של אחת האחיות הנעדרות בארגנטינה ערוץ 10, 13 החדשות
  3. ^ היעדרות האחיות בארנטינה: נשק וכסף רב נמצא בבית בנה של אחת האחיות ישראל היום, שלומי דיאז, 27 בינואר 2019
  4. ^ חתולים מבותרים, היטלר במהופך: החשוד ברצח האחיות ynet איתמר אייכלר, 27 בינואר, 2019
  5. ^ סוף עצוב! אותרה גופת הנעדרת מרחובות פרחיה סרוסי ואחותה. הבן נעצר כחשוד ברצח be106
  6. ^ 1 2 ד"ר לילי פרג פרופסור חבר במיקרוביולוגיה, באתר אוניברסיטת ניו אינגלנד
  7. ^ These were the last hours of Israeli tourists killed in Mendoza באתר shilfa.com
  8. ^ הנעדרות בארגנטינה: הבן נעצר mako, 26 בינואר 2019
  9. ^ ynet, רצח הישראליות: הבן הצטלם במקום שבו קבר את אימו ודודתו, באתר ynet, 29 בינואר 2019
  10. ^ היעלמות האחיות בארגנטינה: הבן נעצר כשבועיים לאחר שנעלמו האחיות פרחיה סרוסי ולילי פרג בארגנטינה, המשטרה המקומית עצרה את בנה של לילי. בביתו נמצאו כתמי דם ושערות ערוץ 7, 26 בינואר 2019
  11. ^ דיווח: אותרו גופותיהן של שתי הישראליות שנעדרו בארגנטינה כאן 11, ורד פלמן, יותם רוזנפלד, 26 בינואר, 2019
  12. ^ מערכת חדשות טובות, ‏קרובי האחיות הישראליות שנרצחו יתרמו למאמני הכלבים שאיתרו אותן, באתר ‏מאקו‏, 4 בפברואר 2019
  13. ^ ארגנטינה: נמצאו גופות שתי האחיות הישראליות - בחצר ביתו של הבן וואלה! NEWS , 27 בינואר 2019
  14. ^ ynet, לכיוון אחד, עם 4 חתולים: "רוצח האחיות קנה כרטיס טיסה לרומא", באתר ynet, 1 בפברואר 2019
  15. ^ דנה ירקצי‏, שלושה כדורי ירי וסימני אלימות: תעלומת רצח האחיות בארגנטינה, באתר וואלה‏, 27 בינואר 2019
  16. ^ זוהו גופות האחיות שנרצחו בארגנטינה: פרחיה סרוסי הוכתה, לילי פרג נורתה מעריב, 29 בינואר, 2019
  17. ^ מערכת ערוץ הגברים, ‏גלעד פרג בבית המשפט: "אני רוצה לראות את גופתה של אמא שלי", באתר ‏מאקו‏, 3 בפברואר 2019
  18. ^ Mendoza murders: judge to decide if alleged killer can see his mother's body באתר The Sydney Morning Herald
  19. ^ שלומי דיאז, "אם יימצא שפוי, יישלח למאסר עולם ללא אפשרות שחרור", באתר ישראל היום, 2 בפברואר 2019 12:45
  20. ^ פרופסורית אוסטרלית ואחותה נמצאו מתות בארגנטינה tendaily.com.au/news/australia/a190127nps/australian-professor-and-sister-found-dead-in-argentina-nephew-arrested, יום א', 27 בינואר, 2019, Alex Bruce-Smith
  21. ^ פרסום ראשון: פרטים חדשים על גיל פרג mako, מערכת תכניות קשת, "חיי לילה", 29 בינואר 2019
  22. ^ חשד לרצח כפול: נעצר בנה של אחת האחיות הנעדרות בארגנטיה ערוץ 10, 13 החדשות
  23. ^ משפחתן של האחיות שנרצחו בארגנטינה: "הוא עמד מטר מהקבר, הסתכל לנו בעיניים ולא מצמץ" ישראל היום, שלומי דיאז, 27 בינואר, 2019
  24. ^ Australian professor, sister found dead in Argentina on relative's property באתר CNN
  25. ^ איתי בלומנטל, אחי הנרצחות בארגנטינה: "הבן - גאון שנשתבשה עליו דעתו", באתר ynet, 28 בינואר 2019
  26. ^ פרטים חדשים נחשפו על רצח האחיות בארגנטינה ישראל היום, שלומי דיאז, 28 בינואר 2019
  27. ^ מערכת ערוץ הגברים, ‏רצח האחיות בארגנטינה: גיל פרג הטיל את מימיו בבית המשפט ושינה את שמו לאדולף היטלר, באתר ‏מאקו‏, 20 בפברואר 2019
  28. ^ שלומי דיאז, גיל פרג לשופט: "הטלתי את מימיי על עצמי", באתר ישראל היום, 20 בפברואר 2019 12:04
  29. ^ שמעון איפרגן, ‏בלעדי: מכתבי "המעריצות" שמקבל גיל פרג בארגנטינה, באתר ‏מאקו‏, 13 ביוני 2019
  30. ^ ירון רוולסצ'י, ‏ארגנטינה: גיל פרג מאיים להתאבד לאחר שהוכה ונוקה נגד רצונו, באתר ‏מאקו‏, 29 בספטמבר 2019
  31. ^ ירון רוולסצ'י, ‏הווידויים של גיל פרג: "היו לי יחסים עם אימא שלי, רציתי ליצור גזע היברידי", באתר ‏מאקו‏, 17 באוקטובר 2019
  32. ^ ירון רוולסצ'י, ‏ארגנטינה: גיל פרג סולק מדיון בעניינו לאחר שצרח ויילל בבית המשפט, באתר ‏מאקו‏, 6 בנובמבר 2019

[קטגוריה:פרשיות רצח] [קטגוריה:2019]