משלחת מס' 26 לתחנת החלל מיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הערך נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הערך לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
תיאור תחנת החלל מיר בזמן פעילות המשלחת

משלחת מס' 26רוסית: основная экспедиция ‏я‏-26) הייתה משלחת לתחנת החלל מיר שפעלה מ-13 באוגוסט 1998 ועד ל-28 בפברואר 1999. מפקד המשלחת היה גנאדי פדאלקה. פעילות המשלחת נמשכה 198 ימים.

הרכב המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם תפקיד חללית הגעה 13.08.1998–28.02.1999 חללית חזרה הערות
רוסיהרוסיה גנאדי פדאלקה מפקד המשלחת סויוז TM-28 סויוז TM-27 חבר משלחת מס' 28
מפקד חללית "סויוז TM-28"
רוסיהרוסיה סרגיי אוודייב מהנדס טיסה סויוז TM-28 סויוז TM-29 חבר משלחת מס' 28 ו-29

פעילות המשלחת[עריכת קוד מקור | עריכה]

חללית סויוז TM-28 עם חברי המשלחת המשלחת שוגרה ב-13 באוגוסט 1998.

ב-12 באוגוסט חללית מטען פרוגר M-39 נותקה מתחנת החלל ופינה תא עגינה לחיבור חללית "סויוז TM-27".

ב-15 באוגוסט בוצע עגינה לתא עגינה במודול הבסיסי. בתחנת החלל פעלה משלחת מס' 25 בפיקוד טלגט מוסאבייב. במשך כ-10 ימים ימים צוות שכלל 5 אנשים ביצעו תוכנית ניסויים ותהלך העברת אחריות של תחנת החלל לצוות החדש. בחללית הגיע גם יורי בטורין לביקור קצר.

ב-25 באוגוסט צוות משלחת מס' 25 ויורי בטורין עזבו תחנת החלל בחללית סויוז TM-25. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ. אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 26 שהחלה בפעילות סדירה.

ב-1 בספטמבר חללית מטען פרוגר M-39 חוברה המחדש לתא עגינה במודול "קוואנט 1". עגינה עברה במשטר אוטומטי ללא בעיות.

ב-15 בספטמבר פדאלקה ואוודייב ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כחצי שעה. הם נכנסו למודול "ספקאר" שהיה ללא אוויר וביצוע חיבור מחדש של מספר כבלי חשמל.

במהלך ספטמבר ואוקטובר צוות עסק בביצוע ניסויים רבים בתחומים שונים.

ב-10 באוקטובר צוות בקרה העביר מידע לחברי המשלחת על כך שאיכות אוויר בתחנת החלל הולכת ויורדת. בהמשך קוסמונאוטים הרגישו בעיות נשימה. היה צורך בביצוע פעולות תיקון במערכת אזספרת אוויר כדי להחזיר איכות האוויר לרמה סבירה.

ב-27 באוקטובר חללית מטען פרוגר M-40 חוברה המחדש לתא עגינה במודול "קוואנט 1". עגינה עברה במשטר אוטומטי ללא בעיות. בנוסף למצרכים רגילים בחללית מטען הגיע ציוד לניסויים שיבצעו על ידי אנשים שצפויים להגיע לתחנת החלל בהמשך.

ב-25 באוקטובר חללית מטען פרוגר M-39 נותקה מתחנת החלל והחלה בתמרונים בסיבתה.

ב-29 באוקטובר החל תהליך ירידת חללית מטען מהמסלול ובהמשך היא נשרפה בכניסה לאטמוספירה.

ב-11 בנובמבר פדאלקה ואוודייב ביצעו פעילות חוץ-רכבית שנמשכה כ-6 שעות שעה. הם התקינו על החלק החיצוני של תחנת החלל רגש לצילומי מטאוריטים Leonids כמו כן שוחרר למסלול לוויין Spoutnik-41.

במהלך דצמבר/ינואר בוצעו ניסויים שונים ובוצעו עבודות תחזוקה של מערכות תחנת החלל.

ב-4 בפברואר חללית מטען פרוגר M-40 נותקה מתחנת החלל בוצע ניסיון לפתוח רפלקטור Znamya-2.5. במהלך פתיחה הוא נתפש על ידי אנטנה וניסיונות לשחרר אותו לא הצליחו. בהמשך חללית מטען נשרפה בכניסה לאטמוספירה.

ב-8 בפברואר חללית "סויוז TM-28" נותה מתחנת החלל וחוברה מחדש למודול "קוואנט 1".

ב-22 בפברואר בתחנת החלל עגנה חללית סויוז TM-29 עם ויקטור אפנסייב ז'אן פייר אניירה שהיה צריכים להיות חלק של משלחת מס' 27, איוואן בלה מסלובקיה שהגיעה לביצוע ניסויים. היא עגנה בתא עגינה במודול הבסיסי. צוות בתחנת החלל גדל ל-6.

איוואן בלה החל בתוכנית ניסויים שהוכנה עבורו תוך ניצול ציוד שהובא קודם לכך בחללית מטען.

ב-27 בפברואר פדאלקה ובלה נכנסו לחללית סויוז TM-28 ועזבו תחנת החלל. הם נחתו בהצלחה בכדור הארץ.

אחריות על תחנת החלל עברה למשלחת מס' 27 בפיקוד ויקטור אפנסייב. סרגיי אוובדייב הצטרף למשלחת החדשה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]