מיכל שוורץ (אמן)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מִיכְל שוורץ
Michel Schwartz
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1926
הרי קטסקיל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 בספטמבר 2011 (בגיל 85 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה גרפיקאי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מִי֫כְל (מיכאל) שוורץ (Michel (Michael) Schwartz‏; תרפ"ו, 1926 - י' באלול תשע"א, 9 בספטמבר 2011) היה אמן יהודי אמריקאי, בין היתר צייר כמה מהסמלילים ("לוגואים") המוכרים של חסידות חב"ד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בהרי הקטסקילס שבניו יורק צאצא למִי֫כְל הכהן. בצעירותו למד בישיבת תורת חיים בברוקלין ובישיבת יעקב יוסף במנהטן. בגיל 13 הוא נרשם לבית הספר לאמנות של ניו יורק.

בשנת ה'תש"ב, עשה עיצוב ועמוד שער לשיחות לנוער, בהדרכת האדמו"ר רבי מנחם מנדל שניאורסון, בהם הורה לו על פרטי הציורים, על לוגו מסוים שיהיה "בסגנון הדומה לדיק טרייסי" ועל מדור "פינת הפלא" שכלל איור של חמישה-ששה ציורים ביקש שיהיה דומה לסגנונו של רוברט ריפלי, לפעמים הגיה הרב שניאורסון את התוכן במדורי העיתון.

בשנת ה'תש"ד הוא צייר לוגו לארגון המרכז לענייני חינוך.

עם הקמת ארגון הילדים צבאות ה' הוא נקרא לעשות לוגו לארגון, לאחר כמה תיקונים הרבי אישר את הסמל, בשנת תשמ"ג הוא עשה את הלוגו של תהלוכת ל"ג בעומר אצל הרבי ומאז משתמשים בזה בתהלוכת ל"ג ברחבי תבל.

בכ"ד באלול תשמ"ט במהלך חלוקת הדולרים ביקש ממנו הרבי מלובביץ' לצייר כיצד יראה העולם כשמשיח יבוא, שוורץ הכין את היצירה במשך כשלוש שנים, בי' בשבט תשנ"ג נערך מעמד סיום היצירה על ידי שוורץ במרכז חב"ד 770, כהיום הציור תלוי במוזיאון הילדים היהודי[1].

עבודותיו של שוורץ הן ייחודיות בהם משלבות דמויות עם אותיות ומילים מן המקורות. יצירותיו של שוורץ מוצגות במוסדות חשובים בארץ ובעולם כגון בניין האו"ם הבית הלבן, עיריית ירושלים, כנסת ישראל[דרוש מקור] ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שש(ה) מיליון שנרצחו בשואה, סמל ארגון צבאות השם, סמל ל"ג בעומר, דוד בן גוריון מנוסח מגילת העצמאות והחותמים עליה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]