מחלף רוקח

מחלף רוקח
מיקום צפון תל אביב
כבישים במחלף   כביש 20
שדרות רוקח
מסילות במחלף מסילת החוף
אתרים סמוכים נחל איילון, תחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה, פארק הירקון, אוניברסיטת תל אביב ומרכז הירידים והקונגרסים
קואורדינטות 32°06′07″N 34°48′12″E / 32.10194444°N 34.80333333°E / 32.10194444; 34.80333333
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מחלף רוקח הוא מחלף הנמצא בצפון תל אביב ומחבר את נתיבי איילון (כביש 20) לשדרות רוקח בעיר. המחלף נפתח לתנועה בינואר 1989[1].

מבנה המחלף[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשונה מרוב מחלפי נתיבי איילון, ציר שדרות רוקח עובר מתחת לשני גשרים של איילון דרום וצפון וגשרי רכבת. ברוב מחלפי נתיבי איילון חוצה ציר התנועה העירוני את הדרך המהירה באמצעות גשר בודד מלמעלה. כל שמונת כיווני המעבר קיימים במחלף, באמצעות מערכת של רמפות ורמזורים, ואף קיים חיבור מהמחלף לכביש הגישה לאוניברסיטת תל אביב.

בסמוך ומדרום למחלף שפך נחל איילון לנחל הירקון. נחלי הירקון ואיילון זורמים בדרך כלל ללא כל הפרעה לתנועה, אך בזמן סופות גשמים הם עלולים לעלות על גדותיהם ולהציף את המחלף. לשם כך הוקמה במקום מערכת מדידה ובקרה מיוחדת, העוקבת אחר מפלס המים באזור ומספקת התרעה להצפה במקרה הצורך.

מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליד המחלף נמצאים מוקדי עניין רבים, כגון אוניברסיטת תל אביב, מרכז הירידים והקונגרסים, הלונה פארק ותחנת הרכבת תל אביב אוניברסיטה. בסמוך למחלף נמצאת ההתפצלות של מסילת הרכבת הירקון ממסילת החוף הנקראת צומת תל ברוך (מסילת איילון מתחילה בתחנת הרכבת תל אביב מרכז ודרומה, זאת למרות שנחל איילון נמשך גם צפונה לה).

בעתיד צפוי להתחבר למחלף מכיוון מזרח כביש איילון מזרח.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הקודם:
מחלף ההלכה
מחלפים בנתיבי איילון הבא:
מחלף קק"ל