מועדון ספורט כפר כמא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון ספורט כפר כמא
מידע כללי
תאריך ייסוד 2006
אצטדיון העירוני, כפר כמא
(תכולה: 2,000)
יו"ר סלים אבזק
מאמן משה ויצמן
ליגה ליגה ג' יזרעאל
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
סמל הקבוצה בעבר

מועדון ספורט כפר כמא, היא קבוצת כדורגל ישראלית מהיישוב הצ'רקסי כפר כמא, המתמודדת בליגה ג' מחוז יזרעאל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המועדון נוסד בשנת 2006 על בסיס השחקנים של הפועל כפר כמא שהתפרקה. הקבוצה משחקת במגרש הכדורגל המקומי בכפר כמא, המכיל 2,000 מקומות ישיבה . לאורך השנים קבוצת הכדורגל המקומית נקראה "הפועל כפר כמא". כדורגל היה ענף הספורט הבולט בתחומי הכפר ובשבתות נהגו תושבים רבים לתמוך בקבוצה המקומית במשחקיה. בעונת המשחקים 1967/77 הקבוצה העפילה לראשונה מליגה ג' לליגה ב'. בעקבות זאת רצו צעירים רבים להצטרף לשורותיה, אולם מספר המקומות המוגבל לרישום שחקנים הוביל להקמת מועדון כדורגל נוסף בכפר בשם "בית"ר כפר כמא". שני המועדונים סבלו מבעיות והתפרקו ובמשך שנים רבות לא הייתה קבוצת כדורגל בכפר.

בשנות ה-90 חודשה הפעילות של קבוצת הכדורגל הפועל כפר כמא אך היא לא הצליחה להעפיל בחזרה לליגה ב' עד לעונת 2004/5 שנה בה איש העסקים הצ'רקסי ניאז נפסו לקח את הקבוצה לניהולו. כבר בשנה הראשונה תחת ניהולו של ניאז הקבוצה העפילה לליגה ב'. אולם נקלעה לקשיים כלכליים ולא הצליחה להציג תקציב מאושר ובעקבות כך הקבוצה התפרקה.

לאחר מאמצים ורצון של קבוצת צעירים להשיב את הכדורגל לתחומי הכפר, הוקמה בשנת 2006 קבוצת כדורגל על בסיס תושבים מקומיים בלבד, והקבוצה נרשמה לליגה האזורית. לאחר שנה של פעילות נענה ג'לאל נפסו ראש המועצה דאז, לבקשתו של אתשמוז קוג'אן שהיה אחד ממייסדי הקבוצה החדשה לרשום את הקבוצה בהתאחדות לכדורגל בישראל תחת השם מועדון ספורט כפר כמא. הקבוצה החלה את דרכה בליגה ג' מחוז עמק יזרעאל, כאשר מטעם המועצה נבחר מנהל מחלקת הספורט של הכפר, שווג מוראד ללוות את הקבוצה ולפקח על ניהולה התקין של עמותת הקבוצה שנרשמה תחת השם העמותה לקידום הספורט הצ'רקסי בישראל.

בעונת המשחקים 2009/2010 הצליחה הקבוצה להעפיל לליגה ב' אחרי התמודדות ארוכה ומתישה בליגה מול קבוצת מכבי עין מאהל/ג'אמל. השמחה הייתה כפולה לאור העובדה כי בשורות הקבוצה שיחקו רק שחקני בית תושבי הכפר. את הקבוצה אימנו שני שחקנים, תחאוכו נתי וגרכד מוסא. אולם, אחרי שלוש עונות בלבד, הקבוצה ירדה לליגה ג' בעונת 2012/2013 למחוז יזרעאל.

אחרי ניסיונות רבים לחזור לליגה ב' ללא הצלחה, בעונת 2019/2020 הקבוצה התמודדה על העלייה לליגה ב' עם קבוצת אחי ביר אל מכסור, והאחרונה זכתה באליפות והעפילה לליגה ב' כאלופה ואילו מ.ס. על פי החלטה של ועדת הליגה והגביע של ההתאחדות לכדורגל, ב-9 בספטמבר 2020, שובצה הקבוצה לעונת המשחקים 2020/2021 לליגה ב' צפון ב', ובכך העפילה בפעם השלישית בהיסטוריה של הקבוצה לליגה ב'. בשנת 2022 ירדה הקבוצה חזרה לליגה ג', והיא משחקת במחוז יזרעאל.[1]

מחלקות נוער וילדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחלקות הנוער והילדים של מ.ס כפר כמא עברו איחוד עם מחלקות הנוער והילדים של כפר תבור ומועצה אזורית גליל תחתון. בשורות הקבוצות משחקים ילדים מהיישובים כפר כמא, כפר תבור, ושאר יישובי הגליל התחתון. אחד העקרונות שנחרתו על דגלה של הקבוצה היא ליצור דו קיום בין העמים השונים במסגרת הספורט, קבוצה רב לאומית אשר בשורותיה משחקים ילדים צ'רקסים, יהודים, ערבים, בדואים ודרוזים.

הקבוצה נוטלת חלק בפרויקט כדורגל למען השלום - Football 4 Peace ומארחת במגרשה המקומי קבוצות ילדים מאזורים שונים כדי לגשר את הפערים החברתיים בין העמים השונים. את הפרויקט מנהלים נציגים מאוניברסיטת ברייטון, אנגליה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]