מה שאליס שכחה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מה שאליס שכחה
What Alice Forgot
מידע כללי
מאת ליאן מוריאטרי
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן רומנטי
הוצאה
תאריך הוצאה 2009
תאריך הופעה ראשונה 1 במאי 2009
מספר עמודים 544
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2017
תרגום אביגיל בורשטיין[1]
סדרה
ספר קודם The Last Anniversary
הספר הבא The Hypnotist's Love Story
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-0-399-15718-9

מה שאליס שכחה הוא רומן מאת הסופרת האוסטרלית ליאן מוריארטי, המגולל את סיפורה של אם לשלושה ילדים, שבשל מכה בראש אינה זוכרת את עשר השנים האחרונות בחייה. הספר הוא הרומן השלישי של מוריארטי (מחברת הרומן רב המכר 'שקרים קטנים גדולים' שעובד לסדרת טלוויזיה מצליחה). הספר יצא באוסטרליה בשנת 2009, ובישראל בשנת 2017[2][3].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליס בת 39 אם לשלושה ילדים בתהליכי גירושין נופלת בחדר כושר במהלך אימון וסופגת מכה בראש. כשהיא מתעוררת היא מגלה כי נמחקו מזכרונה עשר השנים האחרונות של חייה והיא חושבת כעת שהיא צעירה בת 29 נשואה באושר ומצפה לילדה הראשון. אליס מנסה להשתלב בחייה 'החדשים' היא מכירה שוב את ילדיה את חברותיה החדשות ומנסה לגלות את כל מה שהתחדש בעולמה בעשור האחרון. אליס מתוודעת שבעשור האחרון היא הפכה לשונה בתכלית מאליס הישנה והיא ממאנת להתאים את עצמה לאורח החיים של אליס החדשה.

בדרך המוזרה הזאת לומדת אליס רבות על עצמה, על מי שהיא הייתה פעם, על מי שהיא היום ועל הבחירות שעשתה לאורך החיים, התהליך משנה אותה וגורם לה לתובנות חדשות על החיים גם כאשר זכרונותה מהעשור האחרון מתחילים לשוב אל תודעתה.

עיבוד קולנעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 דווח כי חברת סרטי טריסטאר רכשה את הזכויות לעיבוד קולנעי לרומן, בשנת 2017 דווח כי הבמאי דוד פרנקל עתיד לביים את הסרט[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.