מבצע קהיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מבצע קהיר
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מנחם גולן ורפאל נוסבאום
הופק בידי יורם גלובוס
מנחם גולן
תסריט אלכסנדר רמתי, מרק בהם
שחקנים ראשיים אודי מרפי
ג'ורג' סנדרס
מריאנה קוך
גילה אלמגור
יוסף ידין
בומבה צור
איתן פריבר
מוזיקה דובי זלצר
צילום יצחק הרבסט
מדינה ישראל, גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה CCC Film עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה American International Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה

פברואר 1966 (ישראל);

יוני 1966 (מערב גרמניה)
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט ריגול, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מבצע קהיר הוא סרט קולנוע, קופרודוקציה ישראלית-מערב גרמנית, שחלקו צולם בישראל והופץ מחוצה לה בשמות Trunk to Cairo, Cairo Campaign ובגרמנית: Einer spielt falsch.

זהו סרט ריגול דובר אנגלית שהופק על רקע מרוץ החימוש בין ישראל ומצרים, המדענים הגרמנים במצרים ופרשת האיש במזוודה בשנות השישים, ובהשראת סרטי ג'יימס בונד. הסרט צולם בישראל בשנת 1965, בוים על ידי מנחם גולן ורפאל נוסבאום והוא מלווה מוזיקה שהלחין דובי זלצר. הקרנת הבכורה נערכה בקולנוע בן יהודה בתל אביב בסוף פברואר 1966. בסרט השתתפו שחקנים ישראלים רבים ובהם יוסף ידין, גילה אלמגור, בומבה צור, אילנה עדן, זאב ברלינסקי ושלמה וישינסקי ולצדם השחקנים הזרים ג'ורג' סנדרס ואודי מרפי שמילא בסרט את תפקיד הסוכן החשאי, גיבור הסרט. העלילה מתרחשת בקהיר ובצילום הסרט נבחרה יפו לייצג את קהיר, הצילומים היו בין היתר ביפו העתיקה, כיכר השעון, קיסריה והרצליה, הסצינות של המפעל לייצור טילים צולמו בחורבות "בית החרושת לספירט" שהיה בחולות הרצליה (לא קיים היום).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק מריק (אודי מרפי) הוא סוכן אמריקאי שתפקידו להשמיד מפעל לייצור טילים במצרים, המנוהל על ידי צוות מדענים גרמניים. הוא נפגש בקהיר עם מדען גרמני (ג'ורג' סנדרס), המפתח טיל המיועד להגיע לירח, אך יכול לשמש גם כטיל בליסטי. הגיבור בורח עם בתו של המדען, שבה התאהב באיטליה, שם הוא נלכד בידי סוכנים מצרים, המכניסים אותו למזוודה, אותה הם עומדים לשלוח במטוס לקהיר. האיטלקים תופסים את הסוכנים המצרים, פותחים את המזוודה ומגלים בה את גופתו של סוכן מצרי ולא את גיבור הסרט, שהצליח להיחלץ ממנה וטס לקהיר להמשיך במשימותיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]