לי הו-ואן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לי הו-ואן
이호원
לידה 28 במרץ 1991 (בן 33)
בוסאן, קוריאה הדרומית
שם לידה לי הו-ואן
מוקד פעילות קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2010
מקום לימודים Daekyeung University, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמר-יוצר, שחקן, ראפר
סוגה קיי-פופ, דאנס, פופ-רוק, אלקטרוניק
שפה מועדפת קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה שירה, ראפ
חברת תקליטים וולים אנטרטיינמנט
שיתופי פעולה בולטים אינפיניט
ifnt7.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קוריאהקוריאה זהו שם קוריאני; שם המשפחה הוא לי.

לי הו-ואןקוריאנית: 이호원; ‏נולד ב־28 במרץ 1991) הוא זמר-יוצר, ראפר ושחקן דרום קוריאני. ידוע יותר לפי שם הבמה שלו הו-יא. משמש כרקדן ראשי וראפר מוביל בלהקת הבנים הדרום-קוריאנית אינפיניט, הנמצאת בניהול חברת התקליטים וולים אנטרטיינמנט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לי הו-ואן נולד בבוסאן, קוריאה הדרומית. הוא נשר מבית הספר כשהיה בתיכון במהלך השנה הראשונה כדי לממש את חלומו להיות זמר. אביו הביע התנגדות שהוא יהיה זמר, מה שגרם להו-יא לעזוב את הבית. לאחר שנשר מהלימודים, הוא ניגש לבחינה הסופית של התיכון המעניקה לו תעודת סיום. הוא עבר את הבחינה ובכך קיבל תעודת סיום בגיל 16 בלבד. לאחר הופעת הבכורה של בנו והצלחת הלהקה התחדש הקשר בין הו-יא ואביו וכעת אביו תומך בבנו ובלהקה. הו-יא ניגש לאודישן לאחר נשירתו מהלימודים ובסופו של דבר החליט להישאר בחברת התקליטים שבה הוא נמצא כעת, וולים אנטרטיינמנט. לפני כן הו-יא היה מתאמן של חברת התקליטים JYP אנטרטיינמנט.

ב-15 בפברואר 2013 סיים הו-יא את לימודיו בתוכנית המוזיקה המעשית של אוניברסיטת דאקיונג ואף קיבל את פרס "כבוד הסטודנט של אוניברסיטת דאקיונג" יחד עם חברי להקת אינפיניט שלמדו יחד אתו בתוכנית, אל, סונג-קיו, סונג-יאול ודונג-וו.

ב-10 במרץ 2014 הו-יא הודיע כי שם הלידה האמיתי שלו הוא לי הו-דונג (באנגלית: Lee Ho-dong), ולא הו-ואן (Ho-won) כפי שהוא הציג עצמו בפני הציבור. הוא אמר כי הסיבה לשינוי של השם היה כדי לא להיות מקושר לקומיקאי קאנג הו-דונג (באנגלית: Kang Ho-dong). כשהיה בן 9, הו-יא ראה את קאנג הו-דונג משחק בתפקיד של טיפש בתוכנית קומדיה. כתוצאה מכך חבריו של הו-יא נהגו להקניט אותו שכן הוא בעל אותו שם כמו הקומיקאי ולכן הוא החליט לשנות את שמו לשמו הנוכחי, לי הו-ואן.

קריירת מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אינפיניט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אינפיניט

הו-יא עשה את הופעת הבכורה שלו כחבר בלהקת הבנים הדרום קוריאנית, אינפיניט בשנת 2010. הוא משמש כרקדן ראשי וראפר מוביל של הלהקה. הקבוצה ערכה את הופעת הבכורה שלה ב-9 ביוני 2010.

אינפיניט H[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אינפיניט H

הו-יא יחד עם חברו ללהקה, דונג-וו עשו את הופעת הבכורה שלהם כתת-הלהקה אינפיניט H, תת-הלהקה הרשמית הראשונה של הלהקה אשר נוצרה בשנת 2012. הם הוציאו לאור את האלבום הראשון שלהם ששמו Fly High. ב-26 בינואר 2015, הצמד עשו קאמבק והוציאו לאור את האלבום השני שלהם, Fly Again.

פעילויות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני הופעת הבכורה שלו, הו-יא לצידו של דונג-וו רקדו כרקדני ליווי עבור הלהקה Epik High במהלך ההופעות שלהם עבור השיר, "Run".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לי הו-ואן בוויקישיתוף