לירון שפר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לירון שפר
לידה 12 במרץ 1978 (בן 46)
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1994

לירון שפר (נולד ב-12 במרץ 1978) הוא מפיק מוזיקלי ישראלי ומעצב סאונד, מטכנאי ההקלטות הוותיקים בישראל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לירון שפר נולד וגדל ברעננה. בעקבות אהבתו למוזיקה בגיל הצעיר, החל ללמוד סאונד, טכנאות אולפן והפקה מוזיקלית בגיל 15 בבית הספר לסאונד של יואב גרא. מורו היה ראובן שפירא, מחלוצי הסאונד במוזיקה הישראלית.

במהלך לימודיו החל לעבוד בתחום, תחילה בדיבוב והאלבום הראשון שהקליט היה אלבומה של הזמרת ורדינה כהן, "מי אמר ש..." אחותו של יזהר כהן. במקביל, ב-1993 החל לעבוד באולפני זזה בתל אביב שהפך לאחד האולפנים המוכרים בישראל והיה למנהל הצוות הטכני באולפן וטכנאי הבית במשך 17 שנים.

במהלך השנים שפר הקליט והפיק את ולצד אמנים כמו: עידן רייכל, רמי קליינשטיין, ריטה, כוורת, יוסי בנאי, לואי להב, גידי גוב, מוש בן ארי, מוקי, שב"ק ס', יוסי פיין, משינה, אחינועם ניני, ריקי גל, קרן פלס, דניאל סלומון, הדג נחש, לירן דנינו, דני בסן, מאיה בוסיקלה,OSOG, Useless ID ויוסי סאסי וכן את פסקול הסרט "צומת וולקן".

שירים שהפכו ללהיטים בהם לקח חלק, כוללים בין היתר את "ילד של אבא" של מוקי[1], "העיקר זה הרומנטיקה" של גידי גוב (מתוך האלבום "ריקוד ירח"), "רבות הדרכים" של דניאל סלומון ודנה עדיני, "יו יה" של כוורת (מתוך מופע האיחוד 'כוורת בפארק'), "לאלף נמר" של ריטה, "הנה באתי הביתה" של דנה ברגר ואיתי פרל. שפר היה מהנדס הסאונד המוביל בשניים מאלבומי ההופעות המצליחים ביותר במוזיקה הישראלית: "כוורת בפארק" (מופע האיחוד של להקת כוורת ב-1998) ו"ריטה רמי - המופע המשותף" - האלבום מכר 90 אלף עותקים בתוך כ-8 חודשים[2] והמשיך ומכר למעלה מ-150,000 עותקים וזכה באלבום פלטינה משולשת.

ב-2014 הקים לירון שפר יחד עם המפיק המוזיקלי והמוזיקאי פילוני (דני קרק) והמוזיקאי עמית שגיא את אולפני Jaffa Sound Arts ביפו העתיקה[3]. בעקבות עבודתו הפך למרצה לסאונד והפקה מוזיקלית בבתי הספר "רימון", "המכללה למנהל" ו-"מכללת BPM"[4].

שפר מתגורר בתל אביב-יפו, עם אשתו מיכל ולהם שני ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ YouTube, ילד של אבא - מוקי, באתר YouTube, ‏דצמבר, 2013
  2. ^ עמוס אורן, מכירות דיסקים בפסח: סיפוק מהול בדאגה, באתר ynet, 8 באפריל 2002
  3. ^ אור ברנע, נעמה יאלר, קונטרול איט: ראיון עם לירון שפר, באתר Playbuzz, ‏מרץ, 2017
  4. ^ לירון שפר, לירון שפר מספר על גישה לשיפור המיקסים, באתר YouTube, ‏דצמבר, 2018